Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2003, 00:06
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Ben vanavond uitgeweest, en opeens voelde ik dat iets hards doorslikte... Dus ik dacht nou ja, zal wel... Maar even later ging ik met mijn tong langs mijn twee gevulde kiezen, en eentje voelde heel raar aan. Dus ik dacht meteen aan uitgevallen vulling ofzo, dus ben maar naar huis gegaan. Heb net in de spiegel gekeken, is een hoekje van mijn tand afgebroken precies tot aan waar de vulling begint. 't Is best wel 'scherp', het randje tot aan waar de tand is afgebroken. Doet geen pijn.

Kan dat 'scherpe' randje kwaad voor mn ingewanden? Kan ik er tot maandag mee wachten (anders krijg ik een vervangende tandarts, en ik vind het heel belangrijk dat ik toch een soort 'band' heb met mijn normale tandarts)?

Alvast bedankt.
Oud 07-09-2003, 01:42
Verwijderd
Een afgebroken stuk vulling of kies kan geen kwaad voor je ingewanden. Jouw slokdarm en maag zijn berekend op de meest agressieve stoffen. Reken maar dat als dat stukje kies (dat voornamelijk uit kalk bestaat) twaalf uur in jouw maagzuur heeft gelegen, het helemaal verteerd is. Nothing to worry about.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 02:02
Verwijderd
Gewoon maandag naar de tandarts, geen groot drama
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:56
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Zolang je binnen 3 weken naar de tandarts gaat is er nix aan de hand.... en dan fixen ze er gewoon een stukje aan, ik had een halve voortand eraf en dat was eigenlijk ook geen probleem... als je er erg last van hebt kun je wel ff naar een andere tandarts gaan....
Oud 07-09-2003, 17:04
Verwijderd
De enige reden om sneller naar de tandarts te gaan, is dat de tand nu misschien erg gevoelig is bij koude of warme of zoete dingen... maar voor de rest gaat 't repareren morgen ook nog hoor
En nare man heeft gelijk wat betreft je ingewanden
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 17:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik heb het ook een keer met mn kies gehad, ook tijdens uitgaan. heb er nooit last van gehad en volgens de tandarts kon het ook weinig kwaad. hij heeft er ook geen beschermlaag overheen moeten doen ofzo. maar zo groot was het ook niet.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten