Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2003, 18:14
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
het is vaag uit te leggen maar ik en ik ook nog een paar anderen die het ook hebben.
kheb soms zown drang naar de volgende stap zeg maar. iets nieuws uit te proberen. gewoon een soort van drang naar harddrugs.
we roken veel wiet en nja af en toe paddo's maar die drang is er de laatste tijd veel vaker.
ik vroeg me af of meerderen dit hebben of hebben gehad en hoe ze ermee omgaan/ mee omgingen
hebben jullie er aan toe gegeven? of probeer je het in bedwang te houden.
ik weet bijna zeker dat als puntje bij paaltje komt en ik kom in de situatie terecht dat ik het wel neem.
Oud 25-08-2003, 18:34
Ilsje
Ilsje is offline
tja ik vin t natuurlijk dat je steeds meer wilt proberen. op me 11e zei ik dat ik nooit ging roken, toen ging ik roken, en toen zei ik dat ik nooit ging blowen. en toen ging ik blowen en toen dat en toen dat en toen dat. je verlegt je grenzen, wilt nieuwe dingen proberen enzow. ik vind het allemaal logisch. er is 1 ding dat ik NOOIT zal doen en dat is spuiten want dat durf ik gewoon niet. maar als der iemand op dat moment zegt dat die dat voor me zal doen zal ik t vast wel toelaten. in het ziekenhuis laat ik het ook toe dus tjah...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 18:36
Blenderhead
Blenderhead is offline
ga gewoon aan de bruin, je leeft toch maar één keer
Oud 25-08-2003, 18:40
Demiurge
Demiurge is offline
Je grenzen verleggen, ik vind heb het ook, altijd meer willen ...

Alleen ben ik nog niet verder dan blowen gekomen, maar dat komt nog wel...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 18:50
Verwijderd
Ik snap helemaal wat je bedoeld, ik heb het ook, echt een fucking sterke drang...ik heb altijd al geweten dat ik ging roken later, en toen ik weer rookte wist ik dat ik drugs en alcohol ging gebruiken.
Ik heb hier ook al eerder een topic over geopend op een andere site, maar de meeste herkende zich niet echt in mijn verhaal.
Ik vind verhalen/films whatever zo interessant als ze over drugs en alcohol gaan. En als ik dan zo'n boek lees van zo'n drugsverslaafde dan wou ik dat ik die persoon kende. Of die films als trainspotting en fear and loathing in las vegas dan wou ik dat ik erbij was, dat ik ook in dat wereldje leefde, terwijl ik weet dat het gewoon kut is om verslaafd te zijn/ veel drugs te gebruiken enzo...
Tot nu toe heb ik me altijd in bedwang kunnen houden, ook omdat ik wel eens bang ben voor de gevolgen, maar als zo'n situatie zich eenmaal voordoet zal ik toch wel gebruiken ja.
Ik vind een drang hebben naar iets anders als je grenzen verleggen. Tuurlijk verleg je je grenzen, maar dat kun je om verschillende redenen doen. Dat komt niet alleen door drang.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 18:56
My Info
My Info is offline
ja ik heb het ook ja, maar ik geloof wel dat als ik een stap hoger ga (om het zo maar even te noemen) dat ik wel een goede verantwoordelijkheid heb om mijn eigen grenzen te kennen. Als je weet dat dit een zmakke punt is van je, zal ik er niet aan beginnen
Oud 25-08-2003, 19:02
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Hmm ja dat herken ik ook wel.
Maar ik doe het niet omdat ik mezelf niet verantwoordelijk genoeg voel daar voor. Denk dat ik dan te snel in een situatie zou terechtkomen zoals birthmark zei, en dat wil ik niet
Oud 25-08-2003, 19:28
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
omajunk schreef op 25-08-2003 @ 19:50:
dat ik ook in dat wereldje leefde,
sick hoor!

Ik heb die drang ook gehad, is volgens mij iets natuurlijks, alleen is het anders bij druksgebruikers omdat ze die drang om zetten naar ongezonde dingen (ofzo), ik kan het nU niet echt goed onder woorden brengen, sorry.
Oud 25-08-2003, 22:01
Gatara
Gatara is offline
Weet je _waarom_ je die drang hebt?
Is t t onbekende?
t (vaak) illegale?

Of iets anders?
Oud 25-08-2003, 22:44
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-08-2003 @ 23:01:
Weet je _waarom_ je die drang hebt?
Is t t onbekende?
t (vaak) illegale?

Of iets anders?
Ik zie het als leuk en leerzaam, mits je verantwoordelijk genoeg bent om het gebruik in de hand te houden.....net als internet
Oud 25-08-2003, 22:51
Footprint
Footprint is offline
ik heb ook wel eens die drang om hm iets nieuws te proberen,
maar ik kan me tot nu toe goed bedwingen.
en ik denk nu zeker te weten dat ik het niet zal nemen/gebruiken wanneer ik er de mogelijkheid toe krijg.
ik neem geen pillen ed en alle andere "enge drugs" waar de maatschappij je voor waarschuwt

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 23:01.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 22:54
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Footprint schreef op 25-08-2003 @ 23:51:
ik heb ook wel eens die drang om hm iets nieuws te proberen,
maar ik kan me tot nu toe goed bedwingen.
en ik denk nu zeker te weten dat ik het niet zal nemen/gebruiken wanneer ik er de mogelijkheid toe krijg.
ik neem geen pillen ed en alle andere "enge drugs" waar de maatschappij je voor waarschuwd
de maatschappij waarschuwt ook voor mensen die niet kunnen spellen

en jah... ik zeik momenteel graag
Oud 25-08-2003, 23:04
Footprint
Footprint is offline
ik heb al bijles maar het lukt nog niet zo goed
Oud 25-08-2003, 23:10
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 25-08-2003 @ 23:54:
de maatschappij waarschuwt ook voor mensen die niet kunnen spellen

en jah... ik zeik momenteel graag
En ik zeik ook graag. Zo erg was het nu ook weer niet...

Ik heb de drang gekend, in een vage periode ok, maar toch...
Nu ben ik eindelijk zo ver dat ik terug durf te blowen en ik denk dat ik tezijnertijd ook wel weer eens paddo's ga durven nemen, maar ik kijk toch uit wat ik doe. Ik weet dat ik erg ontvankelijk ben voor het 'van-de-wereld' gevoel, maar helaas gaat de uitspraak
"We drinken om onze zorgen te verzuipen, maar dan blijken die krengen te kunnen zwemmen"
op voor alle drugs.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 23:25
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik ervaar die drang ook, vooral naar de wat trippy'er middelen.
Oud 26-08-2003, 08:46
coecie
coecie is offline
je moet gewoon aan die drang toegeven
crack is vet gezellig
Oud 26-08-2003, 09:46
zeehond23
zeehond23 is offline
crak is gezellig? Dat niet alleen, crack heeft de toekomst! Waar de markt verzadigd is op gebied van partydrugs zoals xtc, speed en coke, heeft een steeds groter wordende groep nu crack ontdekt.

Piet: "crackgebruik komt weer helemaal terug, het is veel beter als alle andere dope diek geprobeerd heb! We proberen zoveel mogelijk mensen te laten delen in onze nieuwe ontdekking, en tot nu toe lukt dat aardig (wijzend naar de grote groep mensen die zich heeft verzameld voor het drugspand)"
Oud 26-08-2003, 09:51
Verwijderd
whaha vet veel mensen hebben die drang, maar ik heb het denk toch wel een beetje extreem, al is het wel minder geworden, jaartje geleden had ik ut nog erger...

En van die crack, das slecht man, fucking verslavend
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 09:57
zeehond23
zeehond23 is offline
iedereen denkt dat het bij hem/haar extreem is

en crack verslavend? neeman, tis hardstikke VET!
Oud 26-08-2003, 10:02
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 26-08-2003 @ 10:57:
iedereen denkt dat het bij hem/haar extreem is

je zei zelf bij reactie op mijn ding sick man....

en crack verslavend? neeman, tis hardstikke VET!
tja...ieder zun ding
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 10:05
zeehond23
zeehond23 is offline
ja, maar ik MEEN HET NIET!
Oud 26-08-2003, 13:10
coecie
coecie is offline
*steekt de crackpijp aan... en passt hem naar zeehond23*
Oud 26-08-2003, 14:58
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
omajunk schreef op 25-08-2003 @ 19:50:
Ik snap helemaal wat je bedoeld, ik heb het ook, echt een fucking sterke drang...ik heb altijd al geweten dat ik ging roken later, en toen ik weer rookte wist ik dat ik drugs en alcohol ging gebruiken.
Ik heb hier ook al eerder een topic over geopend op een andere site, maar de meeste herkende zich niet echt in mijn verhaal.
Ik vind verhalen/films whatever zo interessant als ze over drugs en alcohol gaan. En als ik dan zo'n boek lees van zo'n drugsverslaafde dan wou ik dat ik die persoon kende. Of die films als trainspotting en fear and loathing in las vegas dan wou ik dat ik erbij was, dat ik ook in dat wereldje leefde, terwijl ik weet dat het gewoon kut is om verslaafd te zijn/ veel drugs te gebruiken enzo...
Tot nu toe heb ik me altijd in bedwang kunnen houden, ook omdat ik wel eens bang ben voor de gevolgen, maar als zo'n situatie zich eenmaal voordoet zal ik toch wel gebruiken ja.
Ik vind een drang hebben naar iets anders als je grenzen verleggen. Tuurlijk verleg je je grenzen, maar dat kun je om verschillende redenen doen. Dat komt niet alleen door drang.
OMG alles wat je verteld, dat is precies hoe ik het voel.
ook met die films en boeken enzo.
tering.. vage shit
Oud 26-08-2003, 15:01
Verwijderd
yeeeeaaah zulllen we een clubje oprichten? wij begrijpen elkaar
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:11
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
jeah!
Oud 27-08-2003, 12:35
needlefreak
needlefreak is offline
ik heb dat ook zoals omajunk en veel andere. als kind was ik al gefascineerd door drugs en alles wat er bij hoort. en nu na alles wat ik al meegemaakt heb in het drugsmilieu (doden, od's, criminaliteit, schulden,opnames,...) ben ik dat nog steeds. die drang om nieuwe dingen te proberen heb ik al lang niet meer (omdat ik de bekende drugs al geprobeerd heb) maar de drang om opnieuw drugs te gebruiken is heel sterk. ik weet ook niet of het me wel zal lukken om ooit met het drugsmilieu te breken. als ik nog iets van mijn leven wil maken dan moet ik het doen maar het probleem is dat ik die ambitie niet heb en nooit gehad heb.
Oud 27-08-2003, 12:43
]{ing
]{ing is offline
Ik heb die drang eerlijk gezegd niet meer zo. LSD, GHB, enz heb ik nooit geprobeerd. En echt benieuwd ben ik niet. Andere harddrugs waarvan het effect bij mij bekend is doe ik nooit. Alleen mdma is op zich wel de moeite op bijv een feest om echt uit je dak te gaan, maar dan nog, gebruik én geniet met mate. Paddo's zijn imho vrij heftig en dus ook niet bedoeld om vaak te doen; tussenpozen van maanden zijn aan te raden. Grenzen verleggen hoeft van mij niet zo, ik speel het liever op veilig.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:21
Mir-idiotA
Zoals omajunk zei: ik vind het ook interessant om verhalen over drugs te lezen en films te kijken etc. Vind het ook erg leuk om d'rover te lullen met anderen (wat sommigen dat weer heel erg dom vinden¿?)

Vraagje aan Needlefreak: maak je het jezelf niet moeilijker door hier te gaan praten?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:36
needlefreak
needlefreak is offline
er gaat geen dag voorbij zonder dat ik aan drugs denk.
ik praat er dan ook graag over. in die instelling word er ook veel over gepraat. soms krijg ik het wel moeilijk als erover gepraat word maar het gebeurd nog meer dat ik er zin in krijg als er niet over gepraat word. moest ik tussen gebruikers gaan zitten dan zou ik het mezelf pas moeilijk maken.
Oud 27-08-2003, 14:39
Mir-idiotA
Citaat:
needlefreak schreef op 27-08-2003 @ 15:36:
er gaat geen dag voorbij zonder dat ik aan drugs denk.
ik praat er dan ook graag over. in die instelling word er ook veel over gepraat. soms krijg ik het wel moeilijk als erover gepraat word maar het gebeurd nog meer dat ik er zin in krijg als er niet over gepraat word. moest ik tussen gebruikers gaan zitten dan zou ik het mezelf pas moeilijk maken.
Hm ja, ik zou het omgekeerd hebben. Ik denk zowiezo vaak ik wil nu een bier, maar als er over gepraat wordt of als ik het op tv zie of anywhere kan ik het 'nauwelijks' weerstaan.. vaag
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:56
Verwijderd
Mja heb ik ook, dan had ik me voorgenomen om niet te gaan blowen of roken of drinken...maar dan gaat iemand een shagie draaien, pakt een biertje en past mij een jointje....dan ken ik echt geen nee zeggen...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:34
needlefreak
needlefreak is offline
als ik bij gebruikers zit kan ik het ook niet laten. als ik ze zie shotten krijg ik rillingen. maar anders krijg ik het meeste zin om te gebruiken als ik op me ééntje zit te denken aan het gevoel enzo. dan kan ik mezelf echt zot maken...
Oud 27-08-2003, 17:17
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
needlefreak., hoe snel is dat gegaan bij jou? die overgang van soft naar harddrugs?
Oud 27-08-2003, 17:27
needlefreak
needlefreak is offline
op me 12de begon ik met softdrugs en op me 15de met harddrugs. eerst elk weekend maar al vlug elke dag. op me 17de ben ik het eerst opgenomen in een afkickcentrum.
Reageren

Regels voor berichten