Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je moet jezelf in de hand kunnen houden bij alcohol. En als ik jouw bericht lees denk ik dat dat bij jouw moeilijk is. Doe er wat aan. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik las net in het andere topic dat jouw vader ook alcoholist is. Dat betekent dus dat jij ook redelijk gevoelig bent voor een of andere vorm van verslaving... afgaande op je verhaal lijken de symptomen wel sterk op die van een verslaafde. Ik zou dus echt uitkijken dat je niet te ver gaat wat betreft het alcoholgebruik...
|
Dit soort gezeik bedoel ik dus he: waarom word het uberhaupt benoemt? Ik heb een geweldig leven? Ik zuip om dat te vieren!
Dan komt bijvoorbeeld me vriendin langs, rennen we ff naar de supermarkt, halen paar flessen rode wijn en paar pakjes peuken, gaan we op me kamer zitten, muziekje erbij, beetje lullen, tot je heerlijk onwerkelijk word, dan schop ik dr naar huis als we bijna liggen te slapen? Ik vind dat niet fout, zij ook niet. De rest schijnt het allemaal verkeerd te vinden, ik begrijp er niks van ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
ja! doe maar! lekker zuipen!!de wereld is mooi en ik ben de paus !!!yeah right?! geniet er maar van ...hoe je langzaam aan verslaafd geraakt...nu gaat het nog goed, maar kijk maar eens terug over een paar jaar of zelfs maanden. ik zeg niet dat drinken niet fijn kan zijn maar als het je ontbijt is dan...nou ja...ik ken genoeg mensen die zo begonnen zijn, alles onder controle...maar slecht geëindigd zijn.
en dat je geen ander mens wordt...waarom wordt alcohol dan tot de geestesverruimende middelen gerekend...en is het een harddrug? maar ik weet natuurlijk niet hoe frequent je drinkt...ad vundum girl!
||
Citaat:
||
Citaat:
Welke symptomen heb je het over ?! Stel, als ik zeg : Ik ga elke dag op stap en drink daar altijd bij. Vind je het dan ook symptomen van een alcoholverslaving? Misschien een stap-verslaving ? ![]()
||
Citaat:
Maar ik drink niet om het drinken zelf, het past gewoon altijd bij de situatie ![]()
||
Citaat:
Ik ben nu jong, en het leven is een groot feest, en dat wil ik eigenlijk zo houden. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Vrienden hebben normaliter het beste met je voor, misschien zijn ze overbezorgd maar hebben ze een reden om jullie te verdenken van alcoholisme?
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Of bedoel je het verwaarlozen van jezelf en anderen wat tot last kan leiden?
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je naar de fles kijkt en je je niet kunt bedwingen, als je er als het ware naartoe gezogen word. Waarom ben ik geen alcoholist ? Ik kan zonder; alleen ik wil het niet ? Net als met roken; ik kan zonder, maar ik wil het niet. Ik vind het lekker, dus waarom stoppen? Ik ben ook echt niet het persoon die op dieet gaat ofzo, ik vind eten lekker dus stop of minder ik er niet mee. Ik zit nu bijvoorbeeld krap bij kas. Ik kan niet meer op stap gaan en weet ik veel wat allemaal bestellen. Nogmaals ik zuip niet voor het zuipen. Dus dan ga ik ook niet low-budget drinken ofzo. Ik wil lekker drinken. We willen genietennn ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Je hebt ook twee verslavingsvormen he.
Geestelijk Lichamelijk Een alcoholist is beide. Ik ben absoluut niet lichamelijk verslaafd DUS geen alcoholist. Zo ![]()
|
![]() |
Hey bikinie-meisje
In je eerste post zeg maar zei je iets over dat alcohol het echte in je naar boven brengt....go girl!! helemaal mee eens. Als je naar een feest kijkt .... iedreen aangeschoten en iedreen zo eerlijk en straigt tegen elkaar, I love it! en natuurlijk niet aleen op feesten, maar kep geen vrienden die ook doordeweek drinken ensow.....bennik weer de enige.........maar is al tijdje geleden, en ja idd, mensen moeten niet zo snel zeuren over daje alcoholist bent. Mijn ouders zitten bijvoorbeeld al te zeiken als ik op mn eigen verjaardag voor de tweede keer wijn inschenk....owjeej je bent toch geen alcoholist he? euhh WAT!? hahaha ze moesten eens weten ![]()
|
![]() |
Ik heb dat gehad een half jaartje terug.. elke avond lekker aan de wijn en de hasj.. maar was toen wel ongelukkig.. maar ik vond mezelf toen geen alcoholist..
Ik ken wel iemand die 'alcoholist' is, maar die wordt ziek als hij een dag MAAR drie biertjes drinkt..
||
Citaat:
Met alcohol op zijn mensen te vertrouwen. Ook al zeggen ze van niet. Ze zijn erg oprecht over wat ze voelen. Daarom huilen mensen sneller met alcohol op, of kunnen ze beter genieten van seks. Het haalt een bepaalde spanning weg; over manieren, of over hoe je je hoort te gedragen, en angsten. Vanavond weer lekker zuipen ? ![]() ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zolang niemand (onterecht) last heeft van je zie ik het probleem er ook niet van in. Ladderzat is in mijn ogen niet gezellig, maar aangeschoten zijn en in een roes verkeren kan erg aangenaam zijn.
||
Citaat:
![]() Anyway: bijna een jaar verder Het is mogelijk iets erger geworden. Ik hou van het gevoelsmens wat ik ben als er alcohol in het spel zit. Ik vind het voordelig als de hersenen worden uitgeschakeld, want in de hersenen zit troep verborgen, ingepropte 'kennis', gevoelens en instinct zijn puur! (Descartes was het vast niet met me eens ![]() Je lichaam heb je niet meer in controle. Je loopt scheef, je telefoon flikkert uit je handen (kapot...).. Je herrinert je nauwelijks iets, ik herken mensen niet die ik heb ontmoet als ik dronken was.. Ik geef ook zeker niet de voorkeur aan lamlazarus, maar aan heerrrrlijk aangeschoten zijn; alleen jammer dat je dat afentoe niet in de hand hebt (drankjes zijn ook zo lekker ![]() ![]() Mijn hele leven is op orde. Ik ben nog steeds heerlijk vrijgezel, ik ga beginnen aan een studie en ik geniet nog dagelijks. Hierbij vind ik genotsmens geen scheldwoord, maar een compliment. ![]() Aan de anderen die hier reageerde in dit topic (ALS ze hier nog komen) wil ik vragen of er bij hun al iets veranderd is!
|
Verwijderd
|
Ik vraag me af of alcohol wel het beste in je naar boven brengt. Dat je je beter voelt, ok, maar is dat niet gewoon het effect van de 'drug'? Is je leven over het algemeen dan zo saai dat je het met alcohol beter moet maken, is het niet interessant genoeg (in mijn geval betekent het antwoord ja. ik zie het leven liever door een roes dan het normaal te zien, ik heb last van vluchtgedrag, altijd gehad).
Alcohol is lichamelijk niet goed voor je, kijk uit met je lever! Ik kan je niet veroordelen, maar drugs doen iets met je lichaam en daardoor krijg jij een ander gevoel, misschien zelfs een verkeerde realiteitszin. Niet verkeerd of zeikerig opvatten, maar het meest gevaarlijk is dat je het normaal gaat vinden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mwha ik word ook door iiiiieeeeedereen alcoholist/dronke meisje genoemd, ook mense waar ik niet/nauwelijks mee omga...ik sta erom bekend, ik ben elk weekend lam en ook wel us doordeweek, maar das dan met gelegenheid, en als ik een film kijk zuip ik ook wel wat biertjes en laats was ik overdag dronken jackass aant kijken en doort dorp aant struinen...
ik ben ook zeker wel geestelijk afhankelijk van alcohol en ik krijg ook steeds vaker trek in drank. Ik zie mezelf helemaal niet als levensgenieter ofzo, maar ik vind het gevoel wel heel prettig, en dronken mensen vind ik idd heel prettig om mee om te gaan. Nouja, ik denk er toch wel vaak over na dat het misschien een beetje uit de hand loopt, maar stoppen wil ik niet, en op feesten zal me dat ook zeker niet lukken.... Ik begrijp wel wat in jullie verhaal (bikinimeisje en nicotinenogwat), maar ik zie er wel een beetje de problemen van in....Maar ik ga vanaf nu niet meer doordeweek drinken, met uitzondering. EN ik denk dat me dat wel lukt, weekeinden lukken me zeker niet, maar mindere misschien wel. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] algemene regel zouten en nitraten? nicky_f | 1 | 10-01-2011 15:46 | |
De Kantine |
A Beautiful Saai #905 Verwijderd | 500 | 09-03-2010 23:13 | |
Drugs & Alcohol |
Wanneer kan je iemand een alcoholist noemen? Charly Brown | 53 | 21-08-2006 00:58 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] P.O. Water met alcoholen mengen Zup | 1 | 03-04-2005 18:35 | |
Drugs & Alcohol |
Ben je alcoholist? SisterOfMercy | 7 | 04-09-2003 13:14 | |
Drugs & Alcohol |
wat zijn volgens jullie die lekkerste mixe van alcohool luveya | 3 | 27-01-2002 17:51 |