Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2003, 14:49
AngelLena
AngelLena is offline
tijdens lowlands sliepen we met z'n 3en in een tentje, ik, mijn vriend en mijn beste vriendin. We zaten al een hele tijd te ouwehoeren over een trio. Mijn beste vriendin en ik namen het alleen niet echt serieus op. Mijn vriend wel.

Komt nog bij dat mijn beste vriendin eigenlijk al heel lang een crush heeft op mijn vriend wat pas echt tot uiting kwam nadat ze haar eigen vriend had gedumpt. En da's niet al te lang geleden, maar zochten er eerst niets achter, dachten eerst: doet gewoon nog pijn, zoekt een beetje genegenheid en troost, ze heeft laatst pas toegegeven dat het anders lag.

Maar goed, is ander verhaal, we sliepen dus met ons 3tjes in een tentje, werden 's ochtend wakker, zaten weer te ouwehoeren over trio, ik zei dat ik nog eventjes wou slapen (was bekaf) dus heb me omgedraaid en ben in slaap gevallen. Mijn vriend dacht dat ik een grapje maakte en dat wij het trio ook serieus namen.

Dus hij begint te rommelen met mijn beste vriendin (vingeren zeg maar), zij deed er niets aan, ik sliep, op een gegeven moment kijkt mijn vriend om, zou met mij bezig gaan, maar had toen pas door dat ik echt sliep en voelde zich zwaar kut over wat hij had gedaan. Tegen die tijd wist ik er dus nog niets van.

's Avonds toen we even een momentje alleen hadden heeft ie me verteld wat er was gebeurd, en ik zal er niet om liegen, ik was er kapot van. Net als hij. Hebben allebei een potje liggen janken en ben toen zelf even weggegaan omdat ik even tijd voor mezelf nodig had om te beslissen wat er nu ging gebeuren.

Ik wil hem absoluut niet kwijt, maar mijn beste vriendin ook niet, maar wat me van haar tegenviel is dat zij wist dat ik en zijzelf het niet serieus nam, dat ze niets heeft gedaan om hem tegen te houden en het hem te vertellen terwijl ze wist dat ik sliep (zij wist dat wel) en ze heeft mij er ook niets over verteld. Nog steeds niet.

Donderdag heeft mijn vriend nog even met haar gepraat over hun stukje ochtendgymnastiek om het zo maar te noemen, toen bleek dus dat zij eigenlijk al een hele tijd een zwak voor hem had en dat ze er daarom niets aan heeft gedaan. Ze vind hem gewoon al langere tijd leuk.

Jullie begrijpen natuurlijk wel dat mijn vertrouwen in beiden flink is beschadigd. Nog meer in mijn beste vriendin dan in mijn vriend. En die pijn voel ik nog elke dag als we het over mijn beste vriendin hebben of gewoon als ik er aan denk.
Mijn vriend en ik hebben het uitgepraat, maar mijn beste vriendin weigert nog steeds om er met mij over te praten terwijl ze er met hem wel over praat... En laat ik het zo zeggen, ik weet nou niet echt meer wat ik met haar moet.
Oud 06-09-2003, 14:57
barbara.inc
barbara.inc is offline
Wow, dit is echt moeilijk...Ik zou zelf vinden dat ik het mijn vriend niet echt kwalijk zou kunnen nemen, je had het immers zelf over een trio gehad, en hij had blijkbaar niet door dat je het niet echt meende.
Mijn beste vriendin zou ik het sowieso al onwijs kwalijk nemen dat ze aan mijn vriend heeft gezeten, het is voor mij gewoon een soort ongeschreven regel dat beste vriendinnen niet aan elkaars vriendjes gaan zitten. Ik vind het ook wel vrij zwak van haar dat ze er niet over wil praten met je, vooral omdat ze er wel met je vriend over praat...Als ik heel eerlijk ben, zou voor mijn gevoel de vriendschap nu wel over zijn, tenzij ze echt heel veel moeite zou doen om het weer goed te maken. Dat doet ze (voor zover ik op kan maken uit je verhaal) niet.
Veel succes in elk geval...
Oud 06-09-2003, 15:11
Verwijderd
Wat een ontzettend moeilijke situatie zeg, wat een ontzettend naar misverstand!! Ik vind het knap dat jij en je vriend het uit hebben kunnen praten maar kan me voorstellen dat het nog ontzettend veel pijn doet voor jou en dat het vertrouwen in die vriendin echt beschadigd is.

Heb je al eens geprobeerd haar heel direct te confronteren met wat er is gebeurd? Wordt maar eens boos op haar omdat ze hem niet tegenhield en jou niets vertelde en dergelijke, zoek uit wat de vriendschap van haar kant nog betekent. Als zij hier nog steeds niet op reageert lijkt het me duidelijk en moet je je denk ik toch gaan afvragen of jullie vriendschap nog wel zo goed is..

Heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 15:16
Klein~Meisje~86
Klein~Meisje~86 is offline
Ben ik ff blij dat mijn vriend enbeste vriendin elkaar niet zo aardig vinden zeg...

Als ik jou was zou ik echt heel boos zijn op mijn beste vriendin! Ze wist toch dat jij niet serieus was over een trio! Tja, ik zou denk ik echt wachten totdat zij sorry komt zeggen en als ze dat niet doet...ja jammer maar dan zou wat mij betreft de vriendschap over zijn! Ze kan er natuurlijk vrij weinig