Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2003, 06:41
steentje
steentje is offline
mijn verhaal staat hier al ergens...maar ik zal het even kort samenvatten.

Ik heb een half jaar verkering gehad met mn beste vriend(waren 4 jaar beste vrienden) en sinds vorige week maandag is dat dus uit. Tijdens de introductie met als reden dat ie niet klaar was voor een vaste relatie.
Terwijl hij dus vantevoren allemaal zei van dat ie van me hield...en me nie kwijt wilde...en hij met mij onze studies door wilde...enzo...

Nu zijn we dus 1,5 week verder en hij heeft nu al met een ander meisje gezoend.

Wat mij betreft kan hij de vriendschap nu ook wel vergeten aangezien hij weet hoeveel moeite ik met onze breuk heb.

heeft iemand hier ervaring mee of heeft er iemand tips hoe ik dit allemaal aan moet pakken....want ik weet het echt niet.
Oud 05-09-2003, 08:33
pyres74
pyres74 is offline
ik vind niet dat je de vriendschap moet verbreken
ok je hebt pijn maar volgens mij hadden jullie toch juist afgesproken dat jullie des ondanks alles ook vrienden zouden blijven? wat er ook maar gebeuren kon?
je moet juist blij voor hem zijn dat hij nu weer iemand leuk vind, ok als ex vind je het niet leuk maar als vriendin natuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 08:41
steentje
steentje is offline
ikvind dat hij wel rekening met mij kan houden. En aangezien hij dat nooit heeft gedaan en nu dus nog steeds niet...ben ik woedend en moet ik er niet aan denken nog bevriend met hem te blijven. Hij heeft me veel te erg gekwetst met al zijn acties....
Oud 05-09-2003, 08:58
Verwijderd
Citaat:
steentje schreef op 05-09-2003 @ 09:41:
ikvind dat hij wel rekening met mij kan houden. En aangezien hij dat nooit heeft gedaan en nu dus nog steeds niet...ben ik woedend en moet ik er niet aan denken nog bevriend met hem te blijven. Hij heeft me veel te erg gekwetst met al zijn acties....
Gelijk heb je! Ik vind het belachelijk dat hij je na een half jaar aan de kant schoffelt en zegt dat hij niet toe is aan een relatie en vervolgens nog een ander zoent ook
Dat noem ik nog eens respectloos
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 12:18
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 05-09-2003 @ 09:58:
Gelijk heb je! Ik vind het belachelijk dat hij je na een half jaar aan de kant schoffelt en zegt dat hij niet toe is aan een relatie en vervolgens nog een ander zoent ook
Dat noem ik nog eens respectloos

nou ehmmm ga je niet een beetje tever?
ik weet natuurlijk niet watvoor afspraken ze hebben gemaakt maar het lijkt mij meer dan logisch dat ze de vriendschap sowieso wilden behouden. en misschien vind hij dat meisje niet eens leuk maar dat betekent niet dat ze zo haatdragend moet zijn. schiet ze niks mee op en waarschijnlijk krijgt ze zo steeds meer mensen tegen zich.

word jij ook boos als bijv. een ex van een jaar geleden met een nieuwe vriendin komt aanzetten? ik bedoel wanneer kan het dan wel?
gevoelens kun je niet tegenhouden.

naar mijn mening zat er in die zoen alleen maar lust en geen liefde
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 13:17
Angeles
Angeles is offline
Ik zou gewoon afwachten hoe het loopt. Als jij het op dit moment te pijnlijk vindt om als vrienden met hem om te gaan dan werkt dat sowieso niet voor jou en dan kun je beter even afstand nemen. Je kunt wel allemaal afspraken maken van tevoren, maar je weet nooit hoe het voelt op het moment zelf.

Het gaat ook niet om gelijk of ongelijk en of je terecht kwaad bent of niet, maar ook dat jullie op dit moment als vrienden misschien even niets voor elkaar kunnen betekenen omdat het even te veel pijn doet.

Misschien dat het over een tijdje wel beter gaat en dat je dan de draad van de vriendschap weer voorzichtig op kunt pakken, misschien ook niet, dat zie je dan wel. Nu geforceerd vrienden blijven omdat je dat ooit zo hebt afgesproken, daar schiet je ook niets mee op, probeer er eerst maar eens voor jezelf uit te komen en kijk dan maar hoe het verder gaat.

Je hoeft nu geen beslissingen te nemen voor de rest van je leven.
Oud 05-09-2003, 14:37
d-Angelic
d-Angelic is offline
ik zou als ik jouw was proberen de vriendschap te houden. Na 2 jaar beste vrienden heb ik iets met m'n beste vriend gekregen...na 8 maanden is het uitgegaan en hij ging de week erop ook al gelijk achter een ander aan...ik zat er echt verschrikkelijk mee, want het deed me toen der tijd nog heel veel pijn, nu hebben we weer veel met elkaar gepraat en is het net als vroeger. En ik ben er echt hartstikke blij mee...dus ik zou zeggen probeer het gewoon..
Oud 05-09-2003, 15:23
Verwijderd
Gatverdamme wat een lul. JIJ hoeft niet te proberen de vriendschap in stand te houden, dat moet hij maar doen, anders heeft hij mooi pech gehad.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 15:47
oneMen
oneMen is offline
Hij heeft je duidelijk met opzet gekwetst.. dus dat is niet echt een goede basis voor een vervolg van jullie vriendschap. Maar je hoeft toch niet een definitief besluit te nemen? Je kan hem ook even een tijd uit de weg gaan alleen..
Oud 05-09-2003, 18:03
steentje
steentje is offline
Citaat:
M n M schreef op 05-09-2003 @ 16:47:
Hij heeft je duidelijk met opzet gekwetst.. dus dat is niet echt een goede basis voor een vervolg van jullie vriendschap. Maar je hoeft toch niet een definitief besluit te nemen? Je kan hem ook even een tijd uit de weg gaan alleen..
heb je ook wel gelijk in maar aangezien we beide in nijmegen studeren kom ik hem vanzelf wel tegen. De campus is groot...maar kan op het moment niet groot genoeg zijn!

Ik ontwijk hem vanavond ook al want hij had nog wat spullen voor mij en die haal ik op als hij is werken. Ik zou hem van de ene kant graag willen zien. Maar ik weet dan toch niet wat ik moet zeggen.

Hij snapt gewoon lijkt wel helemaal niet hoe erg hij me kwetst en hoe gebroken ik ben. Of hij geeft er helemaal niets om...dat kan natuurlijk ook nog.

Maar vriendschap met hem? Nee, ik ben zo ontzettend kwaad op hem. Dat gaat me echt niet lukken!
Oud 05-09-2003, 18:09
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
steentje schreef op 05-09-2003 @ 19:03:

Maar vriendschap met hem? Nee, ik ben zo ontzettend kwaad op hem. Dat gaat me echt niet lukken!
Daar kun je dan ook best duidelijk over zijn. Je hebt alle reden om boos te zijn.
Oud 05-09-2003, 18:15
Hoofdjopie
Hoofdjopie is offline
okee, ik heb persoonlijk precies hetzelfde meegemaakt: ik was alleen iets minder lang met haar bevriend. maar toen de relatie uitging, was het EN carnaval, EN uit, ik bedoel, er was voor mij geen reden om niet te doen wat ik gedaan heb, met mijn huidige vriendin zoenen. ik snap daarentegen ook wel dat je je gekwetst voelt, maar ik snap niet dat iemand kan zeggen dat hij dat duidelijk met opzet heeft gedaan. hij heeft met opzet met dat andere meisje gezoend, maar niet om jou te kwetsen lijkt me. als dat wel zo zou zijn zou ik je niet anders dan gelijk kunnen geven.
Oud 05-09-2003, 18:22
steentje
steentje is offline
dat ie met dat meisje heeft gezoend..ok hij is vrijgezel...maar dat ie dat nu al kan?!

Dat snap ik dus helemaal niet. Als je echt van iemand houd kun je toch niet met iemand anders zoenen? Ik in ieder geval echt niet he!
Oud 05-09-2003, 18:27
Loesje
Loesje is offline
Verliefd worden op vrienden is bijvoorbaat al gedoemd om te mislukken. En het is echt kut dat je vriendschap van 4 jaar zomaar voor bij is....
Oud 05-09-2003, 18:29
Hoofdjopie
Hoofdjopie is offline
neej dat is ook wel zo, dan zou het eigenlijk ook vreemdgaan zijn. maar de relatie was al verbroken. hoe was het uitgegaan als ik vragen mag, heeft hij het uitgemaakt? of jij, of in goed overleg? ik ga er eigenlijk van uit dat hij dat gedaan heeft anders snap ik niet dat hij dat gedaan heeft. als het in goed overleg is gegaan kan ik me er wel iets bij voorstellen... maar toch het meeste als hij het heeft uitgemaakt, want dan is het voor hem gewoon voorbij, of misschien is dit wel zijn manier van verwerken...
Oud 05-09-2003, 18:32
steentje
steentje is offline
hij heeft het inderdaad uitgemaakt...tijdens de intro terwijl ik bij hem sliep! En het was voor mij plotseling dus ik was compleet in de war en was er tegen dat hij het zomaar uitmaakte...maar jah...
Oud 05-09-2003, 18:38
Hoofdjopie
Hoofdjopie is offline
ja als je niets in de gaten hebt is de schok natuurlijk nog groter dan wanneer je wel iets in de gaten hebt. en al helemaal als je bij hem blijft slapen, zo lomp ben ik dan net weer niet... dat is echt vrij asociaal om het zo te doen. tja, je zult je er gewoon over heen moeten zetten, en ik denk niet dat dat heel moeilijk wordt vanuit de positie waar je nu in zit: haat voor hem.
Oud 05-09-2003, 20:44
steentje
steentje is offline
ik haat hem nu echt wel jah..inderdaad....of dat zakt...dat zien we vanzelf wel.
Als hij vrienden wil blijven...moet het ook van hem af komen. Ik ben het beu dat het altijd maar van mij af kwam...
Reageren

Regels voor berichten