Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2003, 13:04
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik vraag me af wat iedereen voor plannen heeft als hij/zij klaar is met zijn middelbare school. Wil je gaan studeren, meteen gaan werken of een jaar naar het buitenland of totaal iets anders?

Ik zelf weet absoluut nog niet wat voor studie ik wil gaan doen na volgend jaar, dus denk ik erover om naar bijv. Noorwegen te gaan om een soort van oriëntatiejaar op een hogeschool te gaan doen daar. Lijkt me namelijk ontzettend leuk om iets vreemds te doen.

Dus... wat wil jij gaan doen?
Oud 28-08-2003, 13:06
Thomas
Thomas is offline
Ik doe al iets. Ik studeer.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 13:56
Veenbes
Veenbes is offline
Ik wil gaan studeren en niet eerst een jaar naar het buitenland of een jaar 'niets doen'. Studeren lijkt me gewoon leuk en ik ben bang dat als ik ermee wacht dat het er dan niet meer van komt en daarbij is er geen enkel land dat me op dit moment echt trekt, ik wil na m'n studie misschien naar het buitenland maar dat zie ik dan wel weer.
Oud 28-08-2003, 14:03
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Wawl schreef op 28-08-2003 @ 14:06:
Ik doe al iets. Ik studeer.
Ik ook.

't Was een goede keuze.
Oud 28-08-2003, 14:19
Verwijderd
Ik studeer ook, en ik raad je toch maar aan een jaar iets anders te doen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:23
oneMen
oneMen is offline
Noorwegen zou ik zker doen

Maar we PM-en, dus dat wist je al
Oud 28-08-2003, 14:33
Verwijderd
Ik studeer en ben blij dat ik dat zo snel mogelijk heb gedaan. Als je jong bent til je veel minder zwaar aan tegenslagen en jaartjes extra. Ik heb nog geen studievertraging opgelopen, maar het is ook een lekker gevoel dat je na je eerste master nog een tweede kunt doen, etcetera.

Ik moet er niet aan denken na de middelbare school iets anders te hebben moeten doen dan studeren.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:38
Verwijderd
Ik ga studeren als ik slaag (duim voor me zaterdag!!).
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:41
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
ik doe een jaar niets waar ik meerdere (nogal persoonlijke) redenen voor heb, maar normaal gesproken ben ik heel erg voor zo snel mogelijk je studie afmaken omdat dit gewoon veel handiger is (en goedkoper aangezien studeren steeds duurder lijkt te worden).
In dit jaar ga ik hoop ik een beetje werken omdat ik toch inkomsten nodig heb vooral nu ik met vriend wil gaan samenwonen en mijn vorige baantje wel erg snel stop heb gezet (2 sept. heb ik weer een sollicitatiegesprek) en ik ga mijn duits ophalen, frans ophalen, hier en daar iets nieuws leren en cursussen volgen, enz, zodat ik in iedergeval nog een beetje nuttige dingen doe.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 17:00
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 28-08-2003 @ 14:04:
Ik vraag me af wat iedereen voor plannen heeft als hij/zij klaar is met zijn middelbare school. Wil je gaan studeren, meteen gaan werken of een jaar naar het buitenland of totaal iets anders?

Ik zelf weet absoluut nog niet wat voor studie ik wil gaan doen na volgend jaar, dus denk ik erover om naar bijv. Noorwegen te gaan om een soort van oriëntatiejaar op een hogeschool te gaan doen daar. Lijkt me namelijk ontzettend leuk om iets vreemds te doen.

Dus... wat wil jij gaan doen?
ik wou ook naar noorwegen, maar het is echt ziekelijk duur! als mijn ouders de staatsloterij show winnen zie ik je daaar in ieder geval!! (jullie mogen me ook sponseren trouwens!)
Oud 28-08-2003, 18:08
Verwijderd
studeren, en afgelopen jaar studeren en 4 dagen per week werken, was een tijd voltijd geweest.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 18:15
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik doe dit jaar eindexamen, en hierna wil ik gelijk beginnen met studeren. Ik ben ook nog niet helemaal zeker van wat ik wil gaan studeren, maar daar kom ik vast nog wel op tijd uit. Het lijkt me zo moeilijk als je een jaar weg bent geweest om dan weer hier in Nederland het leven op te pakken, neh ik ga liever eerst studeren en daarna een tijdje reizen oid.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 22:16
Verwijderd
Ik ga eerst een jaar naar het buitenland. De wereld verkennen en levenservaring op doen. Waarschijnlijk Indonesië, Nieuw-Zeeland of Australië o.i.d.. Maar misschien ook wel helemaal de andere kant op naar Afrika of de kanten van Zuid-Amerika (Peru, Chili enz.).
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 23:01
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 28-08-2003 @ 23:16:
Ik ga eerst een jaar naar het buitenland. De wereld verkennen en levenservaring op doen. Waarschijnlijk Indonesië, Nieuw-Zeeland of Australië o.i.d.. Maar misschien ook wel helemaal de andere kant op naar Afrika of de kanten van Zuid-Amerika (Peru, Chili enz.).

dat wilde ik ook toen ik 16 was, maar waar haal jij in vredesnaam de poet vandaan??
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 00:17
Verwijderd
Neem een jaar de tijd om echt te bedenken wat je met je leven wilt doen. In de laatste klas van school hou jeje toch meer bezig met het halen van je diploma dan echt na te denken over je toekomst. Een overhaaste beslissing nemen is niet goed
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:50
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
M n M schreef op 28-08-2003 @ 15:23:

Maar we PM-en, dus dat wist je al
Ja... eindelijk iemand die het een goed idee vindt
Oud 29-08-2003, 22:39
Verwijderd
Citaat:
watervlo schreef op 29-08-2003 @ 00:01:
dat wilde ik ook toen ik 16 was, maar waar haal jij in vredesnaam de poet vandaan??
Werken werken werken en nog eens werken. Mijn broer heeft het ook gedaan en is naar Australie geweest. Hij ging met de organisatie 'Work&Travel', en een van de voorwaarden van hen om mee te gaan is dat je 7000 gulden (toen nog guldens ja) op je bank hebt staan.

Hij heeft er de hele zomer vanaf zijn examens tot zijn vertrek voor gewerkt. En het mooie is dat ik nu precies hetzelfde werk doe als hij, bij hetzelfde bedrijf, zelfde baas, en gedeeltelijk nog zelfde personeel.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 01:27
Verwijderd
Doe iets nuttigs met je geld
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 11:59
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef op 28-08-2003 @ 15:23:
Noorwegen is inderdaad een ontzettend mooi land! Maar dúúr...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 12:44
Nyawa
Ik weet het nog niet, misschien studeren, maar als ik dan nog niet helemaal weet wat ik wil studeren, wordt het een jaartje buitenland. Nieuw-Zeeland, Australië ofzo...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:10
NN
NN is offline
Ik ben nu twintig en begin aan mijn tweede jaar Nederlands Recht. Afgelopen jaar was dus mijn eerste studiejaar dat ik direct na het VWO ben gaan doen. Maar een studie rechten laat, mij in elk geval, ruimschoots tijd over voor andere leuke dingen. Ik ben actief bij een facultaire studentenbelangenvereniging, bij een lokale studentenvakbond en heb daarnaast nog meer dan voldoende tijd over voor van alles en nog wat als bijvoorbeeld leuke gratis reisjes met de OV door het hele land heen.
Mijn prognose is dat ik hier zo op mijn 22e, 23e mee klaar ben en dan ga ik misschien nog wel een andere studie doen of nog een extra master ofzo, het studeren bevalt me in elk geval goed.

Als je eerst wil gaan werken/reizen of zo dan ben je vaak al twintig voor dat je aan het studeren begint, en als je dan niet als 'ouwe lul' in de collegebankjes wil zitten moet je toch wel binnen vier, vijf jaar zorgen dat je klaar bent. Ruim na je 25e afstuderen is niet erg aan te bevelen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 14:34
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Ik was na de middelbare school eerst begonnen met studeren,
maar omdat de opleiding me niet beviel ben ik er in Januari mee gestopt.
Dus tja toen moest ik natuurlijk werk gaan zoeken, kheb eerst 'n tijdje bij de Super gewerkt (jegh), daarna bij de belastingdienst, en toen kwamen mijn ouders op het geniale idee om mij naar Canada te sturen, daar heb ik 4 maanden gezeten (naja gezeten,..heel veel gewerkt eigelijk) En dat is me echt super goed bevallen (Had ik vante voren nooit gedacht, ik zag me daar echt niet 4 maanden zitten zo ver weg van familie en vrienden, en in het begin dacht ik ook dat ik na ongeveer 2 maanden weer naar huis zou gaan) Naja niet dus, kga volgende zomer weer,....maar dan als gewone vakantie.
Ik ga dus nu wel weer studeren maar door de ervaring in Canada (kheb daar in een restaurant gewerkt) ben ik erachter gekomen dat Horeca me wel ligt (Had ik van te voren helemaal niet) Dus voor mij heeft het allemaal goed uitgepakt gelukkig
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:03
alpha
alpha is offline
Ik had havo af. Was dus klaar. Nu doe ik vwo, en mag dus nog twee jaartjes. Maar ik ben nu, na twee weken, al erg blij dat ik het gedaan heb. Ik ben nu al heel anders door de andere mensen en ik denk dat ik er echt goed aan doe, deze keuze gemaakt te hebben. Ik zit veel lekkerder in mn vel, alles gaat veel makkelijker, terwijl de stof natuurlijk moeilijker is.
Oud 30-08-2003, 15:22
Nebula
Nebula is offline
Studeren
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 15:27
Balance
Balance is offline
gewoon meteen beginnen met m'n vervolgopleiding.
ik wil niet eerst wennen aan een vast inkomen, dat vervolgens ontzettend omlaag keldert wanneer ik alsnog ga studeren.
en die reis kan ook wel in mijn vakantie (als ik geld genoeg heb). Kvind het zonde om daar een jaar voor uit te trekken. Zeker op deze leeftijd; dan schijn je veel makkelijker het schoolritme te kunnen hebben dan later.
Oud 30-08-2003, 16:20
PV
PV is offline
Studeren.. met een beetje geluk heb ik op mn 20e een hbo-diploma, daarna zie ik wel weer verder..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het nog niet, misschien studeren, maar als ik dan nog niet helemaal weet wat ik wil studeren, wordt het een jaartje buitenland. Nieuw-Zeeland, Australië ofzo...
Wat cliche
Waarom willen zoveel mensen altijd naar Australië
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 30-08-2003 @ 17:31:
Wat cliche
Waarom willen zoveel mensen altijd naar Australië
omdat het engelstalig is en minder westers dan amerika denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:36
Dagusti
Dagusti is offline
Gewoon zo snel mogelijk gaan studeren. Niet zeuren dat je te jong bent. Ik ben zelf ook pas net 18. Je moet gewoon zo veel mogelijk van je studententijd meepakken. Ik kan je echt heel er advieseren bij een vereniging te gaan. Dan pas heb je echt een te gekke studententijd.
Oud 30-08-2003, 22:09
Verwijderd
euhhh ik wil wel zo snel mogelijk gaan studeren na mn havo ja

ik haat uitstel dus ja.. dan kan ik het beste zo snel mogelijk beginnen

wat ik wil studeren weet ik nog niet

ergens wil ik lerares worden, maar ik hou van uitdagingen.. maar dankzij mijn ziekte zijn mn opties erg beperkt.. Ik denk dat ik later wel speciaal onderwijs kan geven..

Daarnaast lijkt het mij erg leuk om mensen te helpen maar de psychologie kant wil ik niet op.. Mn moeder heeft dat vreoger gestudeerd maar er waren gewoon teveel studenten,en te weinig plek.. Daardoor heeft zij nu een andere baan waar ze veel minder verdient dan ze zou moeten doen.. ik wil dit risico niet lopen, daarom wil ik een baan met veel vraag en relatief weinig aanbod.. hoewel dat veel vraag hoeft nog niet eens, gewoon de vraag moet groter zijn dan het aanbod

Maar ik ben er nog niet uit, ik wil eerst meer te weten komen over mijn ziekte en wat wel en wat niet kan
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 09:28
the tourist
the tourist is offline
Ik weet het echt niet. Studeren of een jaar/paar maanden naar het buitenland (en daar misschien studeren). Welk land of welke studie weet ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 11:13
charly not
charly not is offline
'k heb dit jaar m'n havo gehaald. Ik ga nu vwo proberen..
áls ik het haal over 2 jaar.. dan wil ik duidelijk meteen studeren.
Ik heb er dan al zo lang op gewacht, en tegen die tijd heb ik hier ook echt helemaal niks meer te zoeken. Veel bekende zijn nu al studeren, dus het is al een stuk saaier geworden...
Eerst maar eens kijken of ik dít jaar überhaupt ga halen.
Oud 31-08-2003, 11:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil na mn middelbare school meteen gaan studeren omdat ik anders uit mn ritme raak, het gevoel heb dat ik de stof die ik op de middelbare school heb gehad dan al niet meer ken. Ik ben ook niet het type om een jaar te gaan werken of om een jaar naar het buitenland te gaan. Ik ga waarschijnlijk in Belgie studeren en dat vind ik wel al avontuurlijk genoeg.
Oud 31-08-2003, 11:53
wissie
wissie is offline
Ik ben er nog niet uit. Of het wordt gelijk studeren of ik ga een paar maanden of een jaar naar het buitenland. Ik heb ook nog geen idee wat ik daar ga doen en naar welk land ik wil.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 14:37
Silver rain
Silver rain is offline
Ik wil er wel een jaartje tussenuit. Naar het buitenland.
Reageren

Regels voor berichten