![]() |
|
Verwijderd
|
Voor 1.70 m is 65 kg niet perse zwaar. Ik ben 1.68 m en mijn gezonde gewicht (helemaal opgemeten bij de huisarts) zou 63 kg moeten zijn, ik zit daar 12 kilo onder en moet dus aankomen. Volgens de huisarts zeker 6 kilo.
Maar goed, wat ik zou doen als ik jou was; fixeer je minder op je gewicht; als je gezond leeft (dus genoeg en gezond eet en je lichaam goed genoeg beweegt) is dat gewoon het gewicht dat bij jou hoort. Pas wanneer je over je lichaam als geheel niet tevreden bent (je vind bv je buik te flubberig of je benen) dan moet je er wat aan gaan doen, niet omdat je het getalletje op de weegschaal te groot vindt. |
![]() |
||
Citaat:
mn bovenbenen zijn behoorlijk dik, maar ik erger vooral aan mn billen, daarentegen valt mn buik wel redelijk mee, wel een klein buikje zeg maar, maar wat ik meestal bij mij op school zie is meiden met dunne benen, maar een beetje een 'blubberbuik' dat heb ik weer niet. toch... zij wegen (degene die ik ken, van anderen wete ik het niet) zo rond de 58 kilogram. ik zit daar dus ruim boven, met 7 kilo... ik heb een vrij (heel...) stevige bouw, dat wel, en dat vind ik ook niet mooi aan mezelf ![]() ![]() dacht ik eindelijk echt uit een depressie te zijn, word ik hier weer zwaar down van, maar daar gaat het niet om... ontopic blijven dus
||
Citaat:
en heeft een figuur waar ik jaloers op ben. (en ze is jonger) Je moet je gewicht (en jezelf!) niet vergelijken met anderen, iedereen heeft een gewicht wat bij zich past, en zolang het een goed gewicht voor jou is, moet het gewicht van anderen niet zoveel uitmaken. ![]() Minder eten is geen oplossing, anders/gezonder misschien wel. Verder denk ik dat als je gezond (en genoeg) eet, regelmatig sport etc, je haast niet (te) dik kan zijn, is het idd het gewicht wat bij je hoort.. Ik denk eigenlijk dat het er meer mee te maken heeft om zelf te accepteren wat je gewicht heeft, dan dat je echt iets aan je eetpatroon ed moet veranderen, mja, dat hoeft natuurlijk niet. (aangezien ik toch niet weet wat je op een dag eet ed) Hoort dit niet in de lijntopic btw?
||
Citaat:
snapje?! mijn eetpatroon: smorgens twee crackers of één broodje en jus d'orange (of melk, maar dat vind ik niet echt lekker ![]() uur of tien, probeer ik of nix of iets van een reistwafel te eten. uurtje of 13.00 (pauze op school) twee broodjes meestal, en drinken. avondeten, naja verschilt dus. en soms savonds rond halfnegen een koekje (kijk, dat mag dus eigenlijk niet, ik probeer het ook niet te doen, maar die verleiding *GRR* eigenlijk best veel ![]()
||
Citaat:
Dit heb je nodig, minder eten lijkt me dus echt geen goed idee. En van een koekje 's avonds, daar kom je echt geen kilo's van aan. (zelfs niet eentje ![]() Maar goed, ik ben slecht in commentaar ed geven op andermans eetpatroon, dus hier heb je ws niks aan. ![]()
||
Citaat:
oja, btw, misschien handig om te weten. ik heb ooit, wel meer gegeten hoor, maar ben toen begonnen met minder eten. dit eetpatroon heb ik zo'n 1 1/2 mnd gok ik, maar juist de afgelopen 2 weken kom ik aan ![]()
|
De hoeveelheid die je eet is idd niet veel.
