Advertentie | |
|
![]() |
|
Tja, eigenlijk zou het gewoon ook een probleem van je broer moeten zijn. Hij slaat jou, niet andersom, en ik snap niet dat jouw ouders dat tolereren. Ik bedoel: je kan wel van dat soort gesprekken blijven houden, maar hij zal toch echt moeten leren op een andere manier met zijn agressie om te leren gaan. Het is al een tijdje geleden dat je postte dat hij je weer geslagen had, en nu zou hij allang hulp gezocht moeten hebben in de tussentijd. Niet alleen voor jou en je ouders, maar ook voor zichzelf!
Hoe dan ook, je wil natuurlijk voorkomen dat je broer je slaat. Ik heb geen idee welke opties er voor jou wel of niet open staan of haalbaar zijn, maar het huis uit lijkt me inderdaad toch wel de veiligste optie... Misschien kan je op kamers met anderen, dat je in ieder geval niet alleen zit... Maar dat is jouw keuze, ik ken je situatie natuurlijk niet zo heel goed. Veel succes ermee! Nona
|
In een leefgroep en bij begeleid wonen zit je toch
ook in een groep? Volgens mij zit je dan met een aantal mensen in één huis, dus op zich hoef je dan niet heel erg alleen te zijn toch? (met een groep mensen is er altijd wel iemand in de buurt ed) Maar wat zou je overdag doen dan, want als je gewoon naar school gaat ed, heb je in feite alleen de tijd buiten school, en vaak is 'iedereen' dan wel rond huis.. Of zeg ik nu iets heel doms? ![]() Over de verwachtingen die ze hebben, sowieso zal je wel gesprekken ed krijgen voordat je uberhaupt in een groep geplaatst wordt, misschien zou je idd wat info ed kunnen vragen over wat er verwacht wordt ed? Vind het nogal oneerlijk dat jíj degene bent die de keuzes moet maken, terwijl je broer eigenlijk het probleem is.. ![]()
|
mijn broer heeft wel hulp tegenwoordig, maar je kent de hulpverlening huh...?
Vandaag ben ik met ontslag gegaan. Ik wilde echt heel graag weg uit de kliniek, maar toen het eenmaal zo ver was, raakte ik helemaal in paniek. Ik wilde en durfde niet meer naar huis. Ik had al mn kleingeld bij elkaar gezocht en had weg willen lopen. Vlak voor m'n ontslag heb ik nog ff met mn individuele begeleidster gepraat. Zij vond het ook een klote situatie, maar zij konden klinisch niks meer voor me betekenen, ik kon alles al. Ze raadde mij aan om een dagindeling te maken, maar ik zou niet weten wat. Nu zit ik er aan te denken om in Gouda in dagbehandeling te gaan, zodat ik een dagindeling heb en ik ondersteuning heb bij het werken aan mijn gezinssituatie. Ondertussen wil ik gaan proberen om na te denken over een leefgroep, ik wilde het wel, maar nu hoeft het gewoon niet meer. Ik ben weer in een gat beland, waarin ik niks durf te doen. Zoals mijn therapeuten al zeiden: "Je kunt alles, behalve thuis." Alles wat met mij met andere mensen nu wel enorm goed gaat, gaat thuis niet goed. Het lukt me gewoon niet. Ik heb donderdag om half 1 een gesprek, daar ga ik gelijk alles vertellen. Kben gewoon gekapt met mijn medicatie, niemand weet er alleen iets van. Ik heb gewoon op de afdeling m'n pillen in m'n zak gestopt en ze hebben er niks van gemerkt. Ik heb gewoon geen zin om mezelf met die gore troep vol te proppen, als ik me toch wel klote blijf voelen. Alleen mijn seresta's neem ik nog gewoon in wanneer ik spanningen heb, maar die anti depressiva ben ik echt zat. mahjah, keb weer genoeg gezeken.
||
Citaat:
Je staat midden in een situatie die je volgens mij niet lang meer vol houdt. Je vertelt zelf al dat je behoorlijk van slag bent(in je andere topic las ik je frustratie, boosheid, verdriet) en dat je zelfs gestopt bent met je medicatie, dit lijkt mij alles verre van goed. Er over praten donderdag is denk ik heel belangrijk, maar houd jij het wel zo lang vol? Take care! Liefs Mariamne
||
Citaat:
![]() Ik heb al genoeg aan mn kop, dus de vraag of ik dit trek of nie, ga ik niet eens meer aan mezelf vragen. We gaan wel zien hoe het afloopt.
||
Citaat:
Maar waarom krijgt mn broer die keuzes nou niet gewoon?! ![]() ![]()
||
Citaat:
Het is toch eigenlijk van de gekke dat jij misschien in een leefgroep moet gaan wonen omdat je broer wangedrag vertoont naar jou toe!. Hij zou het huis uit moeten, niet jij. Maar goed, dat had je waarschijnlijk al wel bedacht. Heeft de hulpverlening/ je ouders je broer al eens voorgelegd dat hij wellicht beter uit huis geplaatst kan worden/ uit huis kan gaan? Vraagt zich af hoe krom de wereld soms kan zijn
||
Citaat:
![]() Mjah...ik ken onderhand allemaal van die standaart zinnetjes van psychologen en therapeuten. Blegh, ben echt een oude rot in het vak ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Nahjah...kweet ut ook nie ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Haar woorden zitten echt nog vast in mijn hoofd en ik zal haar ook echt gaan missen, want ze heeft me echt heel goed geholpen, majah...nu sta ik weer alleen ![]() Ze zei ook, dat ik naar een crisiscentrum van de Jeugdzorg kon gaan en zo, maar zij konden dat niet doen, omdat het mijn regio niet was ![]() Dit weekend mag ik nog bellen als het niet gaat. Dat had ze ook gezegd en nahjah...daarna moet ik het echt zelf gaan proberen... Desnoods gewoon met een dubbele dosis seresta om rustig te blijven... Liefs Eendje
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 |