Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2002, 12:49
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Hey,

ik weet sinds kort wat ik in mijn vorige 3 levens was. Van mijnlaatste leven wist ik het eigenlijk al langer, maar ik wil weten of er hier nog meer mensen zijn die weten wat ze ooit waren, en hoe ze daarmee omgaan. Ik herken namelijk een heleboel dingen (zoals angsten) die over heb gehouden aan mijn laatste leven.
Oud 27-09-2002, 14:16
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
vraagje: hoe weet je dat?
Oud 27-09-2002, 14:20
lacyra
lacyra is offline
Citaat:
krijgdepleuris schreef:

*Eens*
Oud 27-09-2002, 14:35
legatus
legatus is offline
Dit is m'n eerste leven op aarde, ik zie wel wat er na komt... of niet.
Oud 27-09-2002, 14:45
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dit is m'n eerste leven op aarde, ik zie wel wat er na komt... of niet.
Hoe weet je nou of dit je eerste leven is? Leg mij es uit...
Oud 27-09-2002, 14:57
legatus
legatus is offline
Citaat:
Omdat niemand kan bewijzen dat ik vaker, of eerder, heb geleefd.

En dan nog is dit de eerste keer, omdat mijn omgeving en de personen in die omgeving uniek zijn. Al zou je zeggen dat een gedeelte van mij eerder heeft geleefd dan zouden dat herinneringen zijn, en niks van mijn nieuwe 'ik' is meegekomen.

Aangezien er ook geen herinneringen zijn, kan ik dus concluderen dat dit mijn eerste keer is.

Maar daarnaast ben ik niet overtuigd van reincarnatie, niet door koppigheid of wetenschappelijke feitjes, maar omdat het voor mijn gevoel niet klopt.

Laatst gewijzigd op 27-09-2002 om 15:13.
Oud 27-09-2002, 16:11
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
legatus schreef:
Omdat niemand kan bewijzen dat ik vaker, of eerder, heb geleefd.

En dan nog is dit de eerste keer, omdat mijn omgeving en de personen in die omgeving uniek zijn. Al zou je zeggen dat een gedeelte van mij eerder heeft geleefd dan zouden dat herinneringen zijn, en niks van mijn nieuwe 'ik' is meegekomen.

Aangezien er ook geen herinneringen zijn, kan ik dus concluderen dat dit mijn eerste keer is.

Maar daarnaast ben ik niet overtuigd van reincarnatie, niet door koppigheid of wetenschappelijke feitjes, maar omdat het voor mijn gevoel niet klopt.
Hmmmm..... En wat nou als je gevoel niet klopt? Kijk ik voel me ook nieuw, en ik herriner me ook niets, en heel veel mensen herinneren zich niets. Maar ik weet ook niet zeker of ik meerdere levens heb geleid, dat weet je gewoon niet zeker Legatus.
Oud 27-09-2002, 17:56
legatus
legatus is offline
Citaat:
dat weet je gewoon niet zeker Legatus.
Juist, en aangezien alles draait om wat je erbij 'voelt' binnen dit forum.... dan concludeer ik dat dit m'n eerste keer is. Niemand die het tegendeel kan bewijzen.

Laatst gewijzigd op 27-09-2002 om 18:25.
Oud 27-09-2002, 19:39
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
legatus schreef:
Juist, en aangezien alles draait om wat je erbij 'voelt' binnen dit forum.... dan concludeer ik dat dit m'n eerste keer is. Niemand die het tegendeel kan bewijzen.
Hahahah hij probeert ook es iets mystieks te doen zeg....
Oud 27-09-2002, 19:45
legatus
legatus is offline
Citaat:
Hahahah hij probeert ook es iets mystieks te doen zeg....
Ik was toch aardig sarcastisch, aangezien iedereen hier zich beroept op zijn 'gevoel', en (bijna) niemand die zich in esoterische werken verdiept, of in wetenschappelijke...
Oud 27-09-2002, 20:36
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Legatus is een van de sceptische mensen hiero
Oud 28-09-2002, 07:46
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:
Legatus is een van de sceptische mensen hiero
In die korte tijd dat ik hier ben, ben ik daar allang achter gekomen...
Oud 28-09-2002, 13:48
Severus
Severus is offline
Citaat:
krijgdepleuris schreef:
Dat zou ik ook wel eens graag willen weten. Heb je misschien regressie-therapie gedaan ofzo? Ik wil namelijk ook graag weten wie ik in mijn vorige leven(s) was, dus ik zou het wel appreciëren als jij eens vertelt hoe je daar achter bent gekomen.

Groetjes,

Ripper
Oud 28-09-2002, 18:21
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
legatus schreef:
Ik was toch aardig sarcastisch, aangezien iedereen hier zich beroept op zijn 'gevoel', en (bijna) niemand die zich in esoterische werken verdiept, of in wetenschappelijke...
precies, als er een van ons hier het meest filosofisch is dan is legatus het wel. tenminste al je post komen altijd heel diep en bedachtzaam over, ik wou dat ik ook zoveel wist
Oud 28-09-2002, 19:02
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Legatus is idd erg skeptisch als het niet volgens zijn ow zo aanbeden wetenschap gaat
Oud 28-09-2002, 20:52
Tio
Tio is offline
Maar hoe weet Nar'Hyarmen nou eigenlijk wat hij in z'n vorige 3 levens is geweest? Of staat dat al niet meer ter discussie?
Oud 28-09-2002, 23:11
Severus
Severus is offline
Citaat:
Tio schreef:
Maar hoe weet Nar'Hyarmen nou eigenlijk wat hij in z'n vorige 3 levens is geweest? Of staat dat al niet meer ter discussie?
Ik betwijfel dat de topic-starter deze vraag nog zal beantwoorden. Daaruit trek ik dan de conclusie dat dit topic nergens meer over gaat en er dus beter een slotje op kan.

Ripper
Oud 29-09-2002, 11:22
legatus
legatus is offline
Binnenkort met z'n allen naar regressie-therapie?

Ik zou het wel eens willen ervaren, hoeveel incarnaties ik dan wel heb gehad...
Oud 29-09-2002, 15:47
2young2live
2young2live is offline
ik wil ook wel eens weten wat ik in mijn vorige leven ben geweest, of niet, want ik heb er al een ide van en straks blijkt dta helemaal niet waar te zijn, dan blijf ik toch bij mijn gevoel, dus heeft het geen zin...maargoed, toch wil ik het eens een keertje doen...
Oud 29-09-2002, 19:09
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
2young2live schreef:
ik wil ook wel eens weten wat ik in mijn vorige leven ben geweest, of niet, want ik heb er al een ide van en straks blijkt dta helemaal niet waar te zijn, dan blijf ik toch bij mijn gevoel, dus heeft het geen zin...maargoed, toch wil ik het eens een keertje doen...
Legatus bedoelt het sarcastisch hoor. Maar even pure nieuwsgierigheid: wie of wat denk je dan dat je bent geweest?
Oud 01-10-2002, 09:43
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
legatus schreef:
Binnenkort met z'n allen naar regressie-therapie?

Ik zou het wel eens willen ervaren, hoeveel incarnaties ik dan wel heb gehad...
jawel ik beantwoord wel (zoals je ziet) ben namelijk echt geinterresseert. Nou dan zal ik eens jullie vraag (hoe weet ik wat ik was in mijn vorige levens) gaan beantwoorden. Het is geen regressie therapie ik word geneijd. Ook een soort therapie, deze praat met je onderbewuste (vraag me niet hoe, want dat snap ik ook nog niet) om problemen op te lossen (vooral problemen die je met jezelf hebt, onderdrukte emoties e.d) NOu en ik bleek echt heel veel over genomen te hebben uit mijn vorige levens. Vandaar. Mijn laatste leven wist ik al langer dat ik dat was door een hoge interesse in alles wat met wat ik toen was te maken had. EN angst gevoelens en huilen enzo bij het zien van dingen die ermee te maken hadden.

DAT was dus mijn verhaal
Oud 01-10-2002, 14:37
Tio
Tio is offline
Hoe verklaart het praten met je onderbewuste vorige levens. Al die dingen die daar uitkomen kan je namelijk ook (onbewust) gedurende je (huidige) leven in je onderbewuste opgenomen hebben.
En dat ik nu geïnteresseerd ben fantasy en bang ben voor honden, betekent dat dat ik in m'n vorige leven de zwarte kat van een heks ben geweest?
Oud 02-10-2002, 07:55
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Tio schreef:
Hoe verklaart het praten met je onderbewuste vorige levens. Al die dingen die daar uitkomen kan je namelijk ook (onbewust) gedurende je (huidige) leven in je onderbewuste opgenomen hebben.
En dat ik nu geïnteresseerd ben fantasy en bang ben voor honden, betekent dat dat ik in m'n vorige leven de zwarte kat van een heks ben geweest?

Nee tuurlijk niet. Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar je onderbewuste blijft zeg maar in al je levens. Dat is het enige wat echt van jezelf is. Je lichaam en je naam e.d. veranderd elke keer. Nou en alles wat ik dus in mijn vorige leven(s) heb meegemaakt herinner ik me dus in mijn onderbewuste. Als het nodig is dat ik die herinneringen weer 'weet' om een conflict ofzo op te lossen dan brengt ie het naar boven, maar als je dat niet toelaat met je bewuste moet iemand je helpen bijvoorbeeld door neij therapie.
Oud 02-10-2002, 15:41
de joey
de joey is offline
ja, ik weet ook wat ik was.
ik was een mossel.
je moet me niet vragen wagen hoe ik dat weet. dat vertel jij namelijk ook niet.
ik weet het gewoon HHHHHEEEEEEEEELLLLLL zeker.

(oh ja, ik ben niet gek, dat ben jij tenslotte ook niet)
Oud 02-10-2002, 15:44
Verwijderd
Citaat:
de joey schreef:
ik was een mossel.

Advertentie
Oud 03-10-2002, 11:07
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
de joey schreef:
ik was een mossel.

goed, dan moet je het nog maar eens lezen. Met Neij praat dus de therapeut zeg maar met je onderbewuste, als het nodig is laat je onderbewuste herinneringen van vorige levens door. Daardoor weet ik dus wat ik was in mijn vorige leven. Wat ik NIET heb gezegt is WAT ik was, maar ja, dat is verder ook niet zo interessant, ik wou alleen weten of hier toevallig nog meer mensen waren die wisten wat ze waren in hun vorige leven. En hoe ze dat dan hebben ontdenk

PS: als je een mossel was, dan had je vast geen leuk leven
Oud 06-10-2002, 21:10
Shibby
Shibby is offline
Ik weet niet of het al gevraagd is...maar wat was je dan?

ik denk dat ik een cowboy of een geit of paard of koe ben geweest omdat ik zo van die sappige groene graslandschappen houd, zoals in montana
Oud 08-10-2002, 08:11
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Shibby schreef:
Ik weet niet of het al gevraagd is...maar wat was je dan?

ik denk dat ik een cowboy of een geit of paard of koe ben geweest omdat ik zo van die sappige groene graslandschappen houd, zoals in montana
Ok dan zal ik het maar zeggen. En het is echt serieus...

in mijn laatst vorige leven was ik een heks (of ja eigenlijk een wijze vrouw, een soort wicce dus zeg maar) ik ben verbrand op de brandstapel, dus ik heb ongeveer in de middeleeuwen geleefd toen.

Het leven daarvoor was ik een zwerver (een man), ik zwierf, omdat mijn vrouw en kinderen om zijn gekomen door een ziekte... verder weet ik daar niets van

Het leven DAARvoor weet ik niet wat ik was, maar ik was in ieder geval een bastaard (een vrouw), en ik werd niet geaccepteerd door mijn familie.. best lullig. maar goed Dat was het dus....
Oud 08-10-2002, 09:15
Anne
Anne is offline

(en nee, dit is niet sarcastisch bedoeld, want ik geloof je best)
Oud 08-10-2002, 09:18
Verwijderd
mag ik eens vragen hoe dat gaat? zo'n regressie sessie (wow dat rijmt )
ik ben namelijk ook erg benieuwd naar wat ik zeg maar 'was'...
Oud 08-10-2002, 11:44
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Hardcore schreef:

ik vind dit juist op zich wel een goeie gedachte, zo leef je veel intenser, niet stilstaan bij verleden. je leeft nu, als het de bedoeling is dat we veel weten over vorige levens zouden we dat niet allemaal 'vergeten' zijn denk ik.

Als je veel bezig bent met reincarnatie ga je denk ik minder op het moment leven.
Oud 08-10-2002, 20:15
Tio
Tio is offline
In India zijn ze constant met reincarnatie bezig en daar leven ze toch op het moment. Ze letten er zelfs extra op.
Oud 08-10-2002, 20:25
2young2live
2young2live is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:
Legatus bedoelt het sarcastisch hoor. Maar even pure nieuwsgierigheid: wie of wat denk je dan dat je bent geweest?
wat legatus bedoelde boeit me niet...
maargoed, ik heb dus sterk het gevoel dat ik in de georgiaanse tijd heb geleefd (18e eeuw), ik weet niet wie of wat ik was, wel iemand van hoge stand denk ik...maargoed dit kan allemaal ook wishfull thinking zijn
Oud 09-10-2002, 08:21
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
mag ik eens vragen hoe dat gaat? zo'n regressie sessie (wow dat rijmt )
ik ben namelijk ook erg benieuwd naar wat ik zeg maar 'was'...
ik heb geen regressiesessie gehad (lees nog maar eens..) het was neij therapie...
Oud 09-10-2002, 08:44
Anne
Anne is offline
Maar ik heb even een vraagje Merk jij nou nu nog iets van die vorige levens? Want je moet toch een reden gehad hebben om die therapie te volgen. Of was het gewoon nieuwsgierigheid? En kun je er meer info over geven (zoals prijs en waar je het kan doen). Want volgens mij ben ik niet de enige geïnteresseerde.
Oud 09-10-2002, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef:
ik heb geen regressiesessie gehad (lees nog maar eens..) het was neij therapie...
jahaaaa dat heb ik wel gelezen, maar daar vraag ik niet naar
Oud 09-10-2002, 13:26
Black Sugar
Black Sugar is offline
Mijn moeder heefd regressie therapie gevolgd en daar een heel schrift over volgeschreven en weet van een paar levens wat ze was enzow.

Ikzelf weet alleen dat ik twee levens hiervoor een stamhoofd was en een moeilijke beslissing moest nemen.
(ook zoort regressie therapie gehad)

Mja, meer ga ik hier daarover niet vertellen
Oud 10-10-2002, 11:15
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Maar ik heb even een vraagje Merk jij nou nu nog iets van die vorige levens? Want je moet toch een reden gehad hebben om die therapie te volgen. Of was het gewoon nieuwsgierigheid? En kun je er meer info over geven (zoals prijs en waar je het kan doen). Want volgens mij ben ik niet de enige geïnteresseerde.
De bedoeling van die therapie is niet perse om iets uit je vorige levens terug te halen. Het gaat erom dat er emoties opgelost worden die je weg hebt gestopt e.d. Er zijn ook emoties die je overneemt van andere mensen, waar je nix mee kunt doen. Neij haalt die "blokkades' weg, zodat je makkelijker beslissingen kunt maken/beter jezelf zijn/ noem maar iets waar je problemen mee kunt hebben. Als die emoties toevallig uit je vorige leven komen dan zul je daar naar toe moeten. Op die manier dus.
Ok waar en hoe duur.. ehm waar, tsja dat weet ik niet. Kan je misschien wel op internet vinden en hoe duur weet ik ook niet, want mijn tante doet het bij mij.
Oud 10-10-2002, 19:57
Rioto
ik was een aardappel in m,n vorige leven...nee ik geloof er totaaal niet in
Oud 11-10-2002, 09:12
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Maypole schreef:
ik was een aardappel in m,n vorige leven...nee ik geloof er totaaal niet in
dat moet je zelf weten...
Oud 11-10-2002, 15:52
WickedWitch
WickedWitch is offline
toen ik heel klein was zei ik altijd dat ik in mijn vorige leven een chineesje was.
Mijn moeder zei dat ik nogmaar twee was of zo, dus dat kan ik niet verzonnen hebben tog?
Oud 11-10-2002, 21:56
LiL-Ind0w
LiL-Ind0w is offline
Ik was me oma's hondje in me vorige leven :\
Dat hondje was nog kerngezond, en me moeder hoogzwanger.
Ineenkeer ging dat hondje pats boem dood zonder enige duidelijke reden (zo oud was ie nog niej), en 5 minuten daarna werd ik geboren weet niet of het toeval is, maar me oma zegt wel eens tegen mij : je heb dezelfde karaktertrek als Beertje (hondje) en je gedraagt je nu net zow eige wijs als hem
Oud 12-10-2002, 20:42
Die Taube
Die Taube is offline
Ik wou ff zeggen dat ik precies weet wat je bedoelt, wat betreft de angsten.
In mijn vorige twee levens was ik namelijk een duif, heel toevallig bij beide levens...

In dit leven als mens, ben ik als de dood voor paard en wagen. Dit komt omdat ik als duif al TWEE keer ben verpletterd onder de hoeven van het paard...
Ik heb hiervoor paarden therapie gedaan en dat heeft zeker gewerkt.
Ook heb ik grote angst voor katten, die hebben heel wat met me uitgehaald toen ik duif was...

Nu ik mens ben zie ik het las mijn plicht om gewonde en hongerige duiven te helpen. Ik hoop dat er in mijn volgende leven ook een duivenmens zal bestaan.

