Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2003, 21:33
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Tjah.. ik zit op een VSO voor Autistische Kinderen zullen we maar zeggen, nou jah.. echt autistisch zijn we nou ook niet, maar late we maar licht-autistische kinderen zeggen (pddnos)
Maargoed,
Daar zit ik dus op, en elke dag worden er zo'n beetje observaties gedaan door de leeraren,
Nou willen de meeste ouders en de kinderen waaronder ik ook; wel de dossiers en de observaties bekijken,
Mijn ouders weten namelijk niet eens waarom en hoe die school werkt, en... hoe en wat ik heb?
Maarja, de school wil zulke dingen niet aan de ouders geven, en al helemaal niet aan de kinderen, "Dat gaat jullie niks aan, dat houden we zelf wel.." , hallo! Dat gaat ons wel degelijk aan, ik begrijp dat niet he? Kijk; wat hun over ons roddelen maakt mij geen reet uit, maar of dat gevolgen heeft voor later...?
Ik bedoel, ik heb wel eens op TV gezien dat mensen met ADHD die Ritalin slikken dus geen Vrachtwagenchaffeur mogen worden ofzoiets, is dat bij Autistische mensen ook zo?
Wat eigenlijk mijn vraag is...
Al die dingen die ze in dossiers hebben en naar de gemeente gaat....
Heeft dat gevolgen voor werk ofzo??
En dan nog wat...
Onze school heeft eerst 2 jaar orientatie-jaren ; wat ook nergens op slaat.. In die jaren kijken ze wat we willen..
Nou daar ben ik al duidelijk over geweest in het 1e jaar,
VMBO-TL - Maarjah, daar luisteren ze niet naar,
Wat is het voor een rotschool?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2003, 21:37
Verwijderd
Citaat:
PsychoBoy schreef op 03-10-2003 @ 22:33:
Ik bedoel, ik heb wel eens op TV gezien dat mensen met ADHD die Ritalin slikken dus geen Vrachtwagenchaffeur mogen worden ofzoiets, is dat bij Autistische mensen ook zo?
Dat staat niet in dat soort dossiers, volgens mij. Dat mensen die Ritalin slikken niet mogen autorijden, ligt aan de medicijnen, niet aan het feit dat ze ADHD hebben. Dit soort dingen zou je ook bv. aan je huisarts kunnen vragen.

Citaat:

Al die dingen die ze in dossiers hebben en naar de gemeente gaat....
Als het goed is gaan dat soort dingen niet naar de gemeente, dat soort dingen zijn vertrouwelijk.

Citaat:
Onze school heeft eerst 2 jaar orientatie-jaren ; wat ook nergens op slaat.. In die jaren kijken ze wat we willen..
Elke school heeft bepaalde regels, zo ook jouw school. Soms is het niet mogelijk om van bepaalde regels af te wijken en/of denken zij dat die regels echt nodig zijn.

Als je dingen wilt weten, enz. praat er dan over op school. Ook al is dat misschien moeilijk. Of schrijf een brief, zet de dingen die je je afvraagt op papier (dat heb je nu ook al min of meer gedaan) en laat ze dat lezen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2003, 21:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef op 03-10-2003 @ 22:33:
En dan nog wat...
over het eerste weet ik niks, dus dat heb ik niet gequote.

maar over die oriëntatiejaren. Je bent 13, dus ik ga er vanuit dat die eerste twee jaren gelijk staan aan de brugklasjaren op een 'normale' school. Daar doe je ook 2 jaar brugklas en pas als je naar de derde gaat kies je een richting. Dit kan VMBO zijn (met weer 4 aparte richtingen), havo of vwo/gym. Het lijkt mij dus niet raar dat jij pas na 2 (oriëntatie)jaren naar een VMBO-TL klas kan gaan. Dat is immers altijd zo.
Of bedoelde je het anders?
Oud 04-10-2003, 14:34
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Tjah.. met orientatie bedoelen ze welke kanten we op kunnen, maar...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten