Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 17:31
Overjoyed
Overjoyed is offline
Wie heeft er hier ooit last van gehad? Ik ga binnenkort met dat dieet beginnen, iemand tips of dergelijke?
Ik heb 2½ jaar last gehad, voordat ik überhaubt ooit over het fenomeen hypoglykemie gehoord had, als dit inderdaad de oplossing van mijn problemen is dan ga ik heel Nederland bekend maken wat hypoglykemie is en hoe je het kan bestrijden!
Ik heb écht heel veel problemen gehad, die allemaal beschreven worden in het boekje over hypoglykemie!
Iemand anders ooit last van gehad? Of nogsteeds last?

Alvast heel erg bedankt!
Oud 19-08-2003, 17:37
Verwijderd
byebye heeft er ook last van

Ik heb wel de klachten, maar geen hypoglykemie (voor zo ver ik weet iig). Het dieet dat ik volg, is wel ongeveer hetzelfde dieet als iemand met hypoglykemie krijgt.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 17:44
Ilsetjuh17
Ilsetjuh17 is offline
Ik heb het + veel andere dingen.
Je moet gewoon veel zoet mijden en vaker kleine maaltijden op een dag eten.
Ik slik ook extra chroom. Dat houdt je suikergehalte op peil. ( http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/ma...n/chroom1.html )

Er zijn verder ook best veel sites over te vinden.
Zoals:
* Hypoglycemie online-test: http://www.lilith.demon.nl/div/hypoglykemietest.html
* http://www.newtreatments.org/hypoglykemie.php
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Ilsetjuh17 schreef op 19-08-2003 @ 18:44:

* Hypoglycemie online-test: http://www.lilith.demon.nl/div/hypoglykemietest.html
wat een poeptest.

"komt herhaaldelijk urineren vaak voor?" Nee ik zeik maar 1 keer per dag

(duh hier niet serieus op in gaan ) alleen de test is bout
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-08-2003 @ 19:01:
wat een poeptest.

Ze bedoelen waarschijnlijk vaker dan gemiddeld.

Maar die tests zijn sowieso . Bij één zo'n test die ik gemaakt heb, had je boven de 50 punten (oid) hypoglykemie, boven de 80 punten (oid) moest je zo snel mogelijk naar een arts...ik had iets van 120 punten en, naar een jaar later bleek (was natuurlijk niet meteen naar m'n huisarts gegaan ) geen hypoglykemie.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:00
Qimm
Qimm is offline
Als je een hypo wil krijgen zul je toch echt eerst diabetes moeten hebben
Oud 19-08-2003, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 19-08-2003 @ 21:00:
Als je een hypo wil krijgen zul je toch echt eerst diabetes moeten hebben
*zucht*

Die discussie is al een keer geweest. Hypoglykemie kan een gevolg zijn van diabetes, maar is ook een ziekte op zich. Mijn huisarts en dietiste hebben dat bevestigt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 16:29
Overjoyed
Overjoyed is offline
Er zijn genoeg symptonen van hypoglykemie, die ik al 2½ jaar heb (ongeveer sinds ik last heb alles) maar ik heb nooit verband gelegd tussen al die dingen zoals:

- Witte vlekken, meestal op de armen en vaak op de wangen, voroal als het koud is; de bloedvaten trekken zich dan samen en het gevolg daarvan is een witte of bleke vlek.

- Het verlies van haar op de zijkant van de kuiten.

- Een gronische ontsteking van de neus die vaak word toegeschreven aan hooikoorts of verkoudheid, maar bij herhaaldelijk optreden kan wijzen op hypoglykemie.

En zo zijn er nog 10 dingen die worden omschreven als "symptomen van hypoglykemie" waar ik ook last van heb.

Het klinkt allemaal zo logisch, de combinatie van suiker, stress, en ook nog dat verhaal erbij van dat roken weer helpt extra stoffen aan te maken waar ik dan juist al te veel van heb maakt het allemaal zo logisch klinken.
Het begon in een periode waarop ik slecht op school ging (stress) begon met roken (extra stoffen) sowiezo altijd al veel snoepgoed en dergelijke at! (teveel aan suiker) onregelmatig at en dergelijken.

Ik hoop écht dat dit dieet een oplossing voor mijn problemen is!

Alvast bedankt voor alle serieuze reacties!
Oud 20-08-2003, 16:40
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-08-2003 @ 20:32:
*zucht*

Die discussie is al een keer geweest. Hypoglykemie kan een gevolg zijn van diabetes, maar is ook een ziekte op zich. Mijn huisarts en dietiste hebben dat bevestigt.
excuses
Oud 20-08-2003, 17:01
Verwijderd
De symptomen heb ik ook...maar verder dus niet, voor zo ver ik weet. Ik hoop ook heel erg dat het dieet helpt...wees van te voren niet té enthousiast...ik weet niet precies hoe het bij hypoglykemie is, maar bij een voedselovergevoeligheid helpt het vaak wel iets (de ene keer meer dan de andere), maar lang niet altijd verdwijnen alle klachten. Maar hopelijk werkt het idd.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-08-2003 @ 18:37:
byebye heeft er ook last van
klopt

ik heb net een site ontdekt op internet van iemand die net met het dieet begonnen is en naast suiker ook geen zoetstoffen gebruikt. zelf doe ik dat wel (drink ook light-frisdranken ed.)

de link is: http://www.tomaatnet.nl/~ingridcb/

en op die site staan nog meer links.

ik volg het dieet nu 6,5 jaar en heb/had sinds 7,5 jaar serieuze klachten (flauwvallen ed), daarvoor waarschijnlijk ook al, maar minder/niet opvallend.
Het heeft bij mij wel geholpen; voor het dieet kon ik niet eens normaal naar school fietsen (+/- 10 minuten); dan lag ik al weer bijna gestrekt, nu heb ik nog maar heel af en toe echt last.

daarnaast slik ik ook (weer) chroom, maar toen het een tijdje goed ging hoefde het niet , en vitamine b en c (want het heeft ook iets met vitaminen en je darmen te maken)

succes!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 09:48
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik had er nog nooit van gehoord en heb de test voor de gein gedaan, had 48 punten
Oud 21-08-2003, 15:24
howshesings
howshesings is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 20-08-2003 @ 17:29:
- Witte vlekken, meestal op de armen en vaak op de wangen, voroal als het koud is; de bloedvaten trekken zich dan samen en het gevolg daarvan is een witte of bleke vlek.
die vlekken heb ik ook, op m'n armen. weet iemand waar dat dan precies op duidt? tis maar 1 symptoom, denk niet dat ik hypoglykemie heb, maar ben toch wel benieuwd of er dan niet iets anders mis met me is
Oud 23-08-2003, 10:30
doggie
doggie is offline
hoi,

ik heb er ook al een hele tijd last van.k heb ook een tijdje het dieet gevolgt, maar t hielp nie echt....duz ben ik zelf een beetje gaan uitzoeken waar ik wel en niet tegen kan.
k heb er ook medicijnen voor gebruikt en die hielpen me altijd wel, k weet de naam zo nie meer als je wil weten hoe ze heten moet je me maar ffkes mailen.
suc-6 ermee!! k weet hoe klote je je soms kan voelen!!

liefs doggie
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 11:48
Ilsetjuh17
Ilsetjuh17 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-08-2003 @ 19:01:
wat een poeptest.

jah maar tgaat om het idee zeg maar
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:43
never mind
never mind is offline
hypoglycemie (hoeschrijfjedat) is toch dat je continu wat aan de lage kant zit met je bloedzuikers?
Oud 24-08-2003, 10:22
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
doggie schreef op 23-08-2003 @ 11:30:
hoi,

ik heb er ook al een hele tijd last van.k heb ook een tijdje het dieet gevolgt, maar t hielp nie echt....duz ben ik zelf een beetje gaan uitzoeken waar ik wel en niet tegen kan.
k heb er ook medicijnen voor gebruikt en die hielpen me altijd wel, k weet de naam zo nie meer als je wil weten hoe ze heten moet je me maar ffkes mailen.
suc-6 ermee!! k weet hoe klote je je soms kan voelen!!

liefs doggie
Chroomtabletten bedoel je?
Oud 25-08-2003, 07:21
doggie
doggie is offline
nee t zijn geen chroomtabletten.als je wil weten wat het wel is kan ik het wel ff opzoeken hoor!! zeg t maar.

liefs doggie
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 19:19
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
doggie schreef op 25-08-2003 @ 08:21:
nee t zijn geen chroomtabletten.als je wil weten wat het wel is kan ik het wel ff opzoeken hoor!! zeg t maar.

liefs doggie
Graag!
Oud 27-08-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Overjoyed schreef op 20-08-2003 @ 17:29:

- Het verlies van haar op de zijkant van de kuiten.

van die twee had ik nog nooit gehoord....

btw, ik las laatst dat ongeveer 1 op de 8 mensen hypoglycemie heeft (niet iedereen weet het van zichzelf, maar ik ken niet één 'lotgenoot')
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 19:56
zita swoon
zita swoon is offline
ik had 91 punten..dat is niet zo heel erg goed toch?

Die witte vlekken heb ik trouwens ook mn armen..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 20:15
Verwijderd
Onder de test staat:
Meer dan 40 punten: kans op bloedsuikerstoornis is groot, kans op hypoglykemie
Meer dan 80 punten: kans op bloedsuikerstoornis is hoogstwaarschijnlijk, zeker hypoglykemie
Meer dan 120 punten: bloedsuikerstoornis, er moet snel iets gebeuren

Ik heb hem net ook gedaan en ik had 120 punten.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 22:18
never mind
never mind is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-08-2003 @ 21:15:
Onder de test staat:
Meer dan 40 punten: kans op bloedsuikerstoornis is groot, kans op hypoglykemie
Meer dan 80 punten: kans op bloedsuikerstoornis is hoogstwaarschijnlijk, zeker hypoglykemie
Meer dan 120 punten: bloedsuikerstoornis, er moet snel iets gebeuren

Ik heb hem net ook gedaan en ik had 120 punten.
Ikke 60, als ik jou was zou ik de huisarts vereren met een bezoekje, of heb je dat inmiddels al gedaan?
Oud 28-08-2003, 07:15
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 27-08-2003 @ 23:18:
Ikke 60, als ik jou was zou ik de huisarts vereren met een bezoekje, of heb je dat inmiddels al gedaan?
Dat heb ik inmiddels gedaan (tijdje terug al). Mijn bloedsuiker is geprikt en was 4,5 (oid - was in nuchtere toestand), iig goed. Volgens mijn huisarts zou ik het ook sowieso al niet hebben. Het dieet dat ik volg is sowieso al wel geschikt voor mensen met hypoglykemie, volgens mij dietiste.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten