Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
BW, in het licht van tijdelijkheid is alles als niets. Ik denk dat Arie dat wilde aangeven.
![]() add.: ik zeg "licht", maar wellicht is "schaduw" treffender.
Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 21:21. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ofschoon ook ik mezelf maar half geloof. Ik lul momenteel maar wat. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laat ik er maar niet op ingaan, dan. Ook al duurt iets erg lang, het hoeft nog steeds niet ergens toe te leiden, denk ik. Tijdsduur en nut zijn geen zaken die aan elkaar gekoppeld kunnen worden, niet voor zover ik heb kunnen ontdekken, tenminste...
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik geloof dat eeuwig leven me banger maakt , nu mocht het leven te zwaar komen zou ik denk ik kunnen verlichten krijgen door te weten dat het ooit eens zal ophouden , maar eewig leven is te oneindig
en leven helemaal ophoudt kan ik me eigenlijk niet goed oorstellen hoedat is , zodus maakt dat me niet echt bang |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Nederlands was ook nog eens mijn slechtste vak op school...ik wou dat ik engels was, da's pas een taal ![]() Of wacht...wiskunde was mijn slechtste vak, 3.8 op mijn eindlijst, voor nederlands was dat nog een 5,6 ![]() Toch fijn dat ik gezien word als een pientere knaap, door een persoon die zo schrander is en door mij als een fenomeen op dit forum word beschouwd ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() En welke functie vervul je dat zij je tot zo'n lage zelfachting aanzet?
|
Verwijderd
|
Als het leven echt helemaal ophoudt, lijkt me dat een fijne gedachte, dan hoef je echt alleen maar te leven voor jezelf en om het jezelf en anderen goed te maken. Als je sterft is het zoals het voor je leven was, net als een lamp die uitgaat, voordat ie aanging ook al uit was.
Eeuwig leven lijkt me redelijk beangstigend als je het bijvoorbeeld christelijk of islamitisch ziet. Als je lezen van niet goed genoeg was volgens een macht die je niet kan doorgronden, zou je hiernamaalse leven wel eens in de hel kunnen plaats vinden! Eeuwig leven door reïncarnatië lijkt me ook wel eng, maar aan de andere kant merk je daar dus niks van, daar je je vorige levens doorgaans vergeet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar had voor engels ook geen fraai cijfer, alleen voor duits en frans terwijl dat juist mijn slechtste vakken waren. Alleen er waren nogal wat problemen in die periode, dus heb ik mij maar voor een heel klein deel ingezet om mijn schoolcarriere tot een goed einde te brengen. Ben daarom ook op 2-tiende punt geslaagd... Ben nu medewerker vloeronderhoud, kortom de schoonmaker in een verpleeghuis. Respect to da man with da wisser ![]()
|
![]() |
Edoch, wat weerhoudt u ervan met een VWO-diploma op zak een fraaie studie te volgen? Als u de koers blijft varen die u vaart, hmm, dan doemt toch het beeld op van de "veelbelovende jongeman" die W. F. Hermans beschreef in zijn gelijknamige verhaaltje dat deel is van de verhalenbundel "Een landigspoging op Newfoundland" welk boeje u bij uw lokale gristelijke bibliotheek bekomen kunt zodat een uitnodiging mijnerzijds dat boekje is door te bladeren niet indruist tegen de eisen der behoorlijkheid noch tegen de draagkracht van uw portemonnaie.
|
Momenteel alleen de tijd. Na mijn VWO ben ik een tijd lang bezig geweest met het oplossen van persoonlijke problemen, ondanks dat ik daar niet echt in geslaagd ben, ga ik wel verder met mijn studie. Het werk als schoonmaker was enkel een daginvulling die ik heel hard nodig had, binnenkort ga ik echter weer studeren. 8 Augustus eindigt ook mijn contract bij het verpleeghuis waar ik werkzaam ben. Diezelfde avond ga ik op vakantie.
Vanaf begin september zal ik te vinden zijn in Utrecht, aan de UU, faculteit letteren, studie Communicatie- en Informatiewetenschappen. Weet u trouwens of je als student zijnde ook colleges kan volgen die niet mijn desbetreffende studie betreffen? Ik heb namelijk ook veel interesse in filosofie, muziekwetenschappen en wijsbegeerte. Aangezien dit ook allemaal aan dezelfde faculteit word aangeboden...Mijn vader zei ook al dat een aantal colleges gewoon vrij te volgen zijn, dus ook degene die niet direct bij de studie horen. Weet alleen niet of hij de waarheid sprak, misschien weet u het verlossende antwoord. Ik neem aan dat u bedoeld: " Een landingspoging op newfoundland"? Ik ken wel een aantal verhalenbundels van W.F. Hermans. Een van deze bundels maakte deel uit van mijn leesdossier der Nederlandse taal. Weet alleen niet wat de naam was, zal dat binnenkort weer eens opzoeken
Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 14:05. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Edoch, je weet toch dat je je voor twee studies simultaan kunt inschrijven?
||
Citaat:
![]() Allereerst wou ik muziekwetenschappen gaan studeren, voltijd, maar kwam er later achter dat de mogelijkheden na de studie te wensen overlaat. Het is geen brede basis voor het verdere zakelijke leven. Communicatie- en Informatiewetenschappen geeft daarentegen een zeer brede basis. Ook omdat ik nog niet echt een doel voor ogen heb, wat ik later eigenlijk wil gaan doen, is het handiger om een bredere basis te hebben en later nog aanpassingen te kunnen maken indien die nodig zijn. De plaats en het tijdsstip van die colleges zijn toch niet moeilijk te achterhalen? Als je mensen kent die die studie volgen, kan je het altijd vragen. Het probleem dat mensen zich afvragen wat je eigenlijk bij die hoorcolleges doet is echter nog wel aanwezig dan. Er zal ook niet echt een oplossing voor bestaan, behalve dan simultaan twee studies volgen, maar dat zou nu nog teveel inspanning geven. Aangezien ik nog steeds lijd aan verschillende ziektes en persoonlijke problemen, is het niet sterk aan te bevelen om gelijk meerdere studies te volgen, een studie op zich volgen en volhouden zal al een behoorlijke taak worden. Ik zal nog wel naast het studeren mij proberen verdiepen in de filosofie en misschien ook nog in wijsbegeerte. Alleen dan zonder (hoor)colleges.
|
![]() |
Wel, muziekwetenschap: veela Engelse boeken, geschiedenis van alle muziekperiodes, muziektheorie, etc.
Valt niet veel over te vermelden. ![]()
|
Ik ga jullie reacties niet lezen want de meesten van jullie zijn toch te dom om realistische antwoorden te kunnen geven.
De werkelijkheid maakt mij niet bang en die is dat er geen leven na de dood is. Je bewustzijn houd simpelweg weer op, net zoals dat ie was begonnen toen je ging leven. Hoewel ik liever had gehad dat ik eeuwig kon blijven leven als ik dat zou willen ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik zou wel redelijk lang willen leven, maar niet oneindig. Zeker niet. Ik weet wel zeker dat je dan een keer op je leven bent uitgekeken. Als je echt niet dood kan lijkt me dat heel vervelend. |
![]() |
|
![]() |
Kazanka, het was nog best aardig hoor. Natuurlijk, prutserkoor als het is, kwamen we niet verder dan eenvoudige koralen van Bach, maar niettemin.
BW, ik weet niet waarom je niet in Utrecht gaat studeren. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Misschien is het koor dan nog niet zo slecht, maar toch liggen mijn interesses elders. Ik zou wel willen weten hoe het er bij zo'n studie als muziekwetenschappen aan toe gaat. Alleen het gaat dan meer om sfeer proeven en alleen kennis over de voor mij interresante dingen verwerfen. Toch is de manier van communicatie binnen de maatschappij leuker om een discussie over op te zetten, dan praktijkervaringen in een koor. Althans naar mijn mening ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Omdat Utrecht een leuke stad is en in Nijmegen, waar ik ga studeren, geen muziekwetenschappen is om snel het koorpracticum binnen te sneaken. ![]() ![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wanneer dood niet bestaat, hou je oneindige herhaling over. Wat is dan de betekenis van leven? P.S. Het zal ongetwijfeld niet zo zwart-wit zijn als ik hier nu in m'n bericht weergeef. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ik zou het enger vinden als mijn leven zomaar zou stoppen. Stel je voor, een uitgemergeld kind in Soedan. Oorlog meegemaakt, honger, familie kwijt. Eén en al ellende. Kind gaat dood door ondervoeding, en that's it. Acht jaar ellende.
Of iemand is 30, depressief. Kent alleen verdriet. Springt voor een trein, hup, 30 jaar weggevaagd... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|