Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2003, 20:51
Poesket
Poesket is offline
Een tijdje geleden is mij iets vervelends overkomen, ik ben verkracht. Ik heb goede hulp gehad van vrienden en mijn vriend.
Na deze periode ben ik vaak, bijna altijd erg verdrietig. Om de klienste dingen kan ik al gaan huilen. Een film watdan eigenlijk een comedy zou moeten zijn. Als mijn vriendje voor een dagje weg gaat. Als milan in gtst met dat blondemeisje zoent. Om echt de kleinste dingen. Ook in bed om niets.

Hebben jullie enig ide of dit daardoor zou kunnen komen? dat ik daarna zo emotioneel afhankelijk ben geworden of gewoon omdat ik zo ben?

Ik wil me heel graag anders op stellen het lukt me gewoon niet en denk nou niet dat het echt leuk is. Ik hoop echtdat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2003, 22:25
Verwijderd
Dit is natuurlijk zwaar kl*te voor jou, en dat je emotioneel totaal van slag bent is iets wat vrij normaal is.
Als ik jou was zou ik daar wel hulp bij zoeken, daar zijn mensen, en telefoonnummers ed, voor.
Dit soort zaken zijn dusdanig ingrijpend dat je ze zelfs niet moet proberen het alleen op te lossen.
Je hoeft dat dus niet alleen te doen, maar zoek iemand die je vertrouwd om erover te praten.

Sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 06:33
Verwijderd
Een verkrachting verwerk je niet zomaar...ik denk niet dat het er aan ligt dat je 'gewoon zo bent', je hebt nog al iets meegemaakt, ik denk dat dit daar een logisch gevolg van is. Ik zou idd proberen professionele hulp te zoeken. Natuurlijk moet (niks moet, maar handig is het wel en misschien ook wel fijn) om er met je vrienden en je vriend over te blijven praten, maar ik denk dat professionele hulp in zo'n situatie ook zeer bruikbaar en misschien zelfs wel noodzakelijk is.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 15:53
ZIJ
ZIJ is offline
Je zult deze gebeurtenis nooit vergeten. Maar wat ik wel denk (en hoop) dat je er emotioneel gezien bovenop komt. Helemaal. Dat is verschrikkelijk moeilijk en gebeurd ook niet zo 1-2-3. Professionele hulp vragen kan helpen, maar ik kan ook hele goed begrijpen als je dat liever niet wilt. Het zijn voor jou toch onbekende mensen die je je gevoelens toont. Je zit momenteel in een emotioneel dieptepunt en je begrijpt zelf al niet goed wat er allemaal in je omgaat. Ik denk dat alles wat je ziet op tv of wat er gebeurt thuis (zoals dat voobeeld wat je gaf over je vriend), dat dat op de een of andere manier de herinnering opwekt.

Ik hoop echt dat het snel beter met je gaat! In ieder geval heel erg veel sterkte ermee! En durf op je vrienden en vriend te steunen. Dat zal je helpen...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 16:54
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
ZIJ schreef op 09-11-2003 @ 16:53:
Zoiets wou ik ook zeggen!

Heel veel sterkte!
Reageren

Regels voor berichten