Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2003, 18:53
Verwijderd
Wie weet hoe dit werkt, en/of heeft er ervaring mee?
want volgens de Hanze hogeschool in Groningen is het mogelijk om in januari/februari in te stromen, maar op inet is er verder erg beperkte informatie over te vinden.

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
lexus656 schreef op 24-08-2003 @ 19:53:
Wie weet hoe dit werkt, en/of heeft er ervaring mee?
want volgens de Hanze hogeschool in Groningen is het mogelijk om in januari/februari in te stromen, maar op inet is er verder erg beperkte informatie over te vinden.

alvast bedankt!
met veel deeltijd en avondopleidingen kan dat zeker, met de meeste voltijd opleidingen ook wel, maar vraag op het desbetreffende instituut even na of kijk op de site van de school, staat meestal wel aangegeven

(wat wil je doen, en waar?)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 21:28
Verwijderd
ik wil graag in januari/Februari beginnen met de opleiding Managment economie en recht aan de Hanze hogeschool in Groningen.
Volgens de website kan het wel (bij bijna alle voltijd opleidingen trouwens), maar er staat verder helemaal geen verdere info over, alleen dat het college geld 800 euro is in plaats van 1400.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 07:59
Qamra
Qamra is offline
Hmm wij hebben in de klas in januari een nieuwe jongen in de klas gekregen. Die moet nu 1 sept. een halfjaar met de eerstejaars meedoen omdat zijn vorige school niet aansloot..

Maar hoe het bij de hanze is weet ik niet..
Oud 27-08-2003, 19:01
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
lexus656 schreef op 26-08-2003 @ 22:28:
ik wil graag in januari/Februari beginnen met de opleiding Managment economie en recht aan de Hanze hogeschool in Groningen.
Volgens de website kan het wel (bij bijna alle voltijd opleidingen trouwens), maar er staat verder helemaal geen verdere info over, alleen dat het college geld 800 euro is in plaats van 1400.
Ik heb in een tempoklas (als je met vwo economie&maatschappij naar de hanze gaat) hbo mer gedaan. Het idee daarachter is bijna hetzelfde als een februari-instroom.

Je jaar begint in februari en je moet in dat half jaar een bepaald aantal studiepunten halen, net zoals een reguliere hbo-student, je doet dus niet meer werk dan een normale hbo-student, maar je werk ligt wat anders verspreidt, zeg maar. Verder zullen er wel meer mensen zijn die in februari beginnen en die zullen wel bij jou in de klas komen te zitten. Je zult vakken krijgen als privaatrecht/publiekrecht (wat overigens redelijk interessant is), statistiek, arbeidsrecht, gedrag/management & organisatie, presenteren, rapporteren en nog meer van dat soort zaken. Ook zul je waarschijnlijk 2 projecten moeten maken om je studiepunten binnen te halen.

Als je dat 1e half jaar haalt, ga je na je zomervakantie door naar het 2e deel van het 1e jaar van je studie.

Ikzelf heb de mer gedaan, maar wou toch liever iets specifiekers doen, vervolgens ben ik overgestapt (wat na je propedeuse nog kan) naar fiscale economie. Een studie die me gelukkig heel erg bevalt!

Het is ook zo dat als je van plan bent de mer af te maken, je de mogelijkheid krijgt om uit 2 richtingen te kiezen, namelijk pmo (personeel, management & organisatie) of jm (juridisch management). Ook kan je na je propedeuse nog overstappen naar fiscale economie of vastgoed & makelaardij, 2 verschillende studies. Dit overstappen is zo makkelijk omdat er een gezamelijk propedeuse programma is van deze beiden studies.

Succes met je keuze, als je meer info wilt, pm/mail me dan even met specifieke vragen....
Oud 29-08-2003, 18:44
Verwijderd
Iedereen bedankt voor de reacties! vooral StijnSpoortNiet
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 14:29
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
lexus656 schreef op 29-08-2003 @ 19:44:
Iedereen bedankt voor de reacties! vooral StijnSpoortNiet
graag gedaan
Reageren