Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2003, 23:07
Verwijderd
Sinds ongeveer 3 weken heb ik last van voortdurend moeten kokhalzen. Als ik eet/net gegeten heb of drink, als ik praat, als ik kauwgom kauw, als ik roep, als ik hoest, als ik ook maar íets in mn mond stop krijg ik al neiging tot kokhalzen. Dit heeft al een paar keer geleid tot spontaan overgeven (ik was dus niet misselijk of iets dergelijks) doordat ik gewoon vanzelf ging kokhalzen, heeft iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen?

Ik heb zelf na zitten denken over veranderingen en het enige wat ik kan bedenken is dat mn verstandskiezen doorkomen, maar of dat er nu echt iets mee te maken kan hebben?

Het is in ieder geval echt heel erg irritant en ik wil er heel graag vanaf, maar ik zou niet weten hoe?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 09:56
never mind
never mind is offline
mijn verstandskiezen komen ook door, dus ik denk niet dat het dáár aan licht
Oud 08-09-2003, 10:03
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 08-09-2003 @ 10:56:
mijn verstandskiezen komen ook door, dus ik denk niet dat het dáár aan licht
Nou ja, het kan bij elk persoon anders zijn natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 10:19
Verwijderd
Ik heb het ookwel een tijd gehad.. veel minder vaak als jij maar toch vaak genoeg om het nu nog te weten En het is bij mij geowob vanzelf overgegaan
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 10:50
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Ik heb het deze vakantie ook gehad, anderhalve week ofzo. Volgens mij zit het tussen je oren...
Oud 08-09-2003, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Mr. Tumnus schreef op 08-09-2003 @ 11:50:
Ik heb het deze vakantie ook gehad, anderhalve week ofzo. Volgens mij zit het tussen je oren...
en hoe haal ik het daar weer weg?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 13:45
Skald
Skald is offline
Is het niet toevallig stress?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 23:41
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Ik zal maar opbiechten: bij mij was het, denk ik, nervositeit en heimwee. Heimwee, een halve week omdat ik terug naar huis wilde van de vakantie met mijn ouders (niet gek... vakantie met vrienden in vooruitzicht) en nervositeit vanwege een relatie met iemand.

Dus ja, stress zou kunnen. Relax. Er is niks mis met je.
Oud 09-09-2003, 10:00
snoopy
snoopy is offline
Ik moet heel gauw kokhalzen. Vaak denken mensen dat ik dan moet overgeven, maar dat is niet zo. Als ik iets vies zie, dan moet ik kokhalzen. Trouwens ook ALTIJD als ik m'n tanden poets...
Oud 09-09-2003, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Mr. Tumnus schreef op 09-09-2003 @ 00:41:
Ik zal maar opbiechten: bij mij was het, denk ik, nervositeit en heimwee. Heimwee, een halve week omdat ik terug naar huis wilde van de vakantie met mijn ouders (niet gek... vakantie met vrienden in vooruitzicht) en nervositeit vanwege een relatie met iemand.

Dus ja, stress zou kunnen. Relax. Er is niks mis met je.
Hmmm.
Ik ben zenuwachtig voor de toekomst
en nerveus wat een relatie betreft (maar niet dat het slecht gaat of wat dan ook, het relatie hebben blijf ik gewoon eng vinden)

Over een week begin ik aan een stage, waar ik uiteraard ook zenuwachtig voor ben, wie weet gaat het dan wel weg?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 10:34
Waldkrieger
Waldkrieger is offline
't Zal inderdaad stress zijn.
En nee, het gaat niet gelijk weg zodra je aan je stage begint. Je zit in een beweeglijke periode in je leven en stress is daar onderdeel van. Bij de een meer dan bij de ander. Je moet ermee leren omgaan, een uitlaatklep oid. voor die stress zien te vinden.

En je kunt altijd even naar de dokter gaan. Misschien heeft hij een idee omtrent een kalmerend homeopatisch middeltje.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Waldkrieger schreef op 09-09-2003 @ 11:34:
't Zal inderdaad stress zijn.
En nee, het gaat niet gelijk weg zodra je aan je stage begint. Je zit in een beweeglijke periode in je leven en stress is daar onderdeel van. Bij de een meer dan bij de ander. Je moet ermee leren omgaan, een uitlaatklep oid. voor die stress zien te vinden.

En je kunt altijd even naar de dokter gaan. Misschien heeft hij een idee omtrent een kalmerend homeopatisch middeltje.
bedankt voor je reactie.
Hmm, gister en vandaag heb ik er een hele shitload aan opgekropte gevoelens uitgegooid en dat zal er vast wel mee te maken hebben.

Verder probeer ik nou, wanneer ik het weer voel, heel hard te bedenken dat ik helemaal niet hoef te kokhalzen, en wonderbaarlijk genoeg werkt het ook nog.

Het zal wel door de stress komen dus, maar gezien ik die nu aanpak pak ik het kokhalzen automatisch vast ook aan. Anders ga ik alsnog naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 21:46
Waldkrieger
Waldkrieger is offline
Het zou natuurlijk het mooist zijn wanneer je het uit eigen beweging op kunt lossen, maar schroom het ook niet een dokter te bezoeken.
Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten