Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2003, 16:24
Aristidis
Aristidis is offline
Kan iemand mij duidelijk uitleggen waarom atoomresten altijd positief zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2003, 16:34
GinnyPig
GinnyPig is offline
Een atoomrest is het atoom dat 'achter' blijft als je wat elektronen weg haalt. Aangezien elektronen negatief geladen zijn, is het atoomrest daarom altijd positief geladen.
Oud 31-08-2003, 16:42
Aristidis
Aristidis is offline
Citaat:
GinnyPig schreef op 31-08-2003 @ 17:34:
Een atoomrest is het atoom dat 'achter' blijft als je wat elektronen weg haalt. Aangezien elektronen negatief geladen zijn, is het atoomrest daarom altijd positief geladen.
waarom dan als elektronen negatief zijn...?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 17:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Aristidis schreef op 31-08-2003 @ 17:42:
waarom dan als elektronen negatief zijn...?
er is altijd een neutrale lading in een atoom...elektronen zorgen voor het negatieve kant in het evenwicht. Als je die negatieve elektronenen weghaalt is het logisch dat je iets positiefs overhoudt.

Protonen zijn voor de positieve lading. Heb je 1 proton in een H-atoom, dan heb je ook 1 elektron. Haal je dat elektron weg, dan houd je 1 plus proton over. Dus positief.

ik weet niet zeker of ik goede termen heb gebruikt, wacht maar ff op confirmatie daarvasn, misschien is het zelfs fout. Heb al een jaar geen scheikunde meer gehad
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 31-08-2003 @ 18:20:
er is altijd een neutrale lading in een atoom...elektronen zorgen voor het negatieve kant in het evenwicht. Als je die negatieve elektronenen weghaalt is het logisch dat je iets positiefs overhoudt.

Protonen zijn voor de positieve lading. Heb je 1 proton in een H-atoom, dan heb je ook 1 elektron. Haal je dat elektron weg, dan houd je 1 plus proton over. Dus positief.

ik weet niet zeker of ik goede termen heb gebruikt, wacht maar ff op confirmatie daarvasn, misschien is het zelfs fout. Heb al een jaar geen scheikunde meer gehad
tis goed
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 07:35
Aristidis
Aristidis is offline
OK, bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten