Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2003, 15:03
Isa
Isa is offline
Welke stomme fuck van een minister komt met zo'n plan, ik dacht dat dit land bekend stond om zijn respect voor vrouwen (NOT)
blijkbaar mag je niet eens meer typisch vrouwlijke moederlijke gevoelens hebben!!!

en dan vragen ze zich af waarom zoveel kinderen ontsporen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2003, 15:09
Verwijderd
Bron?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 15:45
Verwijderd
ja en alsof iedereen geld heeft voor een oppas enzo, ik heb het ook gehoord, zeeeeeeer triest
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 16:00
Vage Harry
Vage Harry is offline
Klote gluiperd van een Zalm...BAH!

Ze moeten altijd de verkeerde hebben...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 16:17
Machiavelli
Machiavelli is offline
Schandalig
Wanneer was die protestatie ook al weer?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 16:17
Isa
Isa is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 02-09-2003 @ 16:09:
Bron?
elke krant en teletekst en het nieuws.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 02-09-2003 @ 17:17:
elke krant en teletekst en het nieuws.
Niets gevonden, maar ik geloof je dan maar op je woord.

Dit is natuurlijk schandalig, en dat voor het CDA. Het CDA had het gezin altijd hoog in het vaandel staan, en kinderen opvoeden is erg belangrijk. Immers, de normen en waarden worden daarin voor een groot deel gevormd. Bovendien zijn opvangcentra echt niet ideaal voor het kind. Daarnaast moet de moeder dan naast haar baan nog het gezin draaiende houden door te koken, schoon te maken etc. Ik vraag me af hoe snel die moeders een burn-out hebben en de WAO inkunnen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 16:39
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Dit kan niet waar zijn...
Verzorginsstaat

Oud 02-09-2003, 16:49
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Gaat goed zo.
Maare kunnen de vadewrs nergens inspringen.
Oud 02-09-2003, 16:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 02-09-2003 @ 17:49:
Gaat goed zo.

ik zwijg, maar stem toe
Oud 02-09-2003, 17:05
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 02-09-2003 @ 17:49:
Gaat goed zo.
Vaders moeten ook werken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 17:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Assasin schreef op 02-09-2003 @ 18:05:
Vaders moeten ook werken.
Ja, maar daar wordt dan weer niet aan gedacht.
Oud 02-09-2003, 17:33
Psychedelic
Psychedelic is offline
Natuurlijk, het is toch niet rechtvaardig van het geld te leven van anderen omdat jij een kinderwens hebt?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 17:45
tacidvs
tacidvs is offline
Volgens het recht van de sterkste niet,
Oud 02-09-2003, 17:48
waaromniet?
waaromniet? is offline
Goede zaak, als ik m'n moeder (werkt bij sociale dienst) hoor word er nogal wat misbruik van gemaakt, meisjes die opeens zwanger zijn, en geeeen idee hebben wie de vader is, en na 4 jaar weer.
Oud 02-09-2003, 17:50
tacidvs
tacidvs is offline
Dan zou je dat kunnen onderzoeken in plaats van alleenstaande moeders met kinderen daarvoor op te laten draaien.
Oud 02-09-2003, 17:56
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 02-09-2003 @ 18:50:
Dan zou je dat kunnen onderzoeken in plaats van alleenstaande moeders met kinderen daarvoor op te laten draaien.
Daar valt weinig aan te onderzoeken, dat ze kinderen krijgen is een feit, en het is praktisch niet te bewijzen dat ze een vader wel kennen. Bovendien, vrouwen met kinderen kunnen best werken, net als mannen met kinderen. Eventueel niet fulltime, maar helemaal niet is nergens voor nodig.
Oud 02-09-2003, 18:03
Joostje
Joostje is offline
het zou mooi zijn als de ouders/ verzorgers gezamenlijk per week iets van 25 uur vrij krijgen, zou dat ook ok zijn :/
Oud 02-09-2003, 18:14
NN
NN is offline
En weer wordt een sociale voorziening de nek omgedraaid.

Moet het hebben van kinderen worden voorbehouden aan mensen met een baan? Een bijstandsmoeder wil misschien wel werken, maar moet dan kinderopvang regelen. Aangezien dat in ons land zeer schaars is, is het ook erg duur. Dit houdt dus in dat de bijstandsmoeder heel veel moet gaan verdienen om na aftrek van de dure kinderopvang ook nog geld te hebben om van rond te komen.

En dit dan allemaal in het puur hypothetische geval dat de banen voor bijstandsmoeders voor het oprapen liggen......
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:22
Friedman
Friedman is offline
Hmmm, waarom moeten wij de kinderwens betalen van die vrouwen?
Ze kunnen ook lekker met wat andere bijstandsmoeders een oppasclubje beginnen, 4 dagen werken en 1 dag oppassen op de andere kids. En wanneer de overheid niet van die belachelijke regels zou verzinnen zou kinderopvang ook stukken goedkoper zijn.

En bij mijn weten is opgroeien van kinderen in een 1-oudergezin op het sociale minimum veel desastreuzer. Speciaal voor alle kameraden hier zal ik de onderzoeken er even bij zoeken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:22
tacidvs
tacidvs is offline
De arbeidsmarkt is zo gespannen dat iedereen zit te springen om mensen die van 10u 's ochtends tot 15:00 's middags kunnen werken, joh.
Oud 02-09-2003, 18:24
Verwijderd
Ze kunnen idd best een aantal uur werken. De hele dag voor de TV naar Puzzeltijd kijken is ook niet nodig. Alleen 40 uur lijkt me niet de bedoeling. Dat lukt nooit.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 18:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-09-2003 @ 18:48:
Goede zaak, als ik m'n moeder (werkt bij sociale dienst) hoor word er nogal wat misbruik van gemaakt, meisjes die opeens zwanger zijn, en geeeen idee hebben wie de vader is, en na 4 jaar weer.
Waarom zou je je als jong meisje opzettelijk zwanger laten raken?
Zo'n bijstandsthingy is ook geen vetpot.
En zonder vader is helemaal kut.

(ik neem aan dat je jonge meisjes bedoelde, gezien je woordgebruik)
Oud 02-09-2003, 18:29
Gatara
Gatara is offline
Vergeet niet dat de vader het kind moet erkennen als zijn kind. Doet de echte vader dat niet, dan is de moeder per definitie de moeder van het kind (doh,.. dat is het meest tastbare bewijs) en heb je ook een bijstandsmoeder gecreeerd. Alleen een onrechtvaardige, imo.
Oud 02-09-2003, 18:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 02-09-2003 @ 19:22:
De arbeidsmarkt is zo gespannen dat iedereen zit te springen om mensen die van 10u 's ochtends tot 15:00 's middags kunnen werken, joh.
Jaaaaa er is werk in overvloed! (maar dat wist je nog niet, he? )
Oud 02-09-2003, 19:14
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-09-2003 @ 19:27:
Waarom zou je je als jong meisje opzettelijk zwanger laten raken?
Zo'n bijstandsthingy is ook geen vetpot.
En zonder vader is helemaal kut.

(ik neem aan dat je jonge meisjes bedoelde, gezien je woordgebruik)
Geen sollicitatieplicht?
Veeeeel hogere uitkering (vooral als jong meisje)
Geloof me, het gebeurd
Oud 02-09-2003, 19:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-09-2003 @ 20:14:
Geen sollicitatieplicht?
Veeeeel hogere uitkering (vooral als jong meisje)
Geloof me, het gebeurd
Ik geloof je wel, hoor. In GB was dit een erg groot probleem. Ben alleen vergeten hoe ze dat daar hebben opgelost
Oud 02-09-2003, 19:27
naam onbekend
naam onbekend is offline
Wederom wordt er een stukje van de verzorgingsstaat afgebroken, en wederom draait een sociaal zwakke groep op voor de bezuinigingsdrift van dit kabinet...
Oud 02-09-2003, 19:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-09-2003 @ 20:27:
Wederom wordt er een stukje van de verzorgingsstaat afgebroken, en wederom draait een sociaal zwakke groep op voor de bezuinigingsdrift van dit kabinet...
Waarom is dit nou zo erg... Damn, ik vind dit juist een goede ontwikkeling, waarvan ik niet gedacht had dat het CDA daar toe in staat zou zijn
Oud 02-09-2003, 19:38
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-09-2003 @ 20:34:
Waarom is dit nou zo erg... Damn, ik vind dit juist een goede ontwikkeling, waarvan ik niet gedacht had dat het CDA daar toe in staat zou zijn
Hervormingen oké, maar dit is gewoon afbreken.

Deze man draait zich om in z'n graf.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:40
Verwijderd
Ik vind het een moeilijk onderwerp. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iemand lekker de hele dag thuis gaat zitten niksen en leeft op kosten van de samenleving, aan de andere kant moet een kind worden opgevoed.
Persoonlijk zou ik zeggen dat deze moeders maar een deeltijdbaan moeten nemen van 3 dagen in de week. Een kind van 5 gaat toch de helft van de dag naar school, en daarna 3 dagen nog een halve dag naar de kinderopvang. Een hele week naar zo'n opvang lijkt me ook geen goed idee. Maar een kind en een deeltijd baan moet toch wel te combineren zijn in mijn ogen.

Maar wat is er met de vaders?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:43
Verwijderd
Mensen met kleine kinderen die niet in de bijstand zitten gaan toch ook gewoon werken
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:43
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-09-2003 @ 20:40:
Ik vind het een moeilijk onderwerp. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iemand lekker de hele dag thuis gaat zitten niksen en leeft op kosten van de samenleving, aan de andere kant moet een kind worden opgevoed.
Persoonlijk zou ik zeggen dat deze moeders maar een deeltijdbaan moeten nemen van 3 dagen in de week. Een kind van 5 gaat toch de helft van de dag naar school, en daarna 3 dagen nog een halve dag naar de kinderopvang. Een hele week naar zo'n opvang lijkt me ook geen goed idee. Maar een kind en een deeltijd baan moet toch wel te combineren zijn in mijn ogen.

Maar wat is er met de vaders?
Het gaat hier om "onvindbare" vaders ofzo neem ik aan.
Oud 02-09-2003, 19:45
Zaina
Zaina is offline
Misschien kan ze wel op een kinderopvang werken waar ze haar kind plaatst. Kan ze werken en opvoeden tegelijk
Oud 02-09-2003, 19:49
Verwijderd
Mensen die op deze manier gaan profiteren van het systeem maken het kapot, er zijn mensen genoeg die werken en een klein kind hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 19:51
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 02-09-2003 @ 20:38:
Hervormingen oké, maar dit is gewoon afbreken.

Deze man draait zich om in z'n graf.
Ik wilde het ook al zeggen...

Ik denk trouwens dat zijn graf aan de binnenkant inmiddels al helemaal uitgeslepen moet zijn, omdat de beste man ongeveer moet draaien met de snelheid van een slijptol.
Oud 02-09-2003, 19:52
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
volgens mij is het probleem dat alleenstaande moeders in de bijstand met bijvoorbeeld een 2 jarig kind zo ook gedwongen worden aan het werk te gaan. De vader is vaak niet bereid de bijtespringen met de kosten van het kind of gewoon helemaal verdwenen. En als je zo een klein kind hebt ben je niet de hele tijd naar puzzeltijd aan het kijken.
ik vind dat voordat ze dit soort regels invoeren eerst de kinderopvang moeten verbeteren.
maar ze hebben de regel iets aangepast geloof ik, de moeders moeten wel solliciteren maar de gemeente moet rekening houden met het feit dat ze zeer kleine kinderen hebben.
wat dit inhoud snap ik niet helemaal....
Oud 02-09-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-09-2003 @ 20:51:
Ik wilde het ook al zeggen...

Ik denk trouwens dat zijn graf aan de binnenkant inmiddels al helemaal uitgeslepen moet zijn, omdat de beste man ongeveer moet draaien met de snelheid van een slijptol.
... maar ook

Anyway, ik denk dat het op zich wel meevalt met de ''profiteurs.'' Bovendien vraag ik me toch werkelijk af hoe die moeders één en ander moeten bolwerken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 20:10
Verwijderd
Hoe moet een bijstandsmoeder kinderopvang betalen?
Sommige dingen in onze regering zijn erg krom.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 20:55
Isa
Isa is offline
hoe bedoelen jullie NIKS DOEN???

Denk je dat kinderen opvoeden slechts inhoud er te zijn en voor de tv te hangen ofzo, debielen#?

niemand van jullie zou het na kunnen doen het is behoorlijk onvoorspelbaar en ranzig werk en fuck die egoisten die geen geld ervoor willen uitgeven maar het liever aan een stereotoren uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 21:13
Friedman
Friedman is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 02-09-2003 @ 21:55:

Denk je dat kinderen opvoeden slechts inhoud er te zijn en voor de tv te hangen ofzo, debielen#?

niemand van jullie zou het na kunnen doen het is behoorlijk onvoorspelbaar en ranzig werk en fuck die egoisten die geen geld ervoor willen uitgeven maar het liever aan een stereotoren uitgeven.
Blabla, mag ik zelf weten waar ik mijn geld aan uitgeef? Mensen komen niet aan de bak omdat er figuren als jij rondlopen die vinden dat we een uitbundige verzorgingstaat moeten hebben. Dat moet ergens van betaald worden.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 21:32
Verwijderd
Een verzorgingsstaat is goed, maar iedereen moet een bijdrage leveren anders schiet het ook niet op

Citaat:
Van het geld dat ze verdient als ze werkt, of een regeling treffen met de instantie of het bedrijf waar ze voor werkt.
Hoe langer die moeder thuis zit, hoe moelijker het gaat worden weer aan een baan te komen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 21:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 02-09-2003 @ 21:55:

Het opvoeden van kinderen en de taak vanhet huishouden is inderdaad ook werk. Alleen helaas geen betaald werk. Het wordt echter wel vaak onderschat (en wat betreft t huishouden heb ik nu al moeite om dat steeds disciplinerend te doen... m.a.w. het is altijd een zooi op mijn kamer), dus alle respect voor de thuisblijvers en opvoeders.

En dit geldt ook voor bijstandsvaders (zijn die er eigenlijk?)
Oud 02-09-2003, 21:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Friedman schreef op 02-09-2003 @ 22:13:
Blabla, mag ik zelf weten waar ik mijn geld aan uitgeef? Mensen komen niet aan de bak omdat er figuren als jij rondlopen die vinden dat we een uitbundige verzorgingstaat moeten hebben. Dat moet ergens van betaald worden.
Het gaat erom dat de taak van moeder cq vader zijn en het huishouden verrichten niet betaald wordt en onderschat wordt.
Het opvoeden van een kind is een moeilijk maar toch serieuze taak: immers, je wilt je kind toch goed opvoeden zodat deze goed in de maatschappij kan functioneren later?
Oud 02-09-2003, 21:47
REIE
REIE is offline
Citaat:
Friedman schreef op 02-09-2003 @ 19:22:
Hmmm, waarom moeten wij de kinderwens betalen van die vrouwen?
Ze kunnen ook lekker met wat andere bijstandsmoeders een oppasclubje beginnen, 4 dagen werken en 1 dag oppassen op de andere kids. En wanneer de overheid niet van die belachelijke regels zou verzinnen zou kinderopvang ook stukken goedkoper zijn.

En bij mijn weten is opgroeien van kinderen in een 1-oudergezin op het sociale minimum veel desastreuzer. Speciaal voor alle kameraden hier zal ik de onderzoeken er even bij zoeken.
Helemaal mee eens, ga niet zielig doen over voorzieningen die worden afgebroken. Ik vind het juist asociaal als je zegt dat bijstandsmoeders niet kunnen werken. Overigens was ik zo'n kindje dat altijd moest overblijven en in een creche zat, omdat mijn ouders werk(t)en. Ze verdienden gewoon geld, waarvan mijn opvang werd betaald, in plaats van thuis te blijven voor mij en ik heb er echt niet onder geleden.
Oud 02-09-2003, 22:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
REIE schreef op 02-09-2003 @ 22:47:
Helemaal mee eens, ga niet zielig doen over voorzieningen die worden afgebroken. Ik vind het juist asociaal als je zegt dat bijstandsmoeders niet kunnen werken. Overigens was ik zo'n kindje dat altijd moest overblijven en in een creche zat, omdat mijn ouders werk(t)en. Ze verdienden gewoon geld, waarvan mijn opvang werd betaald, in plaats van thuis te blijven voor mij en ik heb er echt niet onder geleden.
Beide ouders werkten?
Wat voor een werk deden ze?
Oud 02-09-2003, 22:12
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
omaltievo schreef op 02-09-2003 @ 21:10:
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:18
Verwijderd
Citaat:
omaltievo schreef op 02-09-2003 @ 21:10:
school is van 9 tot 3 ofzo, dus dan kan die moeder best 5 uur werken, zonder dat het kind naar de opvang moet.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 02-09-2003 @ 23:18:
school is van 9 tot 3 ofzo, dus dan kan die moeder best 5 uur werken, zonder dat het kind naar de opvang moet.
School is verplicht vanaf de eerste klas basisschool. Daarvoor niet.
Oud 02-09-2003, 22:53
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 02-09-2003 @ 22:47:
Ze verdienden gewoon geld, waarvan mijn opvang werd betaald, in plaats van thuis te blijven voor mij en ik heb er echt niet onder geleden.
Dat zeg je zelf

Het verschilt natuurlijk heel erg per persoon. In beginsel kan het natuurlijk wel. Beide ouders kunnen werken en met het verdiende geld hun kind naar de opvang sturen. Maar veel bijstandsmoeders zijn laaggeschoold en alleenstaand. Als die gaan werken, verdienen ze misschien net genoeg om de opvang van hun kind te betalen. Met zo'n klein winstpercentage kun je beter thuisblijven en van een uitkering leven, en dan tenminste je kind zélf verzorgen. Want hoe je het ook wendt of keert, een kind is gewoon beter af als het bij z'n eigen ouders opgroeit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten