Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2003, 00:32
R
R is offline
was die 'vriend' weg.. terwijl ik hier helemaal alleen zat. zonder vriendin, vrienden waren allemaal op vakantie..
goed, zal het even vanaf het begin vertellen.

een vriend van mij, woonde vroeger in Zaanstad en heeft daar ook nu nog vrienden waar hij zo goed als elk weekend naar toe gaat.
deze zomer waren we met zijn vrienden uit Zaanstad op vakantie geweest, gezellig en shit.. maar toen we terug kwamen en mijn vriendin weg ging voor 5 weken.. ging hij ook weg naar zijn vrienden in Zaanstad, terwijl ik hier dus helemaal alleen zat.
hij is bij elkaar ongeveer 5 weken weggeweest, dat neem ik hem zéér kwalijk omdat ik hier dus alleen zat.

opzich begrijpelijk van zijn kant, want hij haat Almere en zijn ouders lagen in een scheiding, uiteraard erg naar voor hem dat begreep ik heel goed.. maar hij kon net zo goed bij mij logeren, maar hij was zo egoitisch dat hij alleen aan zich zelf dacht en weg ging.

in de tussentijd is hij wel terug geweest, de eerste keer was hij ongeveer 1.5 week terug, toen was ik ookal erg boos op hem geworden, maar we hebben het toen uitgepraat, en hij begreep het allemaal en zo, maar dezelfde nacht ging hij weer terug, voor denk 2 weken of zo.. toen had hij het dus goed verneukt bij me.. omdat ik hier nog steeds alleen zat.. na die 2 weken is hij weer terug geweest, maar ik sprak niet met hem af, en als ik hem tegen kwam deed ik erg kortaf omdat ik dus duidelijk boos op hem was.
toen voor hem de zomervakantie afgelopen was, moest hij dus wel terug naar Almere, en de avond dat hij terug kwam.. wou hij gelijk wat gaan doen, terwijl toen hij in Zaanstad zat weinig van zich liet horen, ik heb toen gezecht dat hij de tyfus kan genieten en ik hem niet meer hoefde te zien.

toen we over msn praatte erover snapte hij duidelijk NIET wat ik er erg aan vondt dat hij 5 weken daar zat.. terwijl ik hier in een steeds diepere put terecht kwam..
nu belde hij me net op helemaal in tranen dat hij wou praten als hij weer terug was. praten vondt ik oke, maar " je hoeft niet te denken dat het nog goed komt " zei ik.

mijn vraag aan jullie is, wat zouden jullie in dit geval gedaan hebben ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2003, 07:51
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik snap jou situatie heel goed.
Had jij niet daarheen kunnen gaan af en toe?

Ik denk dat je gewoon met hem moet praten. je moet zijn situatie ook een beetje begrijpen. Gewoon goed praten ik neem aan dat je zo'n vriendschap niet weg wilt gooien.

Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 10:23
jij
jij is offline
ik snap niet echt goed dat je hem dat kwalijk neemt hoor..mag hij zich niet amuseren, ook met anderen, tis toch ook zijn vakantie!
stel dat je vriendin niet weg was, zou je hem dan ook zo nodig gehad hebben? ik vind dat je nogal egoïstisch overkomt, ofwel snap ik het niet helemaal. Ja, jammer dat je al die tijd alleen zat, maar zoals MissKiss1985 ook zegt; had je niet daarheen kunnen gaan?

Stom om hierdoor een vriendschap te vergooien.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 10:59
Verwijderd
Citaat:
mijkeeuuh schreef op 01-09-2003 @ 11:23:
ik snap niet echt goed dat je hem dat kwalijk neemt hoor..mag hij zich niet amuseren, ook met anderen, tis toch ook zijn vakantie!
stel dat je vriendin niet weg was, zou je hem dan ook zo nodig gehad hebben? ik vind dat je nogal egoïstisch overkomt, ofwel snap ik het niet helemaal. Ja, jammer dat je al die tijd alleen zat, maar zoals MissKiss1985 ook zegt; had je niet daarheen kunnen gaan?

Stom om hierdoor een vriendschap te vergooien.
volledig akkoord, vooral dat deel over dat het egoïstisch is.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 15:16
R
R is offline
Maarrrrr..
2 dinge missen er eigelijk in mijn verhaal.
1e We hebben speciaa samen vakantie genomen zodat we samen dingen konden gaan doen.
2e Als ik wist dat hij zolang weg was had ik met mn vriewndin meegegaan op vakantie.. wat namelijk ook kon alleen vond ik lullig voor hem aangezien we spciaal samen vakantie hadden genomen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 15:29
Williams
Williams is offline
das idd lullig dan,

maar komop man..jullie zijn vrienden...die hoeven elkaar toch geen verklaringen etc af te leggen als ze iets anders gaan doen??
weetje, toen ik je verhaal las, dacht ik serieus dat om JE vriend ging, zo erg zie jij hem als bezit, komt het op mij over...
jullie zijn gewoon VRIENDEN he...niet zo zeuren..maar goed..verkloot vooral hierom jullie vriendschap
Oud 01-09-2003, 15:33
In_stilte
In_stilte is offline
Het is kut, maar niet echt terug te draaien, had hem gebelt, was naar hem toe gegaan. IPV te mokken... mjah nu achteraf lijk het me zonden nog meer tijdmet een goede vriend te verspelen.

Het kan heel vervelend zijn, als goeie vrienden moet je er voor elkaar zijn. Maar het is niet mogelijk op twee plaatsen tegelijk te zijn, en misschien had hij de steun van die andere mensen harder nodig...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:20
Verwijderd
Typisch voorbeeld van de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet vind ik. Tis jammer voor je dat je geen andere vrienden hebt maar claim nooit iemand.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:17
sunflouwer
sunflouwer is offline
Beetje egoistish van je hoor, Hij hoeft jou niet te vermaken ofzo, daar kun je een furby voor nemen...
En je zegt het zelf, hij heeft een hekel aan de stad waar jullie wonen en thuis ging het ook niet lekker. Dan is het toch logish dat hij naar een andere stad gaat waar ook vrienden van hem wonen. Bovendien kan hij jou nu iedere dag weer opzoeken, terwijl hij maar af en toe naar die vrienden kan.
En over het feit dat hij jou meteen opzocht toen hij thuis was: Hij heeft jou als het ware ook gemist. Dat hoef je niet meteen op te vatten dat hij jou alleen als vriend wil bij gebrek aan beter.
En zo te horen/lezen lijkt het of je weinig vrienden hebt buiten je vriendin en vriend. Dan is het niet verstandig om deze vriend zo te laten vallen.
Oud 01-09-2003, 19:39
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
R schreef op 31-08-2003 @ 01:32:
mijn vraag aan jullie is, wat zouden jullie in dit geval gedaan hebben ?
Ik weet niet maar ben jij zelf ooit verhuisd?
Blijkbaar mist ie zijn oude omgeving en heeft hij behalve jou niks in Almere en als hij daar de rest van het jaar al zit, is het dan zo vreemd dat hij heel graag 5 weken bij zijn vrienden wil zijn?
Mag ik vragen waarom jij eigenlijk niet meeging naar Zaanstad...dan was er geen probleem geweest...of mocht dat niet of zo
Oud 02-09-2003, 00:44
oneMen
oneMen is offline
Ik dacht eerst serieus dat het je 'echte' vriend was, omdat je je er zo druk om maakte. Heb je maar 1 vriend dan? En waarom moet hij bij jou in de buurt blijven om jou vooral niet alleen achter te laten? Komt inderdaad wel egoïstisch over.
Oud 02-09-2003, 08:56
Verwijderd
Beetje jammer dat je zo gigantisch afhankelijk bent van andere mensen. Je zegt dat je hem egoïstisch vindt maar dat vind ik eerder van jou eigenlijk. Als hij het niet meer trok in Almere door de scheiding van zn ouders en weet ik veel wat allemaal dan is dat ook iets wat jij hebt te respecteren.

In plaats van zo boos om hem te worden omdat hij voor zichzelf koos en jij dat niet kon doen omdat je afhankelijk bent van een ander kun je beter nadenken over een oplossing waardoor dit niet nog eens gebeurd. Jij kunt het leven van een ander niet bepalen en niemand dus dwingen speciaal voor jou ergens te blijven waar diegene het ronduit bagger vindt..