Denk niet dat ik zomaar wat onzin uitkraam, want een duiven-hart zou dat nooit doen.. Ik zou het zeer op prijs stellen als iedereen die dit leest, in het vervolg ook gewonde en hongerige duiven helpt.
Oud 21-10-2002, 16:31
Shibby
Shibby is offline
Ik heb vroeger een zieke duif opgevangen... toen ie beter was heb ik hm weer vrijgelaten . En in Engeland heb ik de duiven op dat grote plein gevoerd IK BEN TROTS OP MEZELF

Ben ik nu een goed mens in jouw ogen??
Oud 24-10-2002, 12:03
Die Taube
Die Taube is offline
Ik ben trots op je! Geweldig!

Ik wou dat er in mijn vorige levens mensen zoals jij bestonden. Dan zou ik nu niet gillend wegrennen als ik een paard met wagen zie...

Bedankt voor het redden en voederen van onze lotgenoten, wie weet ben jij in je volgende leven ook wel een Taube!
Oud 25-10-2002, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Die Taube schreef:
Ik wou ff zeggen dat ik precies weet wat je bedoelt, wat betreft de angsten.
In mijn vorige twee levens was ik namelijk een duif, heel toevallig bij beide levens...

In dit leven als mens, ben ik als de dood voor paard en wagen. Dit komt omdat ik als duif al TWEE keer ben verpletterd onder de hoeven van het paard...
Ik heb hiervoor paarden therapie gedaan en dat heeft zeker gewerkt.
Ook heb ik grote angst voor katten, die hebben heel wat met me uitgehaald toen ik duif was...

Nu ik mens ben zie ik het las mijn plicht om gewonde en hongerige duiven te helpen. Ik hoop dat er in mijn volgende leven ook een duivenmens zal bestaan.

Denk niet dat ik zomaar wat onzin uitkraam, want een duiven-hart zou dat nooit doen.. Ik zou het zeer op prijs stellen als iedereen die dit leest, in het vervolg ook gewonde en hongerige duiven helpt.
Oud 25-10-2002, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Precies mijn reactie

Vooral deze (allesverklarende) zin deed het 'm:

Denk niet dat ik zomaar wat onzin uitkraam, want een duiven-hart zou dat nooit doen..
Oud 29-10-2002, 13:06
Silver Moonfox
Silver Moonfox is offline
Iemand heeft mij eens vertelt dat ik al een oude krachtige ziel heb. En zelf heb ik al 2 keer tot nu toe mensen ontmoet (die nu goede vrienden zijn ) waarvan ik met heel mn ziel wist dat ik ze eerder in een ander leven heb gekend. Ze hadden ook zo'n overbekende uitstraling. Maar het enige wat ik weet over mezelf uit mn andere levens is dit: dat ik toen ook al spritueel/helks was en dat ik engelstalig was. Die 2 andere mensen die hebben dat ook zo..met hun praat ik vaak alleen maar engels. En met bepaalde situaties vooral emotionele schieten me er alleen maar engelse woorden binnen en kan ik alleen maar engels denken.
Dat was het eigenlijk wel.

Blessings
Oud 29-10-2002, 15:35
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Maar jij zegt dat je in je vorige leven in de middeleeuwen hebt geleefd maar wat is er dan met je ziel gebeurd tussen de middeleeuwen en nu?? zweeft ie dan ergens rond tot het jaar 1985? of krijgt iemand anders hem dan?? dat lijkt me niet..
Oud 30-10-2002, 08:07
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Wendy Lynn schreef:
Maar jij zegt dat je in je vorige leven in de middeleeuwen hebt geleefd maar wat is er dan met je ziel gebeurd tussen de middeleeuwen en nu?? zweeft ie dan ergens rond tot het jaar 1985? of krijgt iemand anders hem dan?? dat lijkt me niet..
al sla je me dood. Ik denk dat ie gewoon wacht op de goeie ouder-combinatie (hoewel ik niet snap waarom ik nou echt MIJN ouders moest kiezen ) tsja en verder? I don't know!

Ow Silver Moonfox (zo heet je toch?) Ik denk dat ik ook Engels was. Of ja eigenlijk uit Ierland (denk ik...) Maar ik ben tot mijn 4de of 5de 2-talig opgevoed (engels en Nederlands) dus ik weet niet of het daardoor komt dat ik soms alleen maar Engels ga praten. Als ik dronken (of nou ja ECHt dronken ben ik nooit, maar aangeschoten zeg maar) ben kan ik ook nog alleen maar Engels praten en dan kost het me echt ontzettend veel moeite om gewoon Nederlands te praten. En ik schijn een iers accent te hebben (wat ik zelf nog niet gemerkt heb)

maja

Regels voor berichten