Advertentie | |
|
![]() |
|
Nou, bij ons (in Maastricht) is het zo, dat als je twee keer afwezig bent geweest bij de onderwijsgroep, je meteen naar de 'populaire' restgroep verwezen wordt waar geen reet gedaan wordt (wat natuurlijk niet echt de bedoeling van een studie is, lijkt me zo...anders zit je namelijk zeer fout op een uni...).
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ga jij dan wel naar de hoorcollege's? Die vind ik namelijk vrij overbodig. (sommige volg ik wel voor de lol)
|
![]() |
In Leiden kun je ongetwijfeld ook wel naar een werkgroep toe als je wat te laat bent.
Maar wat doe je in Leiden??? Als je hoort wat jullie rector-magnificus over de rechtenstudie heeft te vertellen was ik er snel weg. Ik kan je niet aanraden naar Utrecht te gaan (heel HBO-achtig, schools) of naar Maastricht (PGO, casuïstisch in plaats van wetenschapsterreinen afbakenen). |
![]() |
|
![]() |
Mijn vorige reactie ging niet heel erg in op werkgroepen rechten.
![]() Maar goed, shut*up zal alles al wel voor elkaar hebben, dus dan nu maar iets over mij zelf. Ik ben behoorlijk trouw in het volgen van werkgroepen en hoorcolleges, het aantal uren wat ik vorig jaar heb gemist is denk ik wel op één hand te tellen. Misschien mede hierdoor heb ik wel m'n P gehaald, iets wat weinig mensen lukt. Het kan dus geen kwaad om wat onderwijs te volgen (en je betaald er natuurlijk ook genoeg voor ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Máár, het volgende trimester krijg ik het vak "Oefenrechtbank". Een practisch vak, waarbij aanwezigheid uiteraard verplicht is.
|
Verwijderd
|
Ik dacht ook altijd dat ik een goede autodidact was, totdat ik ontdekte dat het zijn vruchten afwerpt, een gedegen voorbereiding te combineren met frequent collegebezoek. Als je de stof al eerder tot je hebt genomen hoef je alleen nog maar lekker onderuit te zitten, op je gemak te luisteren en het verhaal te volgen. Dat maakt het verschil tussen een 7 en een 9
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Was je niet aanwezig bij de introductiebijeenkomst 2 sept ? Daar werd nl. verteld dat je wordt gecontroleerd bij colleges en als je er niet hoort (dus niet ervoor hebt ingeschreven) moet je weg. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo'n regeling hebben wij ook: scoor jij op het tentamen een 5.3 dan kan dat opgetrokken worden tot een 6, wanneer je altijd alle werkgroepen hebt bijgewoond en keurig hebt voorbereid. Eigenlijk is het natuurlijk triest dat het op die manier moet, maar laten we niet uit het oog verliezen dat rechten een studie is waar het kaf nauwelijks van het koren gescheiden wordt...eigenlijk gebeurt dat pas in de praktijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Deeltijd of voltijd rechten aan de universiteit?! ibrk | 5 | 04-05-2015 18:18 | |
Algemene schoolzaken |
Wie begint er ook met de studie Nederlands Recht op de EUR? Cartman88 | 8 | 26-09-2008 16:23 | |
Lifestyle |
Omdat jullie verhalen zo ontzettend interessant zijn Verwijderd | 500 | 30-09-2007 22:49 | |
Algemene schoolzaken |
Jouw nieuwe rooster Mr.Oizo | 185 | 26-10-2005 17:42 | |
Studeren |
Nederlands Recht (erasmus) Amisha | 65 | 13-08-2005 15:23 | |
De Kantine |
Mijn rooster is écht licht... Rabbi Daniel | 19 | 29-08-2002 08:05 |