Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2003, 20:36
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Ik heb een "klein" probleempje. Mijn vriendin wil me maar al te graag vertrouwen, maar het gaat nogal moeizaam heb ik het idee. Ik kan geen een reden geven uit mijzelf waarom zij mij niet zou kunnen vertrouwen, want ik wil echt alleen haar.. geen twijvel. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze het moeilijk vind om me te vertrouwen.. Er zijn wel meer meisjes die me leuk vinden, maar ik ben echt en alleen geïnteresseerd in haar .. Ik zeg het vaak genoeg, maar het lijkt net of het niet door dringt.

Ik wil haar graag helpen, mij toch te vertrouwen.. Ik had er zelf in het begin ook veel moeite mee, was gewoon heel jaloers, maar dat heb ik nu ook behoorlijk kunnen onderdrukken.

Op wat voor manier kan ik haar vertrouwen wat betreft mij met andere meisjes meer vergroten ? Ik probeer anderen al zo veel mogelijk te negeren, of zo min mogelijk mee te praten.. Maar dat kan gewoon niet met iedereen, meisjes met wie ik goed kan praten wil ik gewoon mee praten, dat moet toch kunnen. Net als ik gewoon met een jongen kan praten ..... Vind het niet erg als ze een paar keer extra wil horen, dat ik dat andere meisje echt niet interessant vind ofzo, maar dat vertrouwen zal toch van haar uit moeten komen uiteindelijk...

Heel graag tips..

Ohw, we hebben trouwens +- 9 maanden
Bedankt voor het lezen & evt. reageren

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 20:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2003, 20:42
Verwijderd
Je moet gewoon met andere meiden kunnen praten, ze moet niet zo bezitterig doen.
Waarschijnlijk is ze gewoon heel onzeker, zo te zien heb je al vrij veel gedaan om daar verandering in te brengen, ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten.

*nuttige post*
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 20:43
verwijderen_aub
Ze is inderdaad heeel erg onzeker. Ze vind bijna iedereen knappe dan haar (helemaal onterecht). Denkt heel snel dat ze alles fout doet e.d., kort gezegd:

Ja, ze is erg onzeker

En iedere reactie zie ik als een nuttige reactie
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 20:45
Verwijderd
Veel meer dan nog meer complimentjes geven enz. en zo proberen haar zelfvertrouwen op te krikken kun je niet doen vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 20:49
verwijderen_aub
Ja, dat is wel het minste wat ik kan doen ..

Maar er moeten toch meer dingen zijn wat kan doen ? Misschien iemand tips die ervaring heeft, dat zou helemaal pr8ig zijn!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 20:56
Last Resort
Last Resort is offline
Voor dat vertrouwen kun jij slechts deels zorgen, ze zal het toch echt zelf moeten doen. Heb gewoon geduld zou ik zeggen.
Oud 26-08-2003, 09:37
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Juist omdat je vriendin zo onzeker is zou je, als je net met een ander meisje hebt gepraat gelijk naar haar toekomen en een praatje met haar maken, complimentje geven etc. Zodat ze weet dat jij zelfs als je met een ander meisje staat te praten toch nog aan haar denkt..

Voor de rest kan je er niet veel aan doen denk ik: alleen maar hopen dat in de toekomst haar vertrouwen in jou zal gaan groeien (en dat is vast wel zo)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 09:44
luckyleo
luckyleo is offline
het kan ook te gek natuurlijk. Als jij al genoeg je best doet en ze heeft nog steeds geen vertrouwen in je, dan kan jij er weinig ana doen. 9 maanden verkering is al best lang en als ze dan nog niet echt vertrouwen in je heeft kan het zijn doordat ze nog meer tijd nodig heeft of het komt gewoon nooit meer.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 10:28
snoopy
snoopy is offline
hoi, ik heb dat dus ook heel erg. M'n vriend geeft me helemaal geen aanleiding om jaloers te zijn, maar ik ben het wel. Op een gegeven moment werd het echt te gek, en ben ik naar de huisarts gegaan om me te laten doorverwijzen naar een psychotherapeut. Ik sta nu op de wachtlijst. *zucht*
Oud 26-08-2003, 12:00
Verwijderd
Ey, wat jij hebt met je vriendin.. nou dat heb ik dus met mijn vriend. En ik snap heel erg goed hoe je je voelt. Ik heb nu bijna 8 maanden met mijn vriend, maarja, ook ik weet niet helemaal goed hoe ik er nou mee om moet gaan enzo.. niet zo heel nuttig dus zoals je merkt. ik geef m gewoon veel complimentjes, maar dan stuit ik weer op een muur van: nee dat is niet zo. jij bent mooi.. etc..
echt heel erg irritant en af en toe kan ik er helemaal kriegel van worden. Naja, als je toch wat kwijt wilt, pm me maar. Je bent dus iig niet de enige.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 16:10
verwijderen_aub
Hmm ben dus veruit niet de enige met het probleem

Vandaag kwam ze me ophalen van het station met wat eten en wat drinken voor me.. Echt superlief. Blijkt wel dat het haar ook spijt als ze soms zo boos doet vanwege dat jaloers zijn. Ze vertelde dat ze gisteravond boos was op mij, maar een echte reden is er niet.. niet dat ik iets fout doe ofzo.

Denk idd dat ik maar gewoon door moet gaan met waar ik mee bezig was.. vooral complimentjes etc en net nog beetje extra aandacht.. En verder natuurlijk proberen te vermijden iedere keer over te hebben, meeste kans dat het dan een beetje vlot over gaat.

Ze had het trouwens ook niet al die 9 maanden (tenminste ze zegt van niet..) Ze zegt dat ze het pas sinds de vakantie heeft.. Maarja, weet niet of dat wel echt waar is ..

Als iemand trouwens zelfde probleem heeft en erover wil hebben, mij mag je ook altijd PM sturen hoor!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 16:56
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Het negeren van andere meisjes zal niet echt het probleem oplossen denk ik, zij blijft gewoon onzeker over zichzelf of jij nou wel of niet met andere meisjes praat.
Wat je kan doen is inderdaad complimentjes geven aan haar, haar blijven verzekeren van zichzelf, haar eventueel betrekken in het gesprek dat je hebt met dat andere meisjes als ze toevallig erbij staat (dan heeft ze niet het idee dat je iets stiekem doet) en haar gewoon zoveel mogelijk laten merken dat zij de liefste, de beste, de mooiste enz is.
Het is vrij moeilijk iemand over zijn onzekerheid te helpen en eigenlijk ben jij ook niet verantwoordelijk voor haar zelfverzekerdheid en vertrouwen in jou. Ze zal zelf over haar onzekerheid moeten komen, dat helpt het beste en jij kan haar daar eventueel mee helpen, maar niet haar onzekerheid wegnemen als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:52
tacidvs
tacidvs is offline
Hoe oud is ze?
Oud 26-08-2003, 19:24
Ironic15
Ironic15 is offline
Eej Robert,
mijn vriend had precies hetzelfde berricht als jij kunnen neerzetten. Mijn vriend krijgt ook wel veel aandacht van meisjes, en ik kan, mede door mijn onzekerheid, daar ook niet goed tegen.

Ik denk dat je er goed aan doet om toch niet teveel met meisjes om te gaan, alleen de gene die je gewoon aardig vindt enzo.. je hoeft natuurlijk niet iedereen te negeren. Zoals je nu doet, lijkt me dus goed.
En verder ja, idd daarna, als zij het gezien heeft, lief voor dr zijn. Dat vindt ik ten minste fijn als ik me vriend heb zien praten. Ik kan dan soms ook boos reageren, terwijl ik dat helemaal niet wil, en dan voel ik me achteraf ook schudlig. Gewoon dat jaloerse denk, (dus probeer daar niet al te boos op terug te reageren..)