Zoals al gezegd, waarom kon je niet naar hem toe? Waarom heb je hem niet gebeld daar om te vragen of jullie niet iets af konden spreken enzovoorts. JIJ hebt HEM toch nodig, niet andersom. Nou, dan moet je ook voor jezelf regelen dat je hem kunt zien en niet wanneer hij er dan wel is kinderachtig boos gaan lopen doen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 09:09
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
JIJ HEB GEWOON TE WEINIG VRIENDEN, DAT IS HET PROBLEEM

LOGISCH

FOOIJDONK

PS. LIEF ZIJNN
Oud 02-09-2003, 09:46
Loezzel
Loezzel is offline
Ik vind dat je een beetje overdreven gereageerd hebt. Jij zegt dat jouw vriend egoïstisch was, maar jij zelf ook! Want jij verwacht dat jouw vriend naar jou toe komt, maar zelf kom je ook niet op het idee dat jij ook naar hem had kunnen gaan om je eenzaamheid te verdrijven... En daarnaast zat je vriend in een supermoeilijke situatie omdat zijn ouders in een scheiding lagen! Ik kan me voorstellen dat je dan in je oude omgeving wilt verblijven, dat is tenminste veilig. Zeker als je een hekel hebt aan je nieuwe omgeving...

Je moet je niet zo afhankelijk opstellen en je vriend zeker nog een kans geven. Jij had hem gewoon moeten bellen en niet andersom. Jij had hem nodig, hij jou niet...
Oud 02-09-2003, 11:07
R
R is offline
Citaat:
sunflouwer schreef op 01-09-2003 @ 19:17:
Beetje egoistish van je hoor, Hij hoeft jou niet te vermaken ofzo, daar kun je een furby voor nemen...
En je zegt het zelf, hij heeft een hekel aan de stad waar jullie wonen en thuis ging het ook niet lekker. Dan is het toch logish dat hij naar een andere stad gaat waar ook vrienden van hem wonen. Bovendien kan hij jou nu iedere dag weer opzoeken, terwijl hij maar af en toe naar die vrienden kan.
En over het feit dat hij jou meteen opzocht toen hij thuis was: Hij heeft jou als het ware ook gemist. Dat hoef je niet meteen op te vatten dat hij jou alleen als vriend wil bij gebrek aan beter.
En zo te horen/lezen lijkt het of je weinig vrienden hebt buiten je vriendin en vriend. Dan is het niet verstandig om deze vriend zo te laten vallen.
nou, dat laatste stukje klopt niet, dus dat gaat niet op.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 11:10
R
R is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 02-09-2003 @ 10:09:
JIJ HEB GEWOON TE WEINIG VRIENDEN, DAT IS HET PROBLEEM

LOGISCH

FOOIJDONK

PS. LIEF ZIJNN
jij moet het weten, jij kent me ook zo goed.

nou goed, veel nut had deze topic dus niet omdat ik alleen amar te horen rkijgen dat ik weinig vrienden zou hebben, terwijl jullie daar helemaal niks over kunnen zegen aangezien jullie mij helemaal níet kennen.
dat ik me afhankelijk opstel is ook bullshit, wat ik had er op gerekend dat hij niet in die peripode weg zou gaan, op het moment dat wij samen vakanaite genomen hadden en ik gezegt had niet met m'n vriendin mee op vakantie te gaan.

Laatst gewijzigd op 02-09-2003 om 11:13.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 11:27
Williams
Williams is offline
jij vraagt tch wat wij ervan vinden zoals jij t dar neer zet...als je dan niet naar onze meningen wil luisteren of het onzin noemt, vraag het dan niet
Oud 02-09-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
R schreef op 02-09-2003 @ 12:10:
jij moet het weten, jij kent me ook zo goed.

nou goed, veel nut had deze topic dus niet omdat ik alleen amar te horen rkijgen dat ik weinig vrienden zou hebben, terwijl jullie daar helemaal niks over kunnen zegen aangezien jullie mij helemaal níet kennen.
dat ik me afhankelijk opstel is ook bullshit, wat ik had er op gerekend dat hij niet in die peripode weg zou gaan, op het moment dat wij samen vakanaite genomen hadden en ik gezegt had niet met m'n vriendin mee op vakantie te gaan.
en als dat dan niet doorgaat ben jij meteen diep ongelukkig, jouw woorden: terwijl ik hier in een steeds diepere put terecht kwam.. en dan wil jij mij vertellen dat je je niet afhankelijk opstelt?

Ja, het is lullig dat jullie speciaal samen vakantie hadden genomen en hij hem vervolgens peert, maar jouw reactie is wel gigantisch overdreven. Hij is toch ook nog een aantal weken in Almere geweest, maar jij gaat dan boos zitten zijn in plaats van blij dat hij er wel nog weer even is.

Jij wil dat hij iets doet wat puur in jouw belang is en dat hij dat niet uit zichzelf doet kun jij niet accepteren. Hij moet het maar precies zo doen als jij het wel en anders kan hij optyfen.

Nogmaals.. wie is hier nu egoïstisch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten