Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2003, 00:57
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik heb vandaag mijn hele pc geformateerd met NTFS en alles erbij dus ik dacht dat alles er wel af meost zijn, dat is dus blijjkbaar niet zo. Want de vorige keer had ik een multiboot met win2000 en win XP op mijn pc, maar nu heb ik alleen win2000 geinstalleerd. Maar ik krijg wel nog steeds het bootmenu met win XP erbij en dat is best wel heel irritant. Dus nu de vraag, hoe kan ik dat bootmenu weghalen zodat de pc meteen win2000 opstart? O ja ik heb nu alleen een C: schijf en de winXP verwijst naar de D: schjf waar die eerst ook stond. Hopelijk kunnen jullie helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2003, 01:23
Yoghurtz
Yoghurtz is offline
Hmm, vreemd dat die bootloader er nog is als je de schijf geformatteerd hebt...

Maar goed, om standaard Windows 2000 starten:
Ga naar Systeemeigenschappen (Deze computer -> Eigenschappen) en klik op het tabblad geavanceerd. Klik op de knop Instellingen in het vak van de Opstart- en herstelinstellingen.
Kies in de drop-downbox voor Windows 2000. Klik op OK en ga weer terug naar het venster waar je net vandaan kwam door weer op Instellingen te klikken, en klik op de knop Bewerken.
Verwijder daar de regel van Windows XP; die er ongeveer zo uit ziet:
signature(41a3359c)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Sla het bestand op en sluit alle vensters door op OK te klikken.
Oud 27-08-2003, 10:16
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Yoghurtz schreef op 27-08-2003 @ 02:23:
Hmm, vreemd dat die bootloader er nog is als je de schijf geformatteerd hebt...

Maar goed, om standaard Windows 2000 starten:
Ga naar Systeemeigenschappen (Deze computer -> Eigenschappen) en klik op het tabblad geavanceerd. Klik op de knop Instellingen in het vak van de Opstart- en herstelinstellingen.
Kies in de drop-downbox voor Windows 2000. Klik op OK en ga weer terug naar het venster waar je net vandaan kwam door weer op Instellingen te klikken, en klik op de knop Bewerken.
Verwijder daar de regel van Windows XP; die er ongeveer zo uit ziet:
signature(41a3359c)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Sla het bestand op en sluit alle vensters door op OK te klikken.
Ik kan het allemaal niet vinden. Tot die dropdownbox en dan win2000 erneer zetten, zover kan ik het nog volgen. Maar dat bewerken dat kan ik nergens vinden dus de rest ook niet.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 10:22
Yoghurtz
Yoghurtz is offline
Open dan C:\boot.ini met Kladblok, dat is precies wat die knop Bewerken ook doet
Oud 27-08-2003, 10:38
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Yoghurtz schreef op 27-08-2003 @ 11:22:
Open dan C:\boot.ini met Kladblok, dat is precies wat die knop Bewerken ook doet
en als ik geen boot.ini bestand heb? want ik kan het niet vinden
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 10:42
Yoghurtz
Yoghurtz is offline
Probeer eens D:\boot.ini dan...
Dat zou dan ook meteen de verklaring zijn dat dat bootmenu nog tevoorschijn komt.

Je zegt dat je niks kan vinden, maar als je systeembestanden laat verbergen klopt 't dat je 'm niet ziet. Je moet gewoon C:\boot.ini typen in het Openen-venster...
Oud 27-08-2003, 10:46
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Yoghurtz schreef op 27-08-2003 @ 11:42:
Probeer eens D:\boot.ini dan...
Dat zou dan ook meteen de verklaring zijn dat dat bootmenu nog tevoorschijn komt.

Je zegt dat je niks kan vinden, maar als je systeembestanden laat verbergen klopt 't dat je 'm niet ziet. Je moet gewoon C:\boot.ini typen in het Openen-venster...
Oooow werkt dat zo ik dacht dat ik een bestand moest zoeken wat zo heet want dan kan ik niet vinden, maar als ik het in de adresbalk typ werkt het wel. Nu heb ik die regel weggehaald en ga ik eens kijken of het veranderd is. alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 10:56
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Het bootmenu is weg. Bedankt
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:06
Yoghurtz
Yoghurtz is offline
You're welcome
Reageren

Regels voor berichten