Er is gewoon niks aan te doen. Het nare is dat als je er over na gaat denken het alleen maar erger wordt en je jezelf alleen maar minder gaat voelen.
Dus het enige wat helpt is gewoon zoveel mogelijk andere dingen doen.
Ik zit er bijvoorbeeld echt mee dat hoe langer ik er over nadenk, hoe duidelijker het wordt dat het half jaar dat we 'iets' hadden eigenlijk niks voorstelde voor haar. Nu ontdek ik gewoon dat ze eigenlijk niet eens romantische gevoelens had, en leek of het een gewoon een 'lolletje' was voor haar. Ik weet dat ze niet zo is en me niet wilde kwetsen, en het is ook deels mijn eigen schuld; ik had er nooit aan moeten beginnen.
Bovenstaande redenen was ook waarom ik voorgesteld had bij haar het uit te maken. Eerlijk gezegd vertrouwde ik haar ook maar 99% bij dingen die ze zei. Om onduidelijke redenen had ze geen gevoelens (meer) voor mij (waren ze er überhaupt wel dan vraag ik me af); nu kan ik nadien gaan speculeren hoe dat komt, maar dan kom ik weer op vage ideeën als "ze datete zeker ook met andere jongens en ze concentreerde zich te weinig op mij".
Al met al ga je steeds meer nare dingen denken zo van: "Ja, en ze zegt dat ze eigenlijk helemaal niet aan een relatie toewas, maar ondertussen zit ze nu wel met jongens van internet aan te pappen" (wat ik overigens persoonlijk een erg laffe manier vind om contact te zoeken, ik doe het altijd face to face).
Maar dat arme meisje trapt er ook gewoon in enzo, ze is een beetje naïef ondanks haar leeftijd (even oud als ik). En ook dat is allemaal naar enzo. Dus je moet er gewoon niet over nadenken. Heel lastig!
Ga gewoon zoveel mogelijk dingen doen; kamer opruimen, boodschappen, de stad in, bij vrienden zitten etc. maar ga NIET op de bank zitten nadenken of op je bed liggen nadenken want dat werkt averechts.
|