Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2003, 19:34
Adilia
Adilia is offline
Ik moet gewoon even 1 ding kwijt, jullie hoeven niet te antwoorden ofzo, maar ik wil alleen dat jullie dit weten...

Waarschijnlijk is dit onderwerp al veel vaker voorgekomen, maar toch wil ik er over beginnnen.

Toen ik op de middelbare school terecht kwam leerde ik een meisje kennen, ik noem haar even nu Gwen. Het was een normaal meisje, ze was niet de knapste, maar lelijk was ze ook niet. Ze was redelijk stevig, maar niet dik... Misschien weten jullie nu ongeveer hoe ze eruit zag. Een meisje dat dus niet opviel...

De eerste dagen gingen gewoon goed, totdat ze een beetje een pispaaltje werd van de klas. Het begon allemaal met van die kleine gemene grapjes en opmerkingen. Toen werd het erger, de stoel werd onder haar vandaag getrokken als ze wilde zitten, haar tas werd uit het raam gegooid van 3 hoog, ze werd altijd weggeduwd en ze lieten haar struikelen (heel erg kinderachtig allemaal.) Na een jaar van dat gepest ging ze psychisch gewoon achteruit. Op een gegeven moment dacht ze bij zichzelf dat ze misschien te dik en te lelijk was en dat ze daarom gepest werd. Ze besloot om af te vallen. Ze kreeg Anorexia...

Ze at bijna nooit wat, alleen af en toe 's avonds, want dat MOEST van haar moeder. Ze nam een paar happen en na het eten stak ze haar vinger in haar keel en....... Ze slikte ook heel veel laxeer middelen... Ze dacht dat dat zou helpen...

Na twee jaar pesten was ze geestelijk gewoon kapot... Ze besloot om aan hekserij te gaan doen en zwarte magie te gebruiken... (ik denk dat ik weet waarom ze dat wilde doen, als iedereen je klein maakt met opmerkingen dan wil je ze van je af slaan... hiermee had ze waarschijnlijk het gevoel dat ze zich kon verdedigen...) iedereen lachte haar uit en het werd weer erger...

Ze heeft nu gelukkig besloten dat dat hekserij nutteloos is... ze is ermee gestopt... (jongens, neem dit even niet te serieus op, ik weet dat er iets meer achter hekserij zit dan ik hier nu vertel, maar houd er rekening mee dat ze op dit moment geestelijk kapot is en dat ze dat ziet als beschermingsmiddel..)

Thuis kon ze ook niet terecht... Ze heeft verschrikkelijke ouders... Haar moeder zit de hele dag op de bank uit haar neus te eten en haar vader is nooit thuis... Gwen heeft vaak vertelt aan haar ouders dat het onwijs slecht ging op school, maar ze deden niets...

Nu 3 jaar later (we zitten nu in de 4e) weet ze niet meer wat ze kan doen... En vandaag heeft ze besloten om zelfmoord te plegen... ze stond op de school en wilde springen, ik heb haar eraf kunnen halen... gelukkig... ze zit nu bij een psychiater en misschien is ze over 2 weken weer op school... ik heb een heel verhaal over gwen vertelt in haar klas.. in de hoop dat de leerlingen zich gaan gedragen... want als zei zelfmoordpleegt, hebben zij een moord op hun geweten... was het pesten nooit begonnen, dan was dit niet gebeurd...

Ik denk dat als ik in haar schoenen stond, dat ik ook zelfmoord zou willen plegen... Je wordt gepest op school, en thuis kun je niet je verhaal kwijt. Ik zou het denk ik ook niet meer zien zitten...

Dus om een lang verhaal kort te maken:

!alstjeblieft doe dit soort dingen niet, je weet écht niet wat je er mee aan richt... Je maakt er mensen mee kapt en voor je het weet heb je een moord op je geweten.. Dit is toevallig bij mijn vriendin gebeurt, maar er zijn vast wel meer mensen bij wie dit is overkomen... Dit moet gewoon echt stoppen... Als je merkt dat er iemand pest of wordt gepest, of misschien ben jij het wel, hou d het dan NOOIT voor jezelf! dat helpt niet, neem dat maar van mij aan... Neem altijd een persoon die je vertrouwt en vertel die alles.. Een persoon die je er ook bij kan helpen..!

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.... Ik hoop dat de mensen die ook wel eens worden betrokken bij dit soort dingen nu wat geleerd hebben....

Laatst gewijzigd op 08-09-2003 om 19:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2003, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Adilia schreef op 08-09-2003 @ 20:34:
Ik hoop dat jullie nu wat geleerd hebben....
Ik denk dat heel veel mensen dat hopen. 't is een beetje als in 'Spijt!' het boek van Carry Slee...helaas blijven er altijd mensen die het niet snappen of die het ondanks de gevolgen toch nodig vinden om te pesten.

Heel veel sterkte, ook voor je vriendin.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Adilia schreef op 08-09-2003 @ 20:34:

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.... Ik hoop dat jullie nu wat geleerd hebben....
Die laatste zin vind ik best wel rot overkomen. Alsof hier allemaal mensen zijn die pesten, en gepeste kinderen nooit helpen. Ik weet gerust hoe mensen je met pesten kapot kunnen maken. Daarover hoef je mij de les niet te lezen.
Het spijt me dat ik zo bot reageer. Maar nu lijkt het net alsof op dit forum allemaal klootzakken en kutwijven zitten die geen begrip hebben voor verhalen.

Je moet goed begrijpen dat ik het echt erg rot voor dat meisje vind en weerhoudt haar alsjeblieft van zelfmoord. Want haar dood zijn die pestkoppen niet waard.
Succes
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 19:43
Quiana
Quiana is offline
Kan me hier zo kwaad om maken, waarom denkt iemand
ivn het recht te hebben het leven van een ander
te mogen verpesten... En waarom beseft iemand
niet wat hij/zij de ander aandoet?!

Maar goed. Hier heb je ook niks aan natuurlijk.
Veel meer dan sterkte kan ik niet zeggen..
En ik hoop heel hard dat ze goed terechtkomt.
Oud 08-09-2003, 19:45
Adilia
Adilia is offline
Sorry, maar zo bedoel ik het echt niet.... maar het is vandaag gebeurt, dus voel me gewoon een beetje rot erover, ik weet nu hoeveel mensen er eigelijk mee doen aan één zo'n pesterij...

Maar ik bedoel echt niet dat iedereen zo is, sorry daarvoor... foutje in de tekst....
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 19:49
Adilia
Adilia is offline
nou, ik heb het veranderd....
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:00
Fantôme
Fantôme is offline
@ adilia,
check je pm.
Oud 08-09-2003, 20:50
Waldkrieger
Waldkrieger is offline
Beschrijving van mijn leven.

Laatst gewijzigd op 08-09-2003 om 20:54.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:58
Wave
Wave is offline
Ik heb ook zelfmoord proberen te plegen omdat ik heel erg gepest werd........ik was psychisch helemaal kapot........

Nu bijna 6 jaar later ben ik blij dat ik het niet gedaan heb....en dat was ik een paar maanden later al...ik heb een neiuwe start gemaakt en nu gaat alles goed.......

Zeg maar tegen je vriendin dat ze erin meoten blijven geloven!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 07:25
Another Way
Another Way is offline
Ik ben er nog steeds niet helemaal overheen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 11:31
Nona
Nona is offline
Pesten kan erg veel kapot maken, ik denk dat heel veel mensen dat eigenlijk wel weten, maar zodra er iemand gepest wordt durven ze niets te doen. Kuddegedrag, wat een kutinitiatief is dat . Waarom kunnen mensen nooit opkomen voor waar ze zelf in geloven? ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die tegen pesten zijn...

Adilia: ik snap dat je nu vooral aan je vriendin denkt, dat is niet meer dan logisch. Maar dit is voor jou ook even niet makkelijk, dus sta er ook bij stil wat je zelf nodig hebt ok?
Oud 09-09-2003, 15:25
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Wave schreef op 08-09-2003 @ 21:58:
Ik heb ook zelfmoord proberen te plegen omdat ik heel erg gepest werd........ik was psychisch helemaal kapot........

Nu bijna 6 jaar later ben ik blij dat ik het niet gedaan heb....en dat was ik een paar maanden later al...ik heb een neiuwe start gemaakt en nu gaat alles goed.......

Zeg maar tegen je vriendin dat ze erin meoten blijven geloven!
Ik wou ook zelfmoord plegen en vind het jammer dat ik het niet gedaan heb!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 15:33
Nona
Nona is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 09-09-2003 @ 16:25:
Ik wou ook zelfmoord plegen en vind het jammer dat ik het niet gedaan heb!
Ik niet en ik ga je nog eens een cyberschop onder je hol geven als je zo blijft praten. Nee, je hoeft het niet weg te stoppen. Juist niet. Je moet er hulp mee zoeken.

Oud 09-09-2003, 16:04
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-09-2003 @ 16:33:
Ik niet en ik ga je nog eens een cyberschop onder je hol geven als je zo blijft praten. Nee, je hoeft het niet weg te stoppen. Juist niet. Je moet er hulp mee zoeken.

ik slik al medicijnen, en heb hulp!
gaat wel beter met medicijnen!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:14
Nona
Nona is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 09-09-2003 @ 17:04:
ik slik al medicijnen, en heb hulp!
gaat wel beter met medicijnen!
Mooi!
Oud 09-09-2003, 17:33
Adilia
Adilia is offline
Iedereen, bedankt voor het reageren!
Ik heb wel wat aan jullie berichtjes...

Als ik lees dat sommige mensen ook ontzettend gepest zijn en die er weer bovenop gekomen zijn denk ik: dat moet gwen ook lukken...

Nogmaals, bedankt voor jullie tijd....
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:31
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Ik ben zelf niet de populairste (verre van), maar ik zal altijd opkomen voor degenen die gepest worden... Het is me best wel eens overkomen dat ik daarna degene was die gepest werd, maar ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik het maar liet gebeuren. Maar ik begin een beetje het idee te krijgen dat ik de enige ben...?

(Niet zo heel erg ontopic geloof ik, maar het is ook niet echt offtopic )
Oud 10-09-2003, 11:13
pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 09-09-2003 @ 21:31:
Ik ben zelf niet de populairste (verre van), maar ik zal altijd opkomen voor degenen die gepest worden... Het is me best wel eens overkomen dat ik daarna degene was die gepest werd, maar ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik het maar liet gebeuren. Maar ik begin een beetje het idee te krijgen dat ik de enige ben...?

(Niet zo heel erg ontopic geloof ik, maar het is ook niet echt offtopic )
Je bent soft en heel sociaal, ik denk gewoon te goed voor deze wereld!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten