Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2003, 18:41
My Info
My Info is offline
om te stoppen met drugs en/of alcohol? zoja wat was daarvan de reden en hebben jullie het volgehouden?
(er zullen vast wel meer topics over geweest zijn, maar ik ben erg benieuwd)
danku
Oud 09-09-2003, 18:45
Footprint
Footprint is offline
ehm ja al wel vaak gemaakt
en volgehouden tot het eerste weekend
waarom?
hm tis wel gezonder, maar minder leuk
Oud 09-09-2003, 18:47
Demiurge
Demiurge is offline
Nee, want ik vind dat als je het verantwoordelijk gebruikt het weinig kwaad kan alleen maar plezier kan opleveren.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:47
My Info
My Info is offline
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 09-09-2003 @ 19:47:
Nee, want ik vind dat als je het verantwoordelijk gebreukt het weinig kwaad kan alleen maar plezier kan opleveren.
daar zit wat in huh
Oud 09-09-2003, 18:50
zeehond23
zeehond23 is offline
Ja, oa omdat een meisje dat ik wel heel aardig/leuk vin is gestopt maar toch vooral voor mezelf, gezondheid (zowel lichamelijk als geestelijk), school, en nog meer van dat soort dingen. Ik heb het nog nooit eerder gedaan, maar ik denk dat het wel gaat lukken (HD zowiezo). Wiet zal iets moeilijker worden denk ik, vooral aangezien "me oogst" bijna klaar is, maar wie weet ga ik daar wel sinterklaas me spelen
Oud 09-09-2003, 18:50
Verwijderd
het was de bedoeling om na de vakantie doordeweeks te stoppen met roken, omdat ut gezonder is en geld bespaart. Ik zit dus nu alweer 2 weken op school en is me nog steeds niet gelukt. Dan heb ik zo'n behoefte en denk ik van schijt, probeer ut morgen wel...
Alcohol minderen heb ik al zoooo vaak over nagedacht, nooit uitgevoerd, te saai met weinig drank...kweetut slecht.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:52
My Info
My Info is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 09-09-2003 @ 19:50:
Ja, oa omdat een meisje dat ik wel heel aardig/leuk vin is gestopt maar toch vooral voor mezelf, gezondheid (zowel lichamelijk als geestelijk), school, en nog meer van dat soort dingen. Ik heb het nog nooit eerder gedaan, maar ik denk dat het wel gaat lukken (HD zowiezo). Wiet zal iets moeilijker worden denk ik, vooral aangezien "me oogst" bijna klaar is, maar wie weet ga ik daar wel sinterklaas me spelen
dat vind ik nou es een ''goede'''beslissing jah en ga je dan sinterklaas naar mij toe spelen
Oud 09-09-2003, 18:53
Footprint
Footprint is offline
*braaf jongetje meldt zich*

Oud 09-09-2003, 18:54
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
*ThE SHinNinG* schreef op 09-09-2003 @ 19:52:
dat vind ik nou es een ''goede'''beslissing jah en ga je dan sinterklaas naar mij toe spelen
Naar jou? dacht het niet he, aangezien jij ook bent gestopt!
Oud 09-09-2003, 18:57
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Footprint schreef op 09-09-2003 @ 19:45:
ehm ja al wel vaak gemaakt
en volgehouden tot het eerste weekend
waarom?
hm tis wel gezonder, maar minder leuk
Oud 09-09-2003, 19:07
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 09-09-2003 @ 19:50:
Klinkt raar, maar ik vind ut altijd zonde al hoor ik mensen zeggen dat ze (gaan) stoppen met alcohol en drugs...
mja ik zal wel weer vaag zijn
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:11
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
omajunk schreef op 09-09-2003 @ 20:07:
Klinkt raar, maar ik vind ut altijd zonde al hoor ik mensen zeggen dat ze (gaan) stoppen met alcohol en drugs...
"jou tijd komt nog wel"
Oud 09-09-2003, 19:14
My Info
My Info is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 09-09-2003 @ 20:11:
"jou tijd komt nog wel"
zei papa zeehond
Oud 09-09-2003, 19:16
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 09-09-2003 @ 20:11:
"jou tijd komt nog wel"
Ja vast, neej ken ut me wel voorstelle dat je stopt hoor daar niet van, maaruh tja kweetnie moeilijk uit te legge ofzo....
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:18
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
omajunk schreef op 09-09-2003 @ 20:16:
Ja vast, neej ken ut me wel voorstelle dat je stopt hoor daar niet van, maaruh tja kweetnie moeilijk uit te legge ofzo....
Ik snap je wel, maar ik denk niet dat je alle feiten kent die ik nu wel weet (no offence)
Oud 09-09-2003, 19:25
Verwijderd
Neej idd, jij zit al over je experimenteer fase enzo etc. etc...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:31
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
omajunk schreef op 09-09-2003 @ 20:25:
Neej idd, jij zit al over je experimenteer fase enzo etc. etc...
Nah, dat niet echt alleen, eerder van wat ik aan mezelf merk en van wat ik om me heen hoor van bekenden en vrienden (die een psychose, die een leverontsteking, dan die weer een psychose)
Oud 09-09-2003, 19:48
Verwijderd
Ja.
Ooit was er een tijd dat ik vrij veel heb gebruikt, maar daar ben ik uiteindelijk zelf uitgeklommen, voor mijn omgeving, voor mezelf, voor een jongen.
Blowen heb ik toen nog wel een tijd gedaan,d aar ben ik mee gestopt omdat mijn vriend ongerust was. Nu ben ik na 4 jaar opnieuw begonnen. En misschien durf ik ook wel weer es iets anders te gaan gebruiken, het is lang geleden en ik ben sterker nu.

Alleen alcohol vormt nog wel eens een probleem...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:41
My Info
My Info is offline
Citaat:
Mutant schreef op 09-09-2003 @ 20:48:
Ja.
Ooit was er een tijd dat ik vrij veel heb gebruikt, maar daar ben ik uiteindelijk zelf uitgeklommen, voor mijn omgeving, voor mezelf, voor een jongen.
Blowen heb ik toen nog wel een tijd gedaan,d aar ben ik mee gestopt omdat mijn vriend ongerust was. Nu ben ik na 4 jaar opnieuw begonnen. En misschien durf ik ook wel weer es iets anders te gaan gebruiken, het is lang geleden en ik ben sterker nu.

Alleen alcohol vormt nog wel eens een probleem...
dat zal best moeilijk gweest zijn huh? maar zou je weer iets sterkers willen gebruiken met je achtergond? aangzien je o.a. voor jezelf en je omgeving bent gestopt, dat zal toch niet niks voor niks geweest zijn?
Oud 09-09-2003, 20:55
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Geen keuze gemaakt, wel eens over nagedacht...

Ik "zuip" regelmatig te veel...en rook te veel.

Is me nu al een paar keer overkomen dat ik bloed moest kotsen, aangezien ik daar vroeger voor geopereerd ben...

En sja roken

Mja het is gewoon te lekker om te laten

Ben wel gestopt met pilletjes enzo na een paar keer goed fout te zijn gegaan...
Oud 09-09-2003, 21:04
Verwijderd
Citaat:
*ThE SHinNinG* schreef op 09-09-2003 @ 21:41:
dat zal best moeilijk gweest zijn huh? maar zou je weer iets sterkers willen gebruiken met je achtergond? aangzien je o.a. voor jezelf en je omgeving bent gestopt, dat zal toch niet niks voor niks geweest zijn?
Was moeilijk
omdat het op alle andere gebieden ookflink klote was, maar ik heb ervoor gevochten

Ik zou wel weer eens paddo's of xtc durven nemen. Het waren andere tijden met andere gronden, gevoelens en omstandigheden. Ik durf nu zeker te zijn dat me dat niet meer overkomt, vandaar dat ik ook weer durf te blowen.
Andere dingen zal ik niet meer aan beginnen omdat ik nu meer weet dan toen en omdat ze het de moeite waard niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 21:11
Vice
Vice is offline
Ik gebruik geen alcohol of drugs (meer). Zonder die zooi kan ik net zoveel van het leven genieten als met. Op een feest heb ik dus ook geen drugs nodig om gezellig te zijn.

Citaat:
omajunk schreef op 09-09-2003 @ 20:07:
Dit is hopelijk niet serieus, hč
Oud 09-09-2003, 22:25
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik hou mezelf elke keer voor de gek door te denken dat k minder drink....

k ben 1x 5 maanden gestopt met blowen....

en nu blow ik minder... dwz niet meer dagelijks
Oud 10-09-2003, 06:32
zeehond23
zeehond23 is offline
Ik ben zelf ooit 6 maanden gestopt met roken, en toen hak dat ook wel weer gehad (waar is die fuckedsmiley als je em nodig heb) (owh, hier dus: )

HD benk nog nooit gestopt, maar dat gaat ook wel lukken (kheb me fokking pep weggegooid, waar ik heel trots op ben!)

blowen ga ik mee door, maar wel verandwoordelijker en minder enzo
Oud 10-09-2003, 07:03
Mir-idiotA
Ja. Na lang gezeur van veel mensen uit me omgeving (onder andere me moeder) ben ik geminderd met alcohol. Stoppen lukte niet. Ze wilde nl naar een afkickcentrum sturen voor een gesprek die heb ik afgebelt, omdat ik het zelf wel kon Mja... ik drink minder! al schijnt het nog veel genoemd te worden
Grootste motivatie: wil niet worden als me vader die ik nauwelijks ken.

Laatst gewijzigd op 10-09-2003 om 07:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2003, 13:00
needlefreak
needlefreak is offline
ik heb al veel verschillende redenen gehad om te stoppen met drugs. de eerste keer omdat ik verplicht naar een afkickcentrum moest. kort daarna om nog bij mijn ouders te mogen wonen. paar keer omdat ik het lichamelijk en geestelijk niet meer aankon. ook eens voor een meisje waar ik verliefd op was. en de laatste keer omdat ik geen woning meer had, geen inkomen en depressieve ouders die me niet meer wilden zien.
Oud 10-09-2003, 13:11
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
needlefreak schreef op 10-09-2003 @ 14:00:
ik heb al veel verschillende redenen gehad om te stoppen met drugs. de eerste keer omdat ik verplicht naar een afkickcentrum moest. kort daarna om nog bij mijn ouders te mogen wonen. paar keer omdat ik het lichamelijk en geestelijk niet meer aankon. ook eens voor een meisje waar ik verliefd op was. en de laatste keer omdat ik geen woning meer had, geen inkomen en depressieve ouders die me niet meer wilden zien.
gezien de vele redenen lijkt het alsof je wel een extreme gebruiker was.....?
Oud 10-09-2003, 13:15
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
3 weken gestopt met blowen omdat ik niet anders kon..
nja daarna meteen weer begonnen met dagelijks blowen. doe ik nog steeds.
ik denk er nog wel eens aan om zeker te gaan minderen, alleen makkelijker gezegd dan gedaan. nja kvind het wel chill zo alleen kmoet er erg op letten niet meer te gaan spijbelen voor wiet.
maar daar ben ik nu ook wel overheen.
Oud 10-09-2003, 13:21
needlefreak
needlefreak is offline
Citaat:
gezien de vele redenen lijkt het alsof je wel een extreme gebruiker was.....?
mja, ik leefde elke dag constant in een roes.
Oud 10-09-2003, 13:57
Mir-idiotA
ohja met wiet ben ik gestopt voor school en dat ging makkelijk moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 16:04
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 10-09-2003 @ 14:57:
ohja met wiet ben ik gestopt voor school en dat ging makkelijk moet ik zeggen.
idem, dat is al langere tijd zo.

maar heeeeel af en toe een jointje in de pauze is wel leuk
Oud 10-09-2003, 18:42
zeep007
zeep007 is offline
Ik ben gestopt met blowen omdat dat geestelijk voor mij gezonder was.
Dit jaar vlak na lowlands ben ik 3 jaar gestopt.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 19:19
Lora
Lora is offline
Ik ben gestopt met cocaine en ben geminderd met roken. De reden is simpel: ik raakte ongeveer geestelijk verslaafd aan de sneeuw en takelde uiteindelijk lichamelijk ook af, het beheerste mijn hoofd, m'n leven en wat ik nog het meest erge vind als ik nu terugkijk: hoe walgelijk egocentrisch ik ervan werd.

Ik rookte minimaal een pakje per dag, nu rook ik tussen de 3 en 4 pakjes per week. Van de coke ben ik nu vijf weken af en al vind ik het soms erg klote en scheld ik mezelf kapot, toch ben ik blij dat ik ermee gestopt ben en weer gezond ben.

Blowen heb ik nooit lekker gevonden en op XTC flipte ik, dus dat is makkelijk afblijven.
Oud 10-09-2003, 20:02
Mir-idiotA
Citaat:
birthmark schreef op 10-09-2003 @ 17:04:
idem, dat is al langere tijd zo.

maar heeeeel af en toe een jointje in de pauze is wel leuk
lol, ik merk overeenkomsten...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 21:14
Verwijderd
overeenkomsten merk ik, lol....
wat dit slaat als een lul op een drumstel of ist andersom? het slaat gewoon op kaas
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 21:40
Mir-idiotA
Citaat:
omajunk schreef op 10-09-2003 @ 22:14:
overeenkomsten merk ik, lol....
wat dit slaat als een lul op een drumstel of ist andersom? het slaat gewoon op kaas
geen van beide
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 11:12
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
*ThE SHinNinG* schreef op 09-09-2003 @ 19:41:
om te stoppen met drugs en/of alcohol? zoja wat was daarvan de reden en hebben jullie het volgehouden?
(er zullen vast wel meer topics over geweest zijn, maar ik ben erg benieuwd)
danku
Vanaf december 2001 t/m april 2002 heb ik een rigoureuze stop genomen (Stoppen met roken, blowen, speed, ghb, xtc, en de smartshop stuff...) Twas in het kader van 'errug duur' & te lekker'... Hom :-/ ...Iemand uit m'n klas bood me iets aan... En toen begon ik weer met roken van vanalles.... De rest volgende snel...

Joyce (But i'm not an addict )
Oud 11-09-2003, 14:59
My Info
My Info is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 11-09-2003 @ 12:12:
Vanaf december 2001 t/m april 2002 heb ik een rigoureuze stop genomen (Stoppen met roken, blowen, speed, ghb, xtc, en de smartshop stuff...) Twas in het kader van 'errug duur' & te lekker'... Hom :-/ ...Iemand uit m'n klas bood me iets aan... En toen begon ik weer met roken van vanalles.... De rest volgende snel...

Joyce (But i'm not an addict )
niet echt slim dat die persoon je wat aanbiedt heb je er nog geen spijt van?
Oud 11-09-2003, 15:01
My Info
My Info is offline
Citaat:
needlefreak schreef op 10-09-2003 @ 14:00:
damn das wel erg klote dus de afkickcentrum heeft niet erg veel geholpen huh! en nu? ben je nog steeds aan H.D. of is dat verledentijd?
Oud 11-09-2003, 15:04
My Info
My Info is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 10-09-2003 @ 08:03:
Ja. Na lang gezeur van veel mensen uit me omgeving (onder andere me moeder) ben ik geminderd met alcohol. Stoppen lukte niet. Ze wilde nl naar een afkickcentrum sturen voor een gesprek die heb ik afgebelt, omdat ik het zelf wel kon Mja... ik drink minder! al schijnt het nog veel genoemd te worden
Grootste motivatie: wil niet worden als me vader die ik nauwelijks ken.
opzich heb je wel een goede motivatie dan (niet verkeerd opvatten ) maar wat vind jij niet veel dan, want daar ben ik dan erg benieuwd naar
Oud 11-09-2003, 15:07
My Info
My Info is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 09-09-2003 @ 21:55:
Geen keuze gemaakt, wel eens over nagedacht...

Ik "zuip" regelmatig te veel...en rook te veel.

Is me nu al een paar keer overkomen dat ik bloed moest kotsen, aangezien ik daar vroeger voor geopereerd ben...

En sja roken

Mja het is gewoon te lekker om te laten

Ben wel gestopt met pilletjes enzo na een paar keer goed fout te zijn gegaan...
bloed kotsen huh tsja dan zou ik er inmiddels ook al over hebben nagedacht mag ik vragen waarom je het nooit hebt geprobeerd?
Oud 11-09-2003, 15:19
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
*ThE SHinNinG* schreef op 11-09-2003 @ 16:07:
bloed kotsen huh tsja dan zou ik er inmiddels ook al over hebben nagedacht mag ik vragen waarom je het nooit hebt geprobeerd?
zie jouw sig
Oud 11-09-2003, 22:07
My Info
My Info is offline
Citaat:
birthmark schreef op 11-09-2003 @ 16:19:
zie jouw sig
niet goed dan?

Laatst gewijzigd op 11-09-2003 om 22:13.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:15
Footprint
Footprint is offline
als antwoord op je vraag
Oud 11-09-2003, 22:17
My Info
My Info is offline
Citaat:
Footprint schreef op 11-09-2003 @ 23:15:
als antwoord op je vraag
precies (de vraag is alleen wat je wilt huh?
Oud 11-09-2003, 22:31
My Info
My Info is offline
Citaat:
*ThE SHinNinG* schreef op 11-09-2003 @ 23:17:
mjuh....

Laatst gewijzigd op 11-09-2003 om 22:33.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 08:33
zeehond23
zeehond23 is offline
en de "wie kan er de meeste mensen kwooten in een topic"prijs gaat dit jaar naar: *the shinning*
Oud 12-09-2003, 14:22
Mir-idiotA
Citaat:
*ThE SHinNinG* schreef op 11-09-2003 @ 16:04:
) maar wat vind jij niet veel dan, want daar ben ik dan erg benieuwd naar
nou gewoon..3 á 4 per uur ofsu.

p.s. als je het in a'dammertjes bekijkt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 14:24
Verwijderd
huuuuh zo veel?????
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 14:24
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 12-09-2003 @ 15:22:
nou gewoon..3 á 4 per uur ofsu.

p.s. als je het in a'dammertjes bekijkt.
in t begin meer...later minder
Reageren

Regels voor berichten