Advertentie | |
|
![]() |
|
Kvind het eigelijk allebei goede gedichten, maar de eerste vind ik zo mooi...die spreekt me echt heel erg aan.
Eerste gedicht: De eerste zinnen geven meteen iets aparts aan het gedicht. Ze komen op mij een beetje wanhopig over, terwijl de rest van het gedicht min of meer onverschillig(mayb is dat niet helemaal het goede woord)overkomt. verder vind ik zonde/zonden, na de uitleg hierboven inderdaad ook mooier zoals het er staat! Erg goed gedicht zeg... Tweede gedicht: Heeft iets statigs, iets klassieks. Vind ik wel heel mooie stijl. De rijm is leuk en niet storend, en technisch is dit gedicht inderdaad misschien wel beter, maar het spreekt me minder aan. De zin 'zo ben ik niet en nooit geweest' doet me heel erg aan Acda & de Munnik denken, maar dat maakt nix uit want hij staat hier supergoed ![]() ![]() Wachtend, zachtjes groeiend ende Kaal van droef of triest berouw
|
de anderen worden zo gevreesd
Aanschouw de koude grauwe aarde Vol van heuvels in het zand Verspreidend door het hele land En blind voor dat wat echt van waarde Bekijk mij niet, zoals die gronden Zo ben ik niet en nooit geweest de anderen worden zo gevreesd Maar ik toch niet: ik heel mijn wonden Zie mij als boom die sterven zou, Niet bang voor ’t onbekende Wachtend, zachtjes groeiend ende Kaal van droef of triest berouw Is het zo beter? Ik vind het wel zonde dat ik geen -eest kan eindigen, maar volgens mij bestaan er niet zo veel woorden van twee lettergrepen die eindigen op -eest. xineof: bedankt voor je reactie, complimenten vind ik fijn hoor ![]()
|
![]() |
|
|