we hebben een computer thuis staan van bijna 3 jaar oud(ja is oud maar hij is voor zijn doel nog goed genoeg) de afgelopen 3 jaar hebben we nooit problemen gehad (eerst hadden we ME maar na een tijdje hadden we XP prof) nu hebben we sinds 2 weken Windows XP Home erop staan.
Voordat die erop stond kregen we problemen met XP Prof(hij starte helemaal niet meer op, zelfs niet meer in Veilige modus), dus wij naar de computerwinkel waar wij hem gekocht hadden, want wij dachten dat het aan de harde schijf lag(waar nog garantie opstond). Volgens die winkel was er niks mis, dus wij hem weer opgehaald.
Thuis weer aangesloten en zetten hem weer aan(overigens had de winkel er voor ons nu Xp home opgezet) krijgen weer precies hetzelfde, wij bellen naar die winkel en volgens hun zou et er aan kunne liggen omdat onze computer niet ge-aard is aangesloten.'klinkt ongeloofwaardig' dacht ik, maja toch proberen. Dus computer aangesloten op ge-aarde wandcontactdoos en de eerste keer start ie goed en wel op, maja ik opnieuw opstarten en hij vervalt weer in het oude ritme.
Wij weer bellen, zeggen ze dat wij hem moeten verplaatsen,'klinkt nog ongeloofwaardiger' maja ik weer hun advies opvolgen.
En ja hoor computer beneden neergezet(ge-aard) en ja hoor hij start goed en wel op. Weer op oude plek terug en hij doet weer geen zak.
Weet iemand waar ut aan zou kunne liggen.
Spects pc: p3 800, 20,4 GB harddisk, 256 mb werkgeheugen, moederbord weet ik zo niet.
Alvast bedankt voor de hulp
(weet niet of het hier goed staat maar anders zou het wel hardware zijn)
|