Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2003, 13:49
Verwijderd
Hoe ga jij om met irritante collega's?
Negeer je de persoon in kwestie of doe je iets anders?

Wat zou je doen als je constant moet samenwerken met die persoon?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2003, 14:33
Multilot
Multilot is offline
Ik heb er 2, en ik word er helemaal gek van, want ze werken dus niet door. Hierdoor moet ik langer werken. Gelukkig ben ik degene die moet regelen hoe alles gaat enzo, en mag ik ze dus ook aan het werk zetten. Dat doe ik dan ook zeker wel!

Als ze verder mijn werk niet zouden belemmeren, zou ik ze negeren.
Oud 08-09-2003, 15:26
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Negeren.

Behalve tijdens het werk hoef ik niet met ze om te gaan, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:52
very drunk driver
very drunk driver is offline
negeren en als het te erg wordt effe iets van zeggen

maar zijn ze opzettelijk irritant of zijn ze gewoon irritant van karakter
Oud 08-09-2003, 21:33
BBEM
BBEM is offline
laten merken dat ze irritant zijn en als ze niet ophouden ze vertellen dat het sancties zal gaan hebben.
Oud 08-09-2003, 21:41
Verwijderd
ik ben zelf de irritante collega, maar dan niet in vervelende zin, dus niet klieren en plagen, maar wel grapjes(meezingen met de meest foute nummers, de plastic bekertjes in de kantine de bodem uitsnijden). ik werk wel door enz.

als iemand vervelend irritant word ga ik ze altijd spiegelen, en daar ben ik toch ook zo goed in
ik zorg er tenminste altijd voor dat mensen niet met tegenzin met mij samenwerken. dan ben je pas goed bezig
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 21:59
Thomas
Thomas is offline
Negeren en puur zakelijk met dat figuur omgaan.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 22:31
colors
colors is offline
Ik heb er ook een aantal. Een paar kan ik niet echt uitstaan, snappen nooit wat, stellen domme vragen, hebben hele theoriën over stickerfouten

Andere omdat ze niet doorwerken. Ze zijn wel gezellig, daar niet van, maar ze werken niet echt door. Steeds kleppen met anderen(en niet ondertussen doorpakken, zoals ik doe als ik praat)
Of mij om stomme redenen kassa te laten draaien omdat ze eigenlijk geen zin hebben maar zeggen dat ze wat moeten opruimen(en daar zijn nou de vakkenvullers voor )

Je leert met ze te leven
Oud 09-09-2003, 08:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
colors schreef op 08-09-2003 @ 23:31:
Ik heb er ook een aantal. Een paar kan ik niet echt uitstaan, snappen nooit wat, stellen domme vragen, hebben hele theoriën over stickerfouten

Andere omdat ze niet doorwerken. Ze zijn wel gezellig, daar niet van, maar ze werken niet echt door. Steeds kleppen met anderen(en niet ondertussen doorpakken, zoals ik doe als ik praat)
Of mij om stomme redenen kassa te laten draaien omdat ze eigenlijk geen zin hebben maar zeggen dat ze wat moeten opruimen(en daar zijn nou de vakkenvullers voor )

Je leert met ze te leven
Oh god dit ken ik maar al te goed Vooral het eerste dan wij hebben helaas ook een paar
Maar je leert er mee om gaan. Maar blijft irritant.

Tja wat doe je er aan weinig. Maar als ze echt gewoon langzaam zijn en nog in hun proeftijd zitten zou ik me beklacht erover doen bij je baas. Zijn ze gewoon irritant, praat er dan eens met ze over is de beste oplossing
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 10:41
Balance
Balance is offline
die stoppen bij ons vrij snel.
wij zijn een behoorlijk hecht team (zijn ook maar met een man of 10), dus wanneer iemand echt irritant is dan voelt ie wel dat ie niet binnen het team past. Ze nemen dan vanzelf ontslag. En als iemand écht irritant heeft, maar zelf niks door heeft, dan wordt diegene wel ontslagen door m'n baas.
(Behalve als we een onderbezetting hebben zoals nu )
Oud 09-09-2003, 11:33
beestje
beestje is offline
tja ik zie nu bijna nooit collega's, maar toen ik ze nog wel zag..

negeren, af en toe een opmerking terugmaken (maar niet teveel, het kan er ook erger door worden) en je vooral niet van je stuk laten brengen.
Oud 10-09-2003, 14:32
Verwijderd
Citaat:
very drunk driver schreef op 08-09-2003 @ 21:52:
negeren en als het te erg wordt effe iets van zeggen

maar zijn ze opzettelijk irritant of zijn ze gewoon irritant van karakter
Beide. De persoon in kwestie denkt dat hij zijn werk fan-tas-tisch doet terwijl we constant achter zijn kont aan lopen te ruimen. Hij stottert ook nog eens waardoor het 5 minuten duurt voordat er een volledige zin uit zijn mond komt. Op zich is dat niet erg maar als je dan hoort wat hij zegt: "k-k-klootzak." "N-N-Nou, ik kkkkkan het beter."

"Hoe lang wwwerk je hier nou?" Waarmee hij dus wil zeggen dat ik daar veel korter werk en dat hij dus meer recht van spreken heeft. Als hij al 30 jaar lang zijn werk op deze manier doet, vind ik dat hij niet zo hoog van de toren moet blazen.

Verder heb ik een baan waarin je door moet werken. Er is helemaal geen tijd om te kleppen. Maar dan gaat hij 5 minuten stil staan om iets hatelijks te zeggen. En collega's die wél de handen uit de mouwen steken zijn allemaal t-t-tuttebellen, stresskippen en bijdehandjes.

Bovendien kan ik hem niet negeren want we zijn maar met 5 mensen en iedereen heeft zijn eigen taken. Soms moet je wel tegen elkaar praten.

Hij werkt echt ontzettend op mijn zenuwen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 18:07
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Dukko schreef op 08-09-2003 @ 22:41:
ik ben zelf de irritante collega, maar dan niet in vervelende zin, dus niet klieren en plagen, maar wel grapjes(meezingen met de meest foute nummers, de plastic bekertjes in de kantine de bodem uitsnijden). ik werk wel door enz.

als iemand vervelend irritant word ga ik ze altijd spiegelen, en daar ben ik toch ook zo goed in
ik zorg er tenminste altijd voor dat mensen niet met tegenzin met mij samenwerken. dan ben je pas goed bezig
Als je het zo gaat bekijken ben ik ook de irritante collega ja... Maar toch versta ik onder irritant wat anders. Met zulke mensen kan ik juist goed samenwerken...
Reageren

Regels voor berichten