Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2003, 16:10
XzeoN
XzeoN is offline
Hoi hoi ! Ik heb een vraagje. Ik heb een computer op mijn kamer die eerst onze oude computer was zeg maar. We hebben m een tijdje gehad voor het gebruik van internet e.d.

Er zat eerst Windows 98 op, en ik dacht van, ja ik wil eigenlijk wel Windows XP erop. Ik heb dit tot 3 keer toe geprobeerd te installeren, met formatteren en al, maar op een of andere manier mist ie allerlei dingen en installeert ie t bestand I386 niet. Het ligt niet aan de CD, want op deze computer pakte hij m prima.

Ik zat dus te denken, ligt het misschien aan het feit dat ik twee harde schijven heb, en dat ik alleen de C:/ schijf heb geformatteerd en de D:/ drive niet? Dat is nog de enige oplossing kan bedenken.

Als dit zo het geval is, en ik moet de D:/ schijf ook formatteren, kan iemand mij dan vertellen hoe ik al m'n muziek naar deze computer het beste kan overzetten? Want ik heb op de andere computer geen brander. Bedankt!

xxx Tarona
Oud 04-09-2003, 16:12
Verwijderd
Andere partities (dus ook andere schijven) hebben niks met je windows partitie te maken..

Ik denk dat je een jumper verkeerd hebt staan,
zorg dat de schijf waar je windows op instaleert Primary Master is
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 16:19
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
McLaren schreef op 04-09-2003 @ 17:12:
Andere partities (dus ook andere schijven) hebben niks met je windows partitie te maken..

Ik denk dat je een jumper verkeerd hebt staan,
zorg dat de schijf waar je windows op instaleert Primary Master is
Moet ik dat in de BIOS setting goed zetten? En ook, is dat de verklaring waarom Windows XP niet helemaal correct installeert?
Oud 04-09-2003, 16:24
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Het lijkt me eerder een verrotte cd-rom speler, probeer het is met een andere.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 16:25
Verwijderd
Citaat:
XzeoN schreef op 04-09-2003 @ 17:19:
Moet ik dat in de BIOS setting goed zetten? En ook, is dat de verklaring waarom Windows XP niet helemaal correct installeert?
Nee, achterop de harde schijf, en de kabels goed doen..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 16:27
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
McLaren schreef op 04-09-2003 @ 17:25:
Nee, achterop de harde schijf, en de kabels goed doen..
]

Kun je misschien wat specifieker zijn i wat ik moet doen precies, want hier snap ik niks van hehe. Volgens mij staat de C:/ drive als primary want ik weet nog toen de D:/ schijf erin werdt gezet, deze werdt geregisteerd as Primary Slave of zoiets,.

Ik baal ervan want de computer zegt steeds dat ik Windows XP binnen zoveel dagen moet actveren, maar asl ik erop klik dan doet ie niks/ Zit vast in de I386 bestand ofzo kweet niet.

HELP!

En Black Rainbow, als ie zo verrot is waarom installeert ie dan wel gewoon de allernieuwste versie photoshop?
Oud 04-09-2003, 16:28
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Het lijkt me sterk dat het aan de master-slave instellingen ligt, je kan winXP net zo makkelijk op een slave installeren als op een master, dat maakt niks uit.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 16:29
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 04-09-2003 @ 17:27:
]

En Black Rainbow, als ie zo verrot is waarom installeert ie dan wel gewoon de allernieuwste versie photoshop?
Misschien is de cd beschadigt, en heeft je oude cd-rom speler daar moeite mee, en je nieuwe niet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 16:31
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 04-09-2003 @ 17:27:
]

Kun je misschien wat specifieker zijn i wat ik moet doen precies, want hier snap ik niks van hehe. Volgens mij staat de C:/ drive als primary want ik weet nog toen de D:/ schijf erin werdt gezet, deze werdt geregisteerd as Primary Slave of zoiets,.

Ik baal ervan want de computer zegt steeds dat ik Windows XP binnen zoveel dagen moet actveren, maar asl ik erop klik dan doet ie niks/ Zit vast in de I386 bestand ofzo kweet niet.

HELP!

Er zitten achterop de HDD een soort pinnetjes. Op die pinnetjes zit een (meestal zwart of wit) plastic lijkend dingetje geschoven (jumper). Nou staat er op de HDD waarschijnlijk hoe deze jumpers moeten staan. De ene moet op master staan (evt. met slave (staat erbij)) en de ander op slave... Tenzij ze natuurlijk op verschillende kabels staan. Controleer dat even.

Ik denk echter niet dat het daaraan ligt, aangezien hij ze herkent, volgens jou. Waarschijnlijk is je windows CD corrupt (is hij wel origineel?)...
Oud 04-09-2003, 16:35
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Als je een brander op die nieuwe pc hebt, probeer dan is een 1 op 1 copie te maken en hem daar mee te installeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten