Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2003, 10:03
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik ben al 5 jaar ongesteld, ik werd het heel vroeg, maar sinds 2 maanden krijg ik op mijn eerste dag dat ik ongesteld word gruwelijke buikpijn! ik was met iemand aan het winkelen en toen kon ik weer naar huis omdat ik zo'n erge buikpijn had. Hebben jullie dat ook weleens en wat doe je eraan?
Oud 30-08-2003, 10:15
Black Soul
Black Soul is offline
Ik heb ook heel lang nergens last van gehad (ja, ik was ook erg vroeg, *denkt*...net 11). Toen ook in een keer eerste dag vette buikpijn . Tja, nu heb ik het soms wel en soms niet. Valt niets aan te doen
Oud 30-08-2003, 12:43
Verwijderd
hier heb je vast wat aan: http://forum.scholieren.com/showthre...light=buikpijn
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 13:16
Balance
Balance is offline
tot ik aan de pil ging had ik het elke maand. zo erg dat ik vaak één of twee dagen thuis bleef van school, terwijl ik in dat soort dingen niet echt een aansteller ben ofzo.
je zou dus kunnen kijken of het met de pil minder wordt (als je nog niet aan de pil bent), maar het is niet zo dat het bij iedereen werkt. De één heeft er baat bij, de ander niet. Maar het is misschien wel het proberen waard?
Oud 31-08-2003, 12:41
Lovely007
Lovely007 is offline
Ik heb ook altijd hele erge buikpijnen. Maar een pijnstiller nemen kan ik niet, omdat ik ontzettend veel moet overgeven. Aan het begin om de tien minuten en dat loopt dan op naar om het half uur, en na 5 uur is het meestal over en zit ik nog met de buikpijn.

De buikpijn die dan nog erger is geworden, omdat mijn maag zich zo vaak heeft omgedraaid terwijl er niks meer in zit.
Ook nog ontzettend irritant, omdat ik elke maand één of twee dagen weg ben van school.

Iemand tips om mijn buikpijn minder te laten zijn, en misschien mijn misselijkheid weg te laten gaan?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 12:59
Qamra
Qamra is offline
Ik ben ook 3 jaar "normaal" geweest en sinds toen is het steeds erger geworden.. En nu heb ik lichte pijnstillers gehad van de dokter

Nou ja, het is zo dan je na iets van 4 of 5 jaar natuurlijk ongesteld zijn, pas je uiteindelijke periode hebt. Tot die tijd kan je nog onregelmatig zijn of meer of juist minder buikpijn krijgen..

Hoera voor moeder natuur
Oud 31-08-2003, 13:08
Verwijderd
Het eerste jaar had ik een beetje last, nu - 4 jaar later - heb ik er meer last van. De pil helpt gelukkig wel iets.

Je kan er pijstillers voor krijgen, misschien dat je daar iets aan hebt? En anders is de pil misschien een idee.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 13:43
marisjuhh
marisjuhh is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 30-08-2003 @ 11:03:
ik ben al 5 jaar ongesteld, ik werd het heel vroeg, maar sinds 2 maanden krijg ik op mijn eerste dag dat ik ongesteld word gruwelijke buikpijn! ik was met iemand aan het winkelen en toen kon ik weer naar huis omdat ik zo'n erge buikpijn had. Hebben jullie dat ook weleens en wat doe je eraan?
Ik heb er ook af en toe nog wel eens last van!
terwijl ik wel aan de pil ben!
dat verschilt gewoon per persoon!
wat ik eraan doe?
ibuprofen! werkt
Oud 03-09-2003, 17:24
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Als je het koud heb gehad ofzo ook al merk je het niet zelf doet het erger pijn wanneer je ongesteld bent.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 12:12
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben er laatst achter gekomen wat (voor mij) het beste werkt!!

Doe wat sesamolie (wat je ook gebruik in sommige gerechten) in een kopje en zet het in een pannetje met water. Zet het op het fornuis tot de olie goed warm/heet is. Pak een katoenen doek en giet de olie op die doek. Druk het tegen je buik aan en doe er bijv een wijdzittende broek overheen of gewoon helemaal niets, maar dan moet je de doek blijven vast houden. Laat die doek met warme olie lekker tegen je buik gedrukt tot de olie kouder begint te worden dan je buik. Dit is echt heerlijk wanneer je televisie aan het kijken bent of zo. (je kan er dus niet mee gaan shoppen, maar ik wil sowieso niet shoppen met die buikpijn)
Warm houden met een kruik of zo is een goed idee, maar dat werkt beter en is minder zwaar om op je buik te hebben!! Probeer het eens, ik was meteen overtuigd!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 15:17
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
ja dat heb ik ook, maar je hebt pilletjes (femex) en die moet je zo snel mogelijk innemen (het liefst zodra je merkt dat je ongesteld gaat worden). die helpen heel goed, je bent dan zelfs niet zo slap en zo.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten