Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2003, 11:03
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik ga nou beginnen met het 2e jaar van HBO. MAar mijn opleiding vraagt best wel veel tijd van me. Door de weeks ben ik sowieso bezig met school omdat ik s'avonds gewoon zat werk te doen heb. Hoogstens effe een uurtje op msn weet je wel.
Voor de rest heb ik natuurlijk ook gewoon mijn normale bezig heden als gitaarles, (binnenkort) autorijlessen, beetje sporten, hond uitlaten enzovoort.

Wat ik wil zeggen is dat ik nou niet echt meer buiten rond hang ofzo met wat mensen uit de buurt en dat ik daar ook gewoon niet meer mee om ga. Ik ben nou gewoon standaard bij iemand van mijn school omdat ie redelijk in de buurt woont, of bij mijn vrienden in Rotterdam. Een groepje mensen waar ik weer mee op de middelbare heb gezeten.

Ik voel me niet eenzaam hoor, want ik heb gewoon mijn eigen vrienden groepje nog maar ik vraag me af of ik nou de enige ben
Mijn nichtje is mijn beste vriendin en als ze dan verteld dat ze weer naar het Hok is geweest (zo'n hankplek in haar woonplaats) en weer wat leuke mensen heeft ontmoet, dan herken ik mijzelf daar zo erg in. Maar daar heb ik nou echt geen tijd meer voor hoor.
Oud 31-08-2003, 11:12
Qimm
Qimm is offline
Bij mij was het juist andersom... Sinds ik klaar ben met school ga ik met minder mensen om
Oud 31-08-2003, 11:14
Thomas
Thomas is offline
Door school leer je juist nieuwe mensen kennen en je zult altijd een aantal oude vrienden verliezen. Zo is het ook bij mij gegaan; sommige van mijn vriendin zijn naar Den Haag en Utrecht verhuist terwijl ik nog steeds in Brabant zit. Dat is nu eenmaal zo en daar doe je vrijwel niets aan.

Oude vrienden maken plaats voor nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 12:01
Balance
Balance is offline
Je verandert door invloeden van buitenaf. In dit geval mensen van je school; daar kan je het goed mee vinden en automatisch krijg je minder behoefte aan het 'rondhangen' buiten. Als je jezelf herkent in de verhalen van je nichtje moet je je eens afvragen of je dat ook nú nog zou willen doen of dat het puur de herinneringen van vroeger zijn. Dat je d'r toen zo'n lol hebt gehad, maar dat je d'r nu minder behoefte aan hebt.
Bovendien moet je gewoon open staan voor nieuwe vrienden. Het feit dat je mensen kwijt raakt laat al zien dat ze niet genoeg voor je betekenen om het contact nog te behouden of dat jullie allebei te veel veranderen en niet meer bij elkaar passen als vrienden. In beide gevallen is het jammer, maar d'r blijven mooie herinneringen over. En zorg er dus voor dat je weer nieuwe, andere vrienden krijgt, zoals dus die mensen van school!
Oud 31-08-2003, 12:05
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Qimm schreef op 31-08-2003 @ 12:12:
Bij mij was het juist andersom... Sinds ik klaar ben met school ga ik met minder mensen om
ja, naja....ik ga nu natuurlijk wel weer met veel nieuwe mensen om van mijn nieuwe school maar daar doe je verder niet zo veel mee omdat iedereen weer ergens anders vandaan komt.
Af en toe heb ga je natuurlijk wel wat doen met je studie vereniging ofzow, maar de meeste mensen zie ik niet echt als vrienden. Gewoon omdat je buiten school weinig doet met hun.

Laatst gewijzigd op 31-08-2003 om 12:09.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:21
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 31-08-2003 @ 13:05:
ja, naja....ik ga nu natuurlijk wel weer met veel nieuwe mensen om van mijn nieuwe school maar daar doe je verder niet zo veel mee omdat iedereen weer ergens anders vandaan komt.
Af en toe heb ga je natuurlijk wel wat doen met je studie vereniging ofzow, maar de meeste mensen zie ik niet echt als vrienden. Gewoon omdat je buiten school weinig doet met hun.
Regel dan dat je wat met ze gaat doen, ga bijvoorbeeld met een groepje een café in na afloop van je dag. Als je het HBO of een universitaire opleiding gaat volgen, dan is de kans heel groot dat je niemand meer uit je oude omgeving ziet, zo is dat bij mij ook gegaan. Ik zie niemand meer (nou ja soms es iemand een uurtje in de trein ofzo) waarmee ik op de middelbare school heb gezeten. Nu studeer ik in Leiden, ben lid geworden van een studentenvereniging (dat kan jij ook doen) en heb een heleboel nieuwe mensen leren kennen, daardoor heb ik heel veel nieuwe vrienden leren kennen. En de ervaring leert wel (verhalen) dat je na de middelbare school een tijdperk afsluit en dat vervolgens uit je studentenleven je vrienden voor later komen.
Oud 31-08-2003, 14:24
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 31-08-2003 @ 15:21:
Regel dan dat je wat met ze gaat doen, ga bijvoorbeeld met een groepje een café in na afloop van je dag. Als je het HBO of een universitaire opleiding gaat volgen, dan is de kans heel groot dat je niemand meer uit je oude omgeving ziet, zo is dat bij mij ook gegaan. Ik zie niemand meer (nou ja soms es iemand een uurtje in de trein ofzo) waarmee ik op de middelbare school heb gezeten. Nu studeer ik in Leiden, ben lid geworden van een studentenvereniging (dat kan jij ook doen) en heb een heleboel nieuwe mensen leren kennen, daardoor heb ik heel veel nieuwe vrienden leren kennen. En de ervaring leert wel (verhalen) dat je na de middelbare school een tijdperk afsluit en dat vervolgens uit je studentenleven je vrienden voor later komen.
Maar jij gaat dus ieder weekend naar leiden omdat daar je vrienden zijn ofzow
Oud 31-08-2003, 14:37
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 31-08-2003 @ 15:24:
Maar jij gaat dus ieder weekend naar leiden omdat daar je vrienden zijn ofzow
Nee, ik zit er op kamers. In het weekend ben ik ook best wel vaak in Leiden, want idd daar zitten m'n vrienden, maar meestal rust ik toch voornamelijk uit in het weekend, omdat ik dan al een verrekt vermoeiende week achter de rug heb. (elke dag van 8 uur 's ochtends tot 12 uur 's avonds bezig)
Reageren

Regels voor berichten