Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 16:42
Verwijderd
Hoi.

Ik heb iets heel irritants met m'n LAN-verbinding. Ik heb twee PC's aan elkaar hangen met twee volledig identieke Realtek RTL8319 100mb-PCI kaartjes en een crosscable. Het probleem is dat het LAN in één richting sneller is dan in de andere, en niet zo'n klein beetje ook.

Vanaf PC1 naar PC2 kopiëren gaat echt langzaam, hooguit 2.5 mbyte/sec. Ook de shares van PC2 browsen vanaf PC1 gaat enorm langzaam, soms moet je wel dertig seconden wachten voor ze gevonden zijn.

Van PC2 naar PC1 kopiëren gaat snel, zo'n 7.5-8 mbyte/sec. Ook het browsen van de shares op PC1 gaat supersnel en gaat eigenlijk net zo snel als wanneer je lokaal werkt.

Zoals ik zei, de kaartjes zijn identiek (tegelijkertijd gekocht als één set), beiden gebruiken dezelfde drivers en werken allebei onder Windows XP Professional. Beide PC's zijn snel genoeg om een 100-mbit netwerk volledig te benutten.

Ik heb al geprobeerd andere drivers te gebruiken en XP opnieuw te installeren, maar niets hielp. Iemand een idee?

BVD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2003, 17:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Beide systemen Windows XP?

Wat is de chipset? RTL8139C of B?
Oud 19-08-2003, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-08-2003 @ 18:08:
Beide systemen Windows XP?

Wat is de chipset? RTL8139C of B?
Beide onder XP ja.

Misschien dat het scheelt als je de drivers en het TCP/IP gebeuren eens opnieuw installeert.

Laatst gewijzigd op 19-08-2003 om 17:22.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:40
Verwijderd
Ehm, waar kan ik dat zien? Volgens de Device Manager is het een RTL8139 zonder toevoeging...maar het waren enorme El Cheapo-kaartjes, dus het zal wel het slechtste zijn...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Op de kaartjes zelf zit een chip, met daarop of het de B of C versie is. Als je de B versie hebt, kun je last krijgen van slechte performance en soms uitvallende LINKs. Niet altijd heb je dit probleem, maar gewoon vage shit. RTL8139C is niets mis mee.

TCP/IP kun je niet uninstallen van Windows XP. Wel kun je kijken of je de nieuwste drivers voor je NIC hebt: www.windowsupdate.com
Oud 27-08-2003, 13:16
Verwijderd
Ik denk hierbij eigenlijk eerder aan de HD van PC2. Staat de write cache wel aan?

Of je nu een 8139B of 8139C hebt, merk je in de performance nauwelijks. Wel is het zo dat een B en C revisie in 1 systeem problemen kan geven *ervaring mee*
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:49
Verwijderd
Mmm...ja, ik heb er naar gekeken, en ze staan allebei op dezelfde instellingen...

Ik heb het eigenlijk ook maar opgegeven, ik had op GoT ook niet echt veel respons
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
B heeft heel veel kwalen, wegblijven daarvan. Het kan goed werken, maar ook heel veel problemen leveren. Met C nog nooit problemen gehad.
Reageren

Regels voor berichten