Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2003, 19:18
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
oke, ikzelf denk dat deze actie van mij behoorlijk overdreven is..maar goed, k zal het ff gaan uitleggen

Zelfmoord is voor mij altijd al een gevoelig/ moeilijk onderwerp geweest, niet omdat k dr nu zelf mee bezig ben maar omdat mijn oma het gedaan heeft en mijn zus meerder pogingen ondernomen heeft.

Nu de situatie:

Donderdag had k weer de 1e les engels, en naja, k vind het echt een kutvak maar goed, dat heeft dr weinig mee te maken.
We begonnen het hoofdstuk zoals altijd met een tekst, deze tekst ging over een onderzoek naar het aantal zelfmoorden en zelfmoordpogingen. nou, k zit bij een engelse les al niet echt op mijn gemak maar toen al helemaaal niet.
Het was de eerste keer sinds lange tijd dat dit onderwerp weer in een les ter sprake kwam. Helaas, ging die lerares dr ook nog een beetje op in(voor mij gevoel natuurlijk heel erg)
Wel ben k ontzettend blij dat k niet mijn lerares van vorig jaar had want die maakt echt overal grapjes over. Zo ook deze keer hoorde k later(dat vind k wel zo slecht) maar goed, daar was k toch niet bij dus dat doet dr ook nie toe.
Gelukkig hoefde we voor de volgende les de opdrachten bij de tekst te maken. En dus niet gelijk
Helaas was die les al vrijdag, het 1e uur.
Ik zag dr niks in om het al gelijk aan haar te zeggen maar k was zeker niet van plan om naar die les te gaan.
En dat heb k dus ook nie gedaan. Ik heb het de coordinator uitgelegd enz.
Hij begreep het echt heel goed, en zei van: Als je dat onderwerp al moeilijk vind moet je het idd ook niet opzoeken.
Hij heeft het dus waarschijnlijk ook uitgelegd aan die lerares

Nou heb k morgen weer engels en ben k best bang dat ze dr nog op terug komt. Maar goed daar gaat het ff niet om, ik vraag me af wat jullie van deze reactie vinden(het niet naar de volgende les gaan) mijn vriendinnen(die k het heb uitgelegd) begrijpen mij. Maar ergens denk k zelf toch, wat ben k weer een zeikerd.

Ook vraag k me af of jullie weleens van die situaite's hebben gehad, k ben bang dat het mij de volgende keer weer gaat overvallen(wat het nu wel deed,maar k hield mij nog goed)
ik ben dan niet zo'n held om uit de klas weg te lopen, heeft misschien iemand enig idee wat je op zo'n moment kan doen?

Op zich is dit niet echt iets waar ik nu ontzettend mee zit, maar k vraag me af hoe andere met zulke situatie's omgaan..

kuzzies mir

Laatst gewijzigd op 31-08-2003 om 19:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2003, 19:22
Verwijderd
Zorg er voor dat er iig een aantal mensen van op de hoogte is, dan kunnen zij je opvangen. Misschien kun je de volgende keer met een vriendin samen de klas uit gaan? Die vriendin kan het dan eventueel later ook aan de docent uitleggen of de coördinator kan dat doen. Misschien kan het, als je dat wilt, in een vergadering besproken worden, dan kunnen je docenten er ook rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 19:26
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-08-2003 @ 20:22:
Misschien kan het, als je dat wilt, in een vergadering besproken worden, dan kunnen je docenten er ook rekening mee houden.
das idd wel een goeie, ik denk dat k dat maar eens ga vragen. Als k dat tenminste durf
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 19:27
Verwijderd
Je hebt een goede keuze gemaakt. (mijn mening)

zelf ook wel is iets dergelijks meegemaakt, heb ik gewoon gespijbeld. kwas wel zo slim omdat dan wel dusdanig goed te organiseren dat ik niet op een vrijdag tot 5 uur nog op school zou zijn
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 19:29
See-Me
See-Me is offline
Hej meis

Tja ik wou toch ff reageren ookal weet ik niet echt goed wat ik dan ga opschrijven ensjow... *vaag* .
Mja, je weet dat het niet overdreven is, maar dat zei ik net ook al tegen je. . Eehm....*denkt* tja, ze zal er vast wel eens op terug komen, maar ja daar is nix aan te doen denk ik. Het zal dan wel niet zo uitgebreid zijn, en als het dat wel is, loop je gewoon de klas uit (ookal durf je dat niet, gewoon doen!)Nja heel veel succes he! enne... ik spreek je nog wel.

*is beetje vage reactie geworden*
liefs, See-Me.

ps: tuurlijk ga ik!
Oud 31-08-2003, 20:26
Quiana
Quiana is offline
Komt me wel bekend voor, bepaalde dingen die me
doen denken aan pijnlijke dingen kunnen me helemaal
van slag maken, ook al is het nog zo klein.

Vind het niet overdreven, tis een reactie,
die heb je zelf niet echt in de hand oid..

Als je in zo'n situatie zit kan je idd weglopen,
of zeggen dat je naar de wc oid gaat, en dan evt
naar een leraar gaan die er van af weet?

Maar goed, het is sowieso wel handig als er mensen
zijn die je idd kunnen opvangen ed.
Oud 31-08-2003, 20:34
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik denk dat je nu een goede keuze hebt gemaakt, want kennelijk voel jij je er beter bij.

Maar op de lange termijn lijkt het me niet verstandig om steeds te vluchten als het onderwerp ter sprake komt. Simpelweg omdat
het zeer moeilijk is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten