Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2002, 11:36
Simon
Simon is offline
Deze zaterdag kwam de Volkskrant naar aanleiding van pasen met enkele artikelen over de Zeven Zonden (jaloezie, gulzigheid, toorn, gierigheid, ijdelheid, onkuisheid, traagheid). Jezus Christus zou gestorven zijn om de zonden van de mens te wissen.

Citaat:
Uit het artikel:
" 'Als je eenmaal met je kop op televisie bent geweest, dan deformeert je persoonlijkheid. Het streelt je ijdelheid zodanig, dat je niets anders meer wilt dan tv-minuten, en er steeds meer nodig hebt.' [...] 'De ijdelheid en de strijd tussen mensen zijn enorm. Als je 's ochtends een foto zou maken van alle televisiepresentatoren, zit 60 procent van hen voor de buis de kijkcijfers te controleren.'
Maar ze blijven wel voor de televisie werken, want ze zijn de gevangene van hun spiegelbeeldige ik, van wie ze zullen blijven houden tot ze van ellende zijn weggekwijnd."
Er voor zorgen dat je er leuk uit ziet, daar is niks mis mee. Maar je er door laten leiden? Er zoveel mee bezig zijn, dat je gevangen raakt door je spiegelbeeld, door je uiterlijk.. deze wereld dreigt steeds materialistischer te worden, steeds meer op het uiterlijk, steeds minder op de inhoud.

Kijk jij verder dan je neus lang is? Ben jij een product van deze op consumenten gerichte maatschappij? Of ben je echt minutieus bezig met je uiterlijk, kan je de deur niet uit zonder dat je nog even hebt gekeken of je haar wel goed zit?
Oud 01-04-2002, 11:37
Verwijderd
hadden we het al over??
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 11:39
Faery
Faery is offline
me haar wappert tog wel door de war buiten en puisten gaan echt niet weg door in de spiegel te kijken, neuh, vind het wel best zo. Ben niet ijdel ( - hoewel ik me er wel ontzettend aan stoor als me haar gaat krullen )
Oud 01-04-2002, 11:41
heldin
heldin is offline
ik wil er wel graag een beetje goed uitzien, maar ik ben er echt niet de hele dag mee bezig. er is niks mis mee om goed voor jezelf te zorgen, en als ik aandacht aan mn uiterlijk besteed voel ik me ook veel beter. als het zo ver gaat dat de manier waarop je eruitziet je leven beheerst is dat niet echt gezond denk ik
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 11:50
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ben wel een beetje eidel. Voel me wel goed als ik in de spiegel kijk en ik vind dat ik er goed uit zie. Hou me trouwens niet meer dan nodig bezig met mijn uiterlijk. 's ochtends douchen, haar fohnen en borstelen. Soms heel klein beetje make-up, maar meer als versiering. Verder draag ik wel kleding die niet super gekreukd of vies is en kledingstukken die me een beetje staan en bij elkaar passen. Niks bijzonders dus. Als toevallig net alles in de was zit wat ik mooi vind doe ik ook wle iets aan dat ik minder mooi vind (of bij elkaar vind passen)
Vind innerlijk belangrijker maar uiterlijk telt ook mee.
Oud 01-04-2002, 12:19
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik heb van die dagen dat het heel belangrijk voor me is hoe ik er uitzie en hoe ik overkom op andere mensen,maar de laatste tijd heb ik steeds vaker dat het me allemaal niet meer interesseert en dat ik geen make-up meer draag of iets bijzonders met m'n haar doe.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 12:31
Roos
Roos is offline
Black Sugar, je kan je sig wel weer veranderen

Ik besteed niet ontzettend veel tijd aan m'n uiterlijk, maar natuurlijk let ik er wel op. Het verschilt van dag tot dag. Als ik een afspraak heb of uitga, besteed ik meestal wat extra tijd aan m'n uiterlijk.
Make-up houd ik meestal beschaafd en naturel, dat vind ik mooier, makkelijker en het kost minder tijd
Oud 01-04-2002, 14:10
Isa
Isa is offline
weet je toevallig ook wat de 7 deugden zijn?
ik kom er maar niet achter.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 14:14
beuk
beuk is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
weet je toevallig ook wat de 7 deugden zijn?
ik kom er maar niet achter.
Citaat:
Simon schreef:
de Zeven Zonden (jaloezie, gulzigheid, toorn, gierigheid, ijdelheid, onkuisheid, traagheid)
tja..
*Marieke*
*Marieke* is offline
Je mist een heleboel in je leven wanneer je alleen maar met je uiterlijk bezig bent.
Maar het is wel leuk om er leuk uit te zien; met mate dus!
Verwijderd
het maakt me wel uit hoe ik er uitzie, maar om mn leven er door te laten leiden, neej.. ik gebruik wel make-upjes enzo, vind het ook leuk om te makeuppen, maar ik sta s'ochtends gen uren voor de spiegel om te kijken of alles wel perfect zit en of mn haar wel goed zit en bladebla.. ik sta s'ochtends eigenlijk helemala niet voor de spiegel, nooit tijd voor
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 14:46
Stevill
Stevill is offline
je uiterlijk is belangrijk ja maar om er uren en grote bedragen aan uit te geven vind ik belachelijk. Soms wat creme enz is nie erg maar zo'n slaap ritueel gevormd door maskers is niks voor mij
Oud 01-04-2002, 15:27
AtHell
AtHell is offline
blaat ijdel nou neej, ik verzorg me gewoon wel goed *iz gesteld op persoonlijke hygiëne* erger me wel aan me haar dat uiteraard nooit goed zit.
Oud 02-04-2002, 09:21
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
ik kan net zo makkelijk een uur voor de spiegel zitten ..haartje voor haartje tot alles *perfect* zit ..en dan telkens allerlei kleding passen om dat *juiste* combinatie te vinden

en andere dagen spring ik uit bed direct de deur uit bij wijze van spreken

ik heb ijdelheid vooral met buien
Oud 04-04-2002, 10:25
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Dit is een koel topic,up!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 11:41
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Dit is een koel topic,up!
kj

Citaat:
*Marieke* schreef:
Je mist een heleboel in je leven wanneer je alleen maar met je uiterlijk bezig bent.
lijkt me wel een beetje heel erg overdreven...

nja, ik heb eigenlijk hetzelfde als de rest... mijn haartjes gooi ik 's morgens omhoog (het is te kort afgeknipt, als ik het niet omhoog gooi ben ik net een jongetje zucht), sinds kort beetje mascara + streepje eyeliner. ik doe kleren aan waar ik op dat moment zin in heb. ik ga iig niet een uur voor mijn kast staan om te beslissen wat ik aan ga doen, daar heb ik ook helemaal geen tijd voor soms pluk ik wel 's avonds allemaal dingen uit de kast, waarvan ik dan ga kijken of ze bij iets anders passen, maar dat is niet ijdel ofzo geloof ik. ik ga ongeveer elke dag wel in bad, is ook een moment van rust voor mij, vandaar. ik smeer geen creme's, ik weet toch niet welke goed voor mij is... die maskertjes enzo, vind ik wel grappig, maar geen tijd voor/geen zin/weet ik het...

ik vind mezelf niet ijdel. ik ken wel van die mensen op school, die gaan elke pauze kijken of hun make-upjes nog goed zitten en als er een vlekje in de kleertjes zitten gaan ze 'ziek' naar huis. dat vind ik gewoon triest, want zoveel zou dat niet uit moeten maken.
Oud 06-04-2002, 12:34
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
Tja... je komt er toch steeds meer achter dat je gewoon moet dragen wat JIJ lekker vind zitten want dan voel je je toch een stuk beter.
jup... zekers.
Oud 16-04-2002, 11:07
Isa
Isa is offline
Citaat:
beuk schreef:

tja..
wat nou tja? ik vraag wat de 7 DEUGDEN zijn en jij komt met een quote van Simon waarom hij zegt wat de 7 ZONDEN zijn!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 15:38
Avelon
Avelon is offline
uhm ik ben zwaar zondig?
uiterlijk is heel belangrijk
ik denk ook dat veel mensen denken dat ik zwaar oppervlakkig ben..want eigenlijk ben ik nog meer met uiterlijk bezig dan je zou denken tja
ik hou ervan veel veeeeel make up op te doen
voor mezelf
anders stoor ik me de hele tijd aan mn spiegelbeeld
en geloof me wanneer ik maar kan kijk ik in spiegel, om mn haar goed te doen, om te zorgen dat er nergens velletjes zitten of wat dan ook..nja beetje triest..
soms is het ook alleen maar uit verveling hoor..je moet toch wat doen..
Oud 17-04-2002, 16:42
MORTICIA
MORTICIA is offline
Ik denk dat iedereen een beetje ijdel is .. sommige meer dan anderen .. En ik denk niet dat er iemand hier zegt Het kan mij nie schelen hoe ik eruit zie .. iedereen is bezig met zijn "look" .. je probeert iets uit te stralen .. de manier waarop jezelf kleed , je haar .. enz enz .. laat een stukje zien van wie je bent ??
Je hebt natuurlijk ook mensjesss die nogal overdereven bezig met hun uiterlijk zijn in de zin van .. ooohh zit mijn mascara nog goed ,. ohhh kijk ik zie een scheef haartje boven aan mijn wenkbrauw zitten enz en z...
Reageren

Regels voor berichten