Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2003, 18:36
Orion16
Orion16 is offline
Hey,

Op mn stageplek hebben we in het ICT-lokaal een stuk of 20 pc's staan voorzien van Windows XP. Maar het probleem is als je een image maakt, de computernaam wordt ook overal hetzelfde. Kun je dit niet eenvoudig veranderen met een scriptje ofzo..?

De schijven van de pc's zijn 6gb per stuk en hebben NTFS als bestandssysteem. Snelheid van het netwerk is 10 megabit, Compaq netwerkkaartjes in iedere pc', alle pc's zijn ook exact gelijk.. Images maak en zet ik over met Norton Ghost. Alle pc's zitten in het domein HELICON, en als je de computernaam wilt wijzigen per PC moet je eerst het domein in een werkgroep veranderen. En dan kun je pas de computernaam wijzigen. Door al dat gedoe heb ik besloten om Illusion 2000, wat we gebruiken, later per pc te installeren.

Is hier nou echt geen eenvoudige oplossing voor?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2003, 20:20
^Rambo^
^Rambo^ is offline
ik weet wel dat Novell ZenWorks zoiets heeft,

daar kan je een aan een IP nummer een computer naam koppelen, zo werken ze bij ons

maar of er een script voor bestaat durf ik niet te zeggen.

je zou een een post moeten doen op tweakers.net
Oud 12-09-2003, 03:16
Manuzhai
Manuzhai is offline
Er is een programmaatje van Microsoft dat dat soort info uit je Windows-installatie haalt (evenals een paar andere dingen die per computer kunnen verschillen). Het heet sysprep. Je draait dan dus sysprep, hierna sluit de computer af, daarna moet je met behulp van een bootdiskje een image maken, en de volgende keer dat je dit image opstart doet Windows alsof het zeg maar in de laatste fase van de installatie is (alleen zijn alle programma's al geinstalleerd). Met behulp van bepaalde .inf files kun je dan weer zorgen dat ie minder van dat soort vragen stelt door de antwoorden alvast vooraf te geven. Maar dat is weer een ander verhaal, en hoe dat werkt zoek je maar op in de MSKB.
Reageren

Regels voor berichten