Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2003, 14:24
Tijn1984
Tijn1984 is offline
ik had een vraag over kazaa of dat programma nou verboden is ofniet, mag je nog wel gewoon downloaden ofniet ??

alvast bedankt!
Oud 25-08-2003, 14:33
Verwijderd
Kazaa is nog nooit verboden,
het enigste wat verboden is om dingen te downloaden waar je geen licentie voor hebt (muziek, software, etc)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 14:41
Tijn1984
Tijn1984 is offline
okee dus dan maar geen kazaa meer op mn computer, dan maar meer geld uitgeven
Oud 25-08-2003, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Tijn1984 schreef op 25-08-2003 @ 15:41:
Mwah.

er wordt inderdaad wel meer gecontroleerd tegenwoordig op illegaal software downloaden, maar het is mij nog steeds niet gebeurd.

Hoewel ik slechts af en toe wat download, hoor.

*en als je toch aan kazaa denkt, neem dan aub kazaa lite! http://www.kazaalite.nl (of com)*
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Als je dat dus niet wilt doen,
moet je dus al je gecopieerde cd en alle mp3's weggooien waar jij niet de legale versie van hebt..

Verder moet je ook Windows van je computer afgooien als je die niet gekocht hebt, dit geld ook voor office..

Etcetcetc
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 15:37
Verwijderd
Kom op, zolang er nog geen Nederlandse jurisprudentie over is zou ik het gewoon blijven gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 12:51
^Rambo^
^Rambo^ is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-08-2003 @ 16:37:
Kom op, zolang er nog geen Nederlandse jurisprudentie over is zou ik het gewoon blijven gebruiken.
Ze moeten helemaal niet zeiken vind ik, weet je wel hoe duur een programma is van Bill Gates... dat is dik een maand werken.. ik begrijp niet waarom Bill niet Novell na doet, bij Novell kan je alles downloaden plus een licentie van 3 of 5 users.. dus mooi voor thuis gebruik

zo kunnen mensen die willen kloten met Novell dat gratis doen, dat moet Bill ook invoeren
Oud 27-08-2003, 01:26
Spacey
Spacey is offline
had ergens gelezen dat downloaden niet strafbaar(of iig niet aangepakt wordt) is maar aanbieden wel.
Oud 27-08-2003, 07:49
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Spacey schreef op 27-08-2003 @ 02:26:
had ergens gelezen dat downloaden niet strafbaar(of iig niet aangepakt wordt) is maar aanbieden wel.
Dat klopt voor een deel. Downloaden opzich is niet strafbaar. HEBBEN is echter wel strafbaar en dus aanbieden ook... Vrij zinloos dus
Oud 27-08-2003, 07:49
Gimme more beer
Citaat:
Goed zo...
Oud 27-08-2003, 14:41
grensgeval
grensgeval is offline
klopt kazaa zelf is niet illegaal en download in principe ook niet
alleen mp3'tjes waar je geen licenties voor hebt zijn illegaal

mensen die in nederland via kazaa downloaden hebben nog geen probleem want ivm de privacy wetgeving mogen ze niet controleren wat jij op je pc hebt staan

paar tips

- gebruik jap (je ip is hetzelfde als alle andere japgebruikers)
- en gebruik een goede firewall die alleen de poorten die kazaa gebruikt open heeft staan
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:03
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 27-08-2003 @ 15:41:
alleen mp3'tjes waar je geen licenties voor hebt zijn illegaal
dus die SDE van een paar honderd euro die ik gedownload heb niet?
Oud 27-08-2003, 15:11
grensgeval
grensgeval is offline
beetje fout geformuleerd! sorry je begrijpt voor de rest wel wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:51
Martin
Martin is offline
BREIN gaat alleen op zoek naar mensen die op grote schaal bestanden AANBIEDEN, zet dan gewoon de functie uit om bestanden te delen en het risico (dat niet echt bestaat) is erg klein dat je problemen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 22:19
Verwijderd
Mm ben opzich wel benieuwd hoeveel bestanden je moet delen wil je aangepakt worden 1000?? 5000?? 10000??
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 10:35
Verwijderd
Citaat:
NicK3R schreef op 27-08-2003 @ 23:19:
Mm ben opzich wel benieuwd hoeveel bestanden je moet delen wil je aangepakt worden 1000?? 5000?? 10000??
Lijkt me sterk hoor dat je wordt opgepakt als je wat bestanden deelt. Je zou eens moeten kijken op soulseek of d++, daar moet je gewoon min10gb sharen. Op soulseek zijn gewoon miljoenen mp3's, echt ieder nummer is er. En op d++ zijn gewoon alle nieuwe films, en dat programma bestaat ook al een tijdje, dus het lijkt allemaal erger dan het is.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 20:33
Gimme more beer
Citaat:
kkkevin schreef op 27-08-2003 @ 15:41:
mensen die in nederland via kazaa downloaden hebben nog geen probleem want ivm de privacy wetgeving mogen ze niet controleren wat jij op je pc hebt staan
En daar ga jij de fout in. Het klopt dat ik in theorie niet mag kijken wat jij op je PC hebt staan.
Echter, als ik me aanmeld bij Kazaa zeg ik eigenlijk dat al mijn gedeelde files zichtbaar mogen zijn voor de wereld. Dus ook voor de RIAA, de Buma/Stemra en al dat soort organisaties.
Door ze te delen beken je eigenlijk dat je de files hebt en ze wil verspreiden. En hebben en verspreiden is illegaal.

Daarnaast is een provider in NL dan wettelijk verplicht om jouw gegevens vrij te geven.
Oud 28-08-2003, 20:52
smoguzbenjamin
smoguzbenjamin is offline
Je kan wel uitzetten dat je je bestanden deelt, maar als iedereen dat doet, dan zijn er geen bestanden meer te delen.
Paradoxicaal, niet?
Ik denk dat als je 600 mp3'tjes hebt, dat t geen probleem is. The big problem zijn de mensen die CD's en Games rippen, die Serials van software bekend maken, enzovoort.

Een downloader is het probleem niet. Zonder mensen die de oorspronkelijke bestanden versreiden heb je geen downloaders. Je moet de rippers en crackers en patchers pakken. Die zijn het grootste gevaar denk ik. Maar hoe spoor je die weer op???

Heel ingewikkeld... Waar is de grens tussen E-misdaad bestrijden, en privacyrechten?
Oud 28-08-2003, 21:19
grensgeval
grensgeval is offline
maarre als je niet deelt (lees als er niemand deelt!) dan zijn er ook geen mp3'tjes die je kunt sharen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 21:20
smoguzbenjamin
Dat zeg ik net....
Oud 28-08-2003, 21:23
grensgeval
grensgeval is offline
sorry ben een traag van begrip en viel jou inderdaad in herhaling hopelijk ben je niet boos
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 21:25
smoguzbenjamin
offtopic: Zo snel word ik niet boos hoor
Oud 28-08-2003, 21:49
Gimme more beer
Citaat:
kkkevin schreef op 28-08-2003 @ 22:19:
maarre als je niet deelt (lees als er niemand deelt!) dan zijn er ook geen mp3'tjes die je kunt sharen
Klopt, maar daar gaat het in het idee van privacy niet om. Door jouw files te sharen geef jij toe aan gedeelde inbreuk in je privacy.
Echter, je dacht toch niet dat we hier in NL nog privacy hebben of wel? Zeker niet op PC gebied...
Reageren

Regels voor berichten