Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik gebruik Kluwer, al voor het vierde jaar op rij. Ik heb er een abonnement op, zodat je tien procent korting krijgt. Ik vind ze veel fijner werken dan Vermande. Ten eerste omdat wetten beter gesorteerd staan, ten tweede omdat ze fijner werken door de vaak redelijk gedetailleerde kopjes in de marge, die het snelzoeken erg vergemakkelijken. Dat van dat vieze dunne papier ben ik zeker met je eens, daarom heb ik ook een losbladige Kluwer. Die heeft een hardleren band, en je krijgt zodra de wetstekst wijzigt de nodige vervangende bladzijden per post thuis. Maar die gebruik ik niet op college, dat is als 'keurig' naslagwerk. Daar zijn mijn collegebundels niet geschikt voor, met al hun geschrijf en gestreep erin. Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-09-2003 om 12:52. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik heb dit jaar voor de tweede keer de Kluwercollegebundel. Is me vorig jaar wel goed bevallen, dus...... Vermande vind ik wat chaotisch met dire delen en incomplete registers.
Verder is het misschien nog leuk om jullie er even op te wijzen dat een zeer bekend advocatenkantoor dit jaar aan studenten gratis een fraai editie privaatrecht cadeau doet. Helaas krijg je er geen deeltje publiekrecht bij. Wat betreft Jan Lokin, hij is -voor zover ik weet- de populairste hoogleraar op onze faculteit in Groningen. Hij trekt studenten die niet eens het vak volgen, maar alleen voor zijn leuke colleges komen. Vorig jaar had ik van hem het vak Rechtsgeschiedenis 1 ( Hoofdstukken uit de Europese Codificatiegeschiedenis, Lokin & Zwalve (prof in Leiden)), dit jaar Rechtsgeschiedenis 2 (inderdaad, Prota, Lokin). Een vak waar ik me nu al op verheug. ![]() (En dan dwaal ik nu even verder van de discussie over wetbundels af...... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En hoe het studeren bevalt, ik ben ney begonnen dus kan er nog niet als teveel over zeggen. Vind alleen wel dat ik wat pech heb met die werkgroep ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Enne, aangezien ik me meer met fiscaliteiten bezig hou dan met publiek of privaatrecht, is het voor mij niet nodig om elk jaar een nieuwe wettenbundel aan te schaffen. Overigens vindt ik kluwers, ondanks dat ze idd dunne kutbladzijden hebben, wel fijner dan de vermande. Enne, Lokin is idd een bekend figuur op de RuG, kheb ook een keer z'n college gevolgd omdat ik van mensen had gehoord dat ie zo briljant college geeft. En redelijk offtopic: ik blijf van mening dat vindicat zuigt. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ken ze gewoon van naam, van lezen, van ja...god, ik weet het niet. Ik heb een paar maanden terug een bundel gekocht voor mezelf, Honderd Jaar Strafrecht, onder redactie van prof.mr. Y.Buruma, en daar staan zo ongeveer alle bekende hoogleraren straf- en strafprocesrecht uit de afgelopen eeuw in. Verder ken ik ze vooral op het gebied van het burgerlijk recht en het ondernemingsrecht, natuurlijk ![]() De trots van Utrecht is voor mij trouwens prof.mr. P. van Schilfgaarde, hoewel die ook in Groningen doceerde. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
By the way...er zat dit jaar een ultíem blije 'Mastermix' bij de Kluwer College Bundel...een kaart met wachtwoord zodat je een mix van Armin van Buuren kunt downloaden
![]() Om precies te zijn van mr. Armin van Buuren ...die gast heeft in Leiden rechten gestudeerd, met als master intellectuele eigendom ![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens moet ik mijn aankoop verdedigen ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Verenigingen voor studentenbelangen zijn clubs die opkomen voor de belangen van de student. Dus goede en duidelijke informatievoorziening, tijdige levering van boeken en syllabi, goed contact met docenten, een goed beheer en goede spreiding van studievoorzieningen zoals computers. Ook bij problemen tussen groepen studenten en de universiteit treden zij op.
Tenminste, dat is bij ons zo. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze in Groningen op landelijk niveau hun belangen behartigen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(En, ik maak deel uit van één van de verenigingen...... (van die ene die niet op sterven na dood is).) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nu dit toch een theekransje van juristen in opleding is geworden, hoe heb je de rest van de afgelopen dagen gevonden? ARW? Staatsrecht 1A (nog steeds Dölle?)? Hoe zijn de startgroepen dit jaar? En zijn de colleges in de bios leuk? (Morgen zit ik er zelf voor de 'film' Burgerlijk Recht 2.) |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als ik klachten heb kom ik wel zeuren ![]() Ik streef geen carrière na in de studenten politiek momenteel, misschien nog weleens in een bepaald elandelijke partij ![]() Citaat:
Staatsrecht heb ik nog niet gehad, volgende week begint dat pas, maar dat word wel gegeven door Alfons Dölle. De startgroepen, mja, wat zal ik erover zeggen. Als je geluk hebt zit je bij mensen met wie je het heel goed kunt vinden en als je pech hebt dan niet ![]() De werkcolleges vond ik niet zoveel aan om heel eerlijk te zijn. Waarom drinkt iedereen trouwens liters koffie in de pauzes ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2. Welke? 3. Ik ben benieuwd wat je van staatsrecht, Dölle en Van der Pot-Donner vindt. (Niet echt de populaire combinatie van de meeste eerstejaars. ![]() Wat vond je niet leuk aan de werkcolleges? (Welke wg zit je?) En hoe is dit jaar de opzet van de startgroepen, denk je er inhoudelijk wat aan te hebben (vorig jaar was dat namelijk rampzalig)? Dat koffieleuten valt nog wel een beetje mee dacht ik. Ik verbaas mij altijd over al die mensen met waterflesjes waar ze de gehele dag uit lurken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik had vandaag ITJ, blijkt dat je dat dikke boek met onzin moet doen over hoe windows werkt, wat een onzin ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Wil je me een beetje op de hoogte houden van je bevindingen? Mag ook wel via mail om de forumbazen wat te ontzien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nah, die krijg je echt niet als onderdeel van collegestof
![]() Als ik een boek lees kijk ik ook vrij vaak de noten door, en dan leer je vanzelf wel wie de belangrijkste mensen uit de literatuur zijn. Voor mij geldt natuurlijk nog in het bijzonder dat ik die mensen moet kennen omdat het Van der Heijden Instituut voor ondernemingsrecht aan de KUN is opgericht door professor Van der Grinten en professor Maeijer (en omdat professor Van der Heijden natuurlijk zelf ook een flinke stempel heeft gedrukt op de literatuur van het ondernemings- en handelsrecht). De strafrechtwetenschappers ken ik wel minder. Ik hou me tegenwoordig dan eigenlijk ook vooral bezig met concernrecht, rechtspersonenrecht en arbeidsrecht...van het strafrecht hou ik alleen de actualiteiten bij omdat ik natuurlijk het NJB lees. |
![]() |
|
|