Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2003, 21:13
CyWu
CyWu is offline
Bij het meer zat hij, hij zat daar alleen. Het was bijna donker. Het was koud. Had hij maar een trui aangedaan. Maar hij gaf er niet om. Deze avond kon alles hem gestolen worden. Deze avond, de avond waarop alles hem gestolen kon worden, zou hij niet loslaten. Proberen inkaderen. Nee niet inkaderen. Inkaderen is loslaten. Hij zou hem verbergen. Hij zou de avond ergens verstoppen, waar niemand hem zou vinden.
Het was een droom. Hij zou de avond, de avond waarop alles hem gestolen kon worden, niet kunnen verbergen. Niet eens inkaderen. Bij het meer zag hij de avond zinken, hij zag zijn droom verdrinken. Het was donker. Het was een nachtmerrie. Had hij maar een trui aangedaan.
Oud 15-09-2003, 14:44
clubje
clubje is offline
Citaat:
CyWu schreef op 14-09-2003 @ 22:13:
Bij het meer zat hij, hij zat daar alleen. Het was bijna donker. Het was koud. Had hij maar een trui aangedaan. Maar hij gaf er niet om. Deze avond kon alles hem gestolen worden. Deze avond, de avond waarop alles hem gestolen kon worden, zou hij niet loslaten. Proberen inkaderen. Nee niet inkaderen. Inkaderen is loslaten. Hij zou hem verbergen. Hij zou de avond ergens verstoppen, waar niemand hem zou vinden.
Het was een droom. Hij zou de avond, de avond waarop alles hem gestolen kon worden, niet kunnen verbergen. Niet eens inkaderen. Bij het meer zag hij de avond zinken, hij zag zijn droom verdrinken. Het was donker. Het was een nachtmerrie. Had hij maar een trui aangedaan.
Ten eerste: een zin mag met 'maar' beginnen, maar die keer dat jij het doet vind ik het niet goed.
Ten tweede: ik snap er geen snars van, maar als je het zal uitleggen zal ik het waarschijnlijk al beter vinden
Oud 15-09-2003, 17:12
CyWu
CyWu is offline
Maar een zin dat begint met maar blijft een zin.

ik zal wel een kleine uitleg geven hoewel ik dat niet graag doe.
Ik heb de tekst geschreven na ik een stukje gelezen had die ik zelf ook geschreven had.
"By the lake I saw my dream. By the lake I saw my dream drown."
En dat had ik geschreven na een avond met mijn beste vrienden. Ik moest van school veranderen. Ik besefte heel goed dat ik ze bijna nooit meer zou zien. (iedereen woont nogal ver van elkaar, school was ons kruispunt.) Nu zie ik ze minder en minder zoals ik had gedacht. Maar het gaat erom dat ik hoopte die avond dat alles zou blijven zoals het was geweest. Ik hoopte dat we even goede vrienden konden blijven. Maar zoals ik al schreef I saw my dream drown.

Ik weet niet als je het nu beter gaat vinden wat dat veranderd voor jou niets aan de tekst.
Oud 15-09-2003, 17:38
clubje
clubje is offline
sorry hoor
Oud 16-09-2003, 19:48
Poziomka
Poziomka is offline
Ik vind het mooi. echt waar. Ik ken het gevoel dat je hebt bij "I saw my dream drown" . Mijn beste vriendin is dit jaar ook van school veranderd, en ik zie haar haast nooit meer . Maar, zoals ik al zei, het stukje is echt mooi .
Reageren

Regels voor berichten