Tsjah, stom is dat, maar daar kan je op dat moment ook niets aan doen. Wees gewoon lief voor dr, op dat moment is ze extra onzeker en dan wil het erg helpen als je dr ervan probeert te overtuigen dat zij de enige voor jou is
Ik heb nu als ruim 2 jaar met me vriend en het went Ik probeer gewoon altijd bij mezelf te denken: als ik met een andere jongen sta te praten, heeft dat ook niet meteen iets te betekenen.

Ik weet dat het niet echt onwijze tips zijn, maar misschien is het handig als je weet hoe zij zich voelt of ten minste, hoe ik denk dat ze zich moet voelen, omdat ik dat ook zo voel
Nouja, zoiets Ik wilde gewoon ffies reageren, omdat het me zo bekend voorkwam!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:17
droppie
droppie is offline
goh.....het lijkt wel alsof mijn eigen vriendje dit getypt heeft!
wij hebben precies hetzelfde probleempje.....ik kan soms ook zo ontzettend jaloers zijn op andere meiden waar hij mee omgaat...terwijl ik weet dat ik ook echt de enige ben voor hem...en ik wil hem ook zo graag vertrouwen, maar het lukt me gewoon niet voor die volle 100%....maar anders als je mensen met dezelfde ervaring zoekt, moet je zekers maar 's met xanatos (das dus m'n vriend) gaan praten....bij mij wordt het nu gelukkig wel wat minder, maar ik ben soms ook onnodig boos op hem zonder echt een reden....maarja....doeg...
xxx zow
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 20:51
smuidra
smuidra is offline
Citaat:
r0bert schreef op 25-08-2003 @ 21:36:

Verhaal

Ohw, we hebben trouwens +- 9 maanden
Bedankt voor het lezen & evt. reageren [/B]
Ehmm ik weet niet of er bij haar vroeger iets is gebeurt ofzoow met een jongen en ik merk dat heel veel mensen hiermee zitten wat ik wel kan begrijpen want als ik naar mezelf kijk ben ik precies als jou vriendin. Ik ben ook HEEL snel jaloers en het liefst heb ik gewoon echt alle aandacht van diegene waar ik mee heb. Kan het ook niet aanzien als hij met iemand anders praat, maar komt bij mij meer door iets wat gebeurt is maar goed. Ik denk dat je haar gewoon nog meer aandacht zou moeten geven (voor zover dat kan) en dan moet ze je vanzelf vertrouwen. Ik zei ook altijd tegen me ex dat ik niet snap dat hij ooit met me heeft gehad enzo. en dan word hij zo boos . maar goed als je nog iets wil weten pm me maar
Oud 28-08-2003, 16:03
Scatterheart
Scatterheart is offline
Bij haar blijven.
Oud 28-08-2003, 18:35
Chimera
Chimera is offline
Ik heb dat met m'n ex gehad. Ze heeft me meerdere keren gezegd dat ze me niet vertrouwde. Niet dat ze daar enige reden toe had, ze was gewoon ontzettend jaloers. Dat is een van de redenen dat het uit is, als er in een relatie geen vertrouwen is, is IMHO de relatie een beetje zinloos.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:32
verwijderen_aub
tacidvs:
Hoe oud is ze?

> 17 (1/2)

[DORIEN], Ironic15, zootjuh, smuidra
.. heeeel verhaal..
> Heel erg bedankt.. Ik zal zoveel mogelijk proberen mijn best te doen en alle tips onthouden. Ik zal het ook wel niet altijd allemaal even goed doen, maar mijn best doen is toch het minst

Scatterheart
Bij haar blijven

> Was ik ook zeker wel van plan Maar dan mocht het wel iets beter gaan, want als je iedere keer ruzie hebt of als de een zich er niet goed bij voelt is het ook niet alles.. Gelukkug hebben we altijd het scholieren.com forum nog

Chimera
Ik heb dat met m'n ex gehad. Ze heeft me meerdere keren gezegd dat ze me niet vertrouwde. Niet dat ze daar enige reden toe had, ze was gewoon ontzettend jaloers. Dat is een van de redenen dat het uit is, als er in een relatie geen vertrouwen is, is IMHO de relatie een beetje zinloos.

> Ik snap je punt wel hoor, maar als er geen vertrouwen is dan ga je daar aan werken en probeer je dat op te bouwen toch :? Als het dan nog niet lukt ok, dan heb je een erg moeilijk probleem idd ..

FOOIJDONK
GEWOON FF FLINK BUITEN DE DEUR NEUKEN!!

Als je niets beters te zeggen hebt, ga je tijd dan wat nuttiger besteden ofzo joh!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:40
Loezzel
Loezzel is offline
*Fooijkdonk is triest, die vindt zichzelf behoorlijk grappig, want op elk topic reageert hij ontzettend lullig *

Ontopic: Hmm... ik wilde eerst zeggen: praat er met haar over, misschien kan ze er zo achter komen waarom ze zo onzeker is, maar ik maak uit je andere posts op dat je het er al vaak genoeg over hebt...
Dan kun je verder niet veel doen, denk ik. Ga nu niet andere meisjes negeren, want dat heeft absoluut geen zin. Ik denk niet dat jij het je hele leven volhoudt om niet met andere meisjes te praten omdat je een erg onzekere vriendin hebt. Stuur haar iets vaker dan gewoonlijk lieve smsjes, laat onverwachts lieve briefjes achter, kijk naar haar als je met anderen staat te praten... misschien dat ze zo iets meer zelfvertrouwen krijgt?
Oud 29-08-2003, 16:47
Angeles
Angeles is offline
Ik vind eerlijk gezegd vaak dat je niet té veel toe moet geven aan hele erge jaloezie. Het slaat nergens op dat je meisjes zou moeten negeren of er helemaal niet mee zou mogen praten, dat gaat gewoon veel te ver, er komt nog bij dat zij daar ook helemaal niet mee geholpen is. Zij wordt zo alleen maar bevestigd in het idee dat haar wantrouwen terecht is en dat praten met een meisje inderdaad iets heel bedreigends is, zodra je het dan een keertje wel doet, of eens niet een meisje negeert, is dat nog veel erger. De grenzen worden dan ook alleen maar strakker, ze zal steeds meer bevestiging nodig hebben.

Het wantrouwen zit toch in haar hoofd, dus zij zal er zelf aan moeten werken. Je kunt je toch niet compleet isoleren, om het maar eens extreem te stellen, om haar tevreden te houden. Er wordt nu vanalles van jou verwacht, terwijl het werkelijke probleem bij haar ligt (en dat heeft ze kennelijk zelf ook wel door). Het gaat niet over als er steeds maar aan haar jaloezie wordt toegegeven.

Het lijkt me heel erg als je zo jaloers en onzeker bent en voor jou is het ook gewoon vervelend, ik hoop voor haar dat ze zich beetje bij beetje toch steeds meer over die gevoelens heen kan zetten en dat het snel beter gaat.
Oud 30-08-2003, 16:45
verwijderen_aub
[voorgaand bericht verwijderd, dus reactie ook maar]

Prea|k, doe 's normaal, is nix lol aan..

Laatst gewijzigd op 31-08-2003 om 09:42.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:44
Prea|K
Prea|K is offline
9 Maanden en elkaar nog niet vertrouwen? LOL!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 11:37
smuidra
smuidra is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-08-2003 @ 19:35:
HALLO

Je hebt ook mensen waarmee iets gebeurt is waardoor ze je niet goed meer kunnen vertrouwen (of niet 'willen'). En dan moet je ze de tijd geven om te herstellen wat heel erg lang zou kunnen duren.
Reageren

Regels voor berichten