Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2003, 22:54
Droyd
Droyd is offline
Ik ben op bezoek geweest bij iemand die heel wat problemen had met zijn comp. Maar ik geraak er echt niet uit wat voor een geluidskaart hij zou hebben. Zou ik via de bios erachter kunnen komen?
Ik weet dat het mogelijk is om de bios vast te houden tijdens het opstarten zodat die kan worden afgelezen van het scherm.
(Ben vergeten hoe)

Kan ik eigenlijk via het apparaatnummer er achter komen welke (vrij oude) geluidskaart hij heeft?

Noodoplossing is om het ding open te gooien...Maar dan nog weet je het vaak niet zeker
Oud 07-09-2003, 23:00
Verwijderd
Noodoplossing?
Een computer openschroeven valt onder een simpele oplossing als je het mij vraagt..

Wat is het probleem verder?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 23:01
M@rco
M@rco is offline
Pauseknop op je toetsenbord. Dan kun je als het goed is ergens het BIOS-id aflezen. Daarmee kun je zien wat voor merk en type moederbord hij heeft, en vervolgens kun je natuurlijk simpel uitvogelen wat voor geluidschip daar op zit (voor een lijst met BIOS-id's kun je kijken op http://www.wimsbios.com/).
Oud 07-09-2003, 23:05
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 08-09-2003 @ 00:01:
Pauseknop op je toetsenbord. Dan kun je als het goed is ergens het BIOS-id aflezen. Daarmee kun je zien wat voor merk en type moederbord hij heeft, en vervolgens kun je natuurlijk simpel uitvogelen wat voor geluidschip daar op zit (voor een lijst met BIOS-id's kun je kijken op http://www.wimsbios.com/).
Niet iedere mobo heeft een geluidschip
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 23:25
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
McLaren schreef op 08-09-2003 @ 00:00:
Noodoplossing?
Een computer openschroeven valt onder een simpele oplossing als je het mij vraagt..

Wat is het probleem verder?
Verder niet echt een probleem, ik zoek gewoon drivers voor zijn kaart. Wanneer het mijn computer niet is zit ik niet zo graag aan het binnenwerk. Waarschijnlijk moet ik dan ook nog kabels loswrikken etc aangezien het ding onder het bureau staat...niet leuk Ik hou die mogelijkheid daarom liever als laatste.

Oh en dat van het mobo...Volgens mij heb ik zijn bios gecheckt en zat er geen onboard geluidschip op dacht ik...
Oud 07-09-2003, 23:49
Verwijderd
Geven dingen als AIDA niet voldoende informatie? En als de jacks voor 't geluid (de stekkertjes dus) ONDER de COM-poorten zitten heb je te maken met onboard sound. Als de stekkertjes zich ONDER die van de VGA-kaart bevinden is het gèèn onboard sound.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 07:49
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
McLaren schreef op 08-09-2003 @ 00:05:
Niet iedere mobo heeft een geluidschip
Weet ik , maar leek me het meest logisch dat 'ie dat bedoelde

Maar ja, gewoon ff openschroeven dan. ALs Windows hem niet standaard herkent dan is dat denk ik ook de enige manier om erachter te komen...
Reageren

Regels voor berichten