Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 14:33
hopefully
hopefully is offline
heey Mensen,

We moeten voor Nederlands een presentatie houden. En ik zou die graag over jongenopvangcentra willen doen. Presentatie mag in de vorm van een betoog, en dat lijkt mij wel net zo handig. Maar nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaringen mee? Of weet iemand waar ik aan info kan komen over zo'n centrum. Of heeft heel msischien iemand hier ergens iets over liggen?
Alvast bedankt!

groetjes hopefully.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2003, 18:10
Verwijderd
Wat bedoel je precies met een jongerenopvangcentrum? Wat voor soort centrum? Misschien dat 'k dan kan helpen..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:45
hopefully
hopefully is offline
Eerlijk gezegd ben ik daar nog niet helemaal over uit, maar ik wil graag later als psychologe in een opvang centrum gaan werken. Voor jongeren die uit huis zijn geplaatst ofzo, of die zijn weggelopen (weet niet of ze ook 'door elkaar heen zitten'zeg maar). Meer zo'n centrum als in het boek 'Jan Rap en zn maat' van Yvonne Keuls...

iig bedankt!
Hopefully
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 12:37
Verwijderd
dat boek ken ik niet, maar misschien heb je hier wat aan:

(http://www.ninove.be/ninokids/jongerengids/wonen.htm)
"OPVANGCENTRA
Ook jongeren staan soms zonder een frank op straat. Meestal is dat een gevolg van een opeenstapeling van pijnlijke ervaringen en tegenslagen. Wil of kan je op dat moment niet bij familie of vrienden aankloppen, dan kan je voor een bepaalde tijd terecht in een opvangcentrum. Er zijn verschillende opvangcentra: voor dakloze mannen, koppels, jongeren vanaf 18 jaar, vrouwen met of zonder kinderen. Centra waar je terecht kan voor een korte crisisperiode of voor langere tijd. Dakloos ben je niet alleen als je dagenlang op straat rondzwerft.

Wanneer je geen thuis hebt, logeer je misschien af en toe bij een vriend(in), in kraakpanden, ... Weet je echt niet meer waarheen, dan kan je, vanaf 18 jaar, opgevangen worden in een opvangcentrum voor jongeren.

Sommige opvangcentra zijn 24 uur op 24 open voor crisissituaties.

Niemandsland V.Z.W.
"Paviljoen Hertshage", Lazaretstraat 9
9300 AALST
(053) 77 38 41"

http://www.gsjlindenhout.nl/West-vel...ehandeling.htm
www.deviersprong.net
http://www.den-engh.nl/

En anders zou 'k gewoon nog even verder zoeken op google als 'k jou was. En je kunt zo'n organisatie altijd schrijven of bellen als je vragen hebt Misschien kun je 't anders ook over jeugdgevangenissen doen, of project HALT, dat lijken me wat 'duidelijkere' onderwerpen (omdat je zelf ook niet goed weet wat je precies bedoelt/wil)

succes iig!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:47
Balance
Balance is offline
ik heb wel een complete PO en betoog (incl. informatiemap) liggen over heropvoedingskampen voor jongeren, dus justitiële behandelinrichtingen.
dat heeft er wel wat mee te maken, alleen is dit dus voor criminele jongeren.
ik heb in mijn PO en betoog bekeken of er meer van dit soort 'straffen' (of uberhaubt alternatieve straffen) moeten worden gegeven of meer straffen naar justitiële opvanginrichtingen (dus gevangenis enzo).

ik zeg dit maar, omdat je d'r nog niet zo zeker van lijkt te zijn of je die 'opvangcentra' echt als onderwerp gaat nemen en dit er toch wel een beetje mee te maken heeft.
Zeg het maar als je d'r meer over wilt weten of die PO en betoog wilt hebben. Wil je ze niet, geen enkel probleem
Oud 01-09-2003, 12:43
hopefully
hopefully is offline
hoihoi!

Ja dat is dus precies wat ik eigenlijk bedoel! Ik heb ook net in de nieuwe pscyhologie magazine gekeken en daar staat ook een heel stuk in over de 'Glen Mills' dus dat kan ik dan ook gebruiken, maar als je mij dat dan zou willen geven dan zou ik dat echt super vinden!
iig alvast bedankt!!

Hopefully
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten