Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2002, 10:45
Belladonna
Belladonna is offline
he mensen..ik ben 10 dagen op kamp geweest, maar daar had een gozer van onze groep een krentebaard. Dat is zoon pijnlijke mondhoek die besmettelijk is.

ik heb 1 keer uit zijn beker gedronken..omdat we nog niet wisten wat hij had! maaar nu heb ik ook een pijnlijk mondhoekje.

kan dit ook zo 1 zijn?
Oud 02-08-2002, 10:46
Belladonna
Belladonna is offline
Ps: en als jiij het gehad hebt, hoe ging het over? uit zichzelf of door medicijnen? En hoelang duurde dat?
Oud 02-08-2002, 13:32
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Belladonna schreef:
he mensen..ik ben 10 dagen op kamp geweest, maar daar had een gozer van onze groep een krentebaard. Dat is zoon pijnlijke mondhoek die besmettelijk is.

ik heb 1 keer uit zijn beker gedronken..omdat we nog niet wisten wat hij had! maaar nu heb ik ook een pijnlijk mondhoekje.

kan dit ook zo 1 zijn?
Ps: en als jiij het gehad hebt, hoe ging het over? uit zichzelf of door medicijnen? En hoelang duurde dat?
Een krentenbaard wordt veroorzaakt door bacteriën die in klompjes (of soms in lange ketens) groeien. Het gaat hierbij om blaasjes die rood omrand zijn en wondjes op het huidoppervlak die bij indrogen geelbruine korsten vormen. Het is een infectie die over het algemeen na verloop van tijd spontaan geneest. Het is aan te raden om zichzelf te wassen met een desinfecterende zeep. Na een voorzichtig verwijderen van de korsten kan een crème of pasta met antibacteriële werking op de desbetreffende plekken worden aangebracht. Mocht dit binnen 1 tot 2 weken geen effect hebben, dan kan daarnaast een antibioticabehandeling met cloxacilline of erythromycine noodzakelijk zijn.
Oud 02-08-2002, 16:21
Angeles
Angeles is offline
Ik heb het een keer gehad toen ik 17 was, het was een soort heel pijnlijke uitslag in mijn hals. Het zat niet rond mijn mond trouwens. Het was bij mij gekomen omdat ik me juist te veel waste en daardoor het beschermende laagje van mijn huid had aangetast. Ik douchte namelijk twee keer per dag heel uitgebreid. Het is in elk geval een heel nare infectie, ik ben er bijna twee weken ziek van geweest, ik had ook verhoging en die uitslag deed ontzettend veel pijn.

Ik had zowel zalf als pillen van de dokter, heb halverwege sterkere medicijnen gekregen omdat het niet snel genoeg wegging.

Het is in elk geval wel besmettelijk, daar waarschuwde de dokter ook nog voor, dus als hij die uitslag op zijn mond had en jij hebt uit zijn glas gedronken kun je het beste nu zelf even langs de dokter gaan. Hij kan je het beste vertellen wat je kunt doen. Schaam je er niet voor, dat deed ik toen wel - maar het heeft niks met vies te maken, het kan iedereen gebeuren. Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 17:21
Belladonna
Belladonna is offline
dankje
Oud 02-08-2002, 21:13
kosamlover
kosamlover is offline
hay, ik heb het ook gehad toen ik 11 was ofzow.
ik ben toen naar de huisarts geweest en die heeft
toen een middel voorgeschreven en na een paar
dagen was het over. succes
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 21:56
Verwijderd
Ik heb het vroeger gehad toen ik best wel klein was. Ik moest er toen anti-bacteriële zalf (bactroban of zoiets) op smeren. Het ging toen best wel snel over.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 16:46
telluriet
telluriet is offline
Ik heb het nu, op een nogal genante plek. Ik heb het van mijn zusje gekregen, die het op haar beurt weer van een van haar oppaskleutertjes heeft gekregen.

Het zit op mijn kont in elk geval, doet vrij veel pijn met dingen als fietsen etc, en ik voel het altijd jeuken. Toch maar eens een afspraak maken met de dokter

Regels voor berichten