Je snoept bijna niet, en eet alleen als het nodig is. Dat is erg goed, zolang je maar wel genoeg blijft eten. Waarom je zoveel bent aangekomen weet ik niet. Misschien dat je zelf iets kunt bedenken wat er in de afgelopen tijd verandert is? Meer/minder sporten/ bewegen, meer/minder snoepen. Of psychische factoren kan natuurlijk ook altijd. Hoop dat je hier iets mee kan.
|
Wegen moet je 's ochtends doen, zonder kleren op een lege maag en (dit scheelt al gauw een kilo) nadat je naar de wc bent geweest. Alles bij elkaar scheelt dat al zeker zo'n 3 kilo (bij mij wel)
![]()
|
Je hebt een Bmi van 22,
tussen 20 en 25 wordt beschouwd als de gezonde gewichtsmarge voor een volwassene Als je 74 kg weegt, dan pas word je beschouwd als mollig dus ................ ![]()
|
Als ik jou was zou ik dan gewoon meer gaan sporten!! En dan elke dag een uurtje ofzo, en als je jou bovenbenen en billen te dik vind, dan kun je daar fitnis-oefeningen voor doen! Maar je moet niet minder gaan eten, want je eet al heel weinig.
Maar ik weet niet hoe het kan denk ik, misschien moet je ongesteld worden?
||
![]() |
Citaat:
![]() Komt nog bij dat als je specifieke oefeningen doet, je spieren ook dikker (kunnen) worden en je dus niet slanker lijkt en je gewicht niet minder word. Natuurlijk kun je wel wat gaan sporten, maar dat doe je al, dus ik zou dat niet drastisch gaan vermeerderen. Verder heb ik ook niet echt een idee hoe die plotselinge gewichtstoename kan... Maar zolang je het niet zo goed ziet in je omvang, valt het allemaal nog wel mee, tog? Succes in ieder geval! |
![]() |
|
![]() |
je moet je inderdaad niet zo op je gewicht fixeren, dat doe ik ook en het gevolg is dat ik nu heel onregelmatig en weinig maar wel gezond eet. naja, k heb nu dus een nogal raar voedingspatroon
![]() ben je niet toevallig pas aan de pil begonnen? want toen ik ermee begon, ben ik ook aangekomen (ik weet niet precies hoeveel, mn gewicht interesseerde me toen nog niet zo). verder, tsja, k weet het niet. je moet je er niet te druk om maken. te veel sporten is inderdaad niet altijd goed, want je zit er dan echt aan vast. ik moet ook altijd steevast minder eten als ik vakantie heb, omdat ik zo'n 20 uur per week intensief beweeg... dus jah, ook niet altijd ideaal, omdat je jezelf wel hebt aangewend om zoveel te eten. |
![]() |
|
eyy,
bedankt voor al jullie serieuse reacties, echt lief ![]() iig ben ik al een tijdje aan de pil, dat is het dus niet. wel ben ik dus sinds vandaag weer ongesteld, dus misschien had dat er enigzins wat meej te maken. anyway, ik kijk het nog eventjes aan. liefs, wendy
||
Citaat:
![]() ![]() dit is een supergezond leefpatroon ![]() ![]() ![]() Zelfacceptatie van je lijf is veel beter, je hebt nou eenmaal een bepaalde bouw en als je maar gezond bent toch ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() hmm, en het heeft ook wel met de mensen around me te maken. allemaal dun/slank en lang. en ik is klein(er) en dik(ker) het word soms zo erg dat dat voor mij een reden kan zijn me er minder om te voelen. maargoed, misschien moet ik me er minder druk om maken.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
(oja, je bent niet te zwaar hoor ![]() |
![]() |
|
overigens: heb je zoute dingen gegeten? dan kun je vocht vasthoyden (maar dan nog, je hebt een uitstekend gewoicht hoor, niets meer aan doen!)
||
Verwijderd
|
Ik heb de topic maar half half gelezen, misschien zeg ik dus iets heel doms...maar ik moet weg en wilde wel even reageren.
Citaat:
Vocht vast houden kan ook een oorzaak zijn van opeens veel aankomen. Ga iig een beetje meer eten, niet zo achterlijk weinig. En als je idd af wilt vallen (wat niet nodig is, maar goed), maak dan eens een afspraak bij een dietiste. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Afscheid [vernieuwd] tiram | 45 | 12-05-2004 15:02 | |
Verhalen & Gedichten |
niet zelf geschreven, maar Verwijderd | 13 | 25-03-2004 22:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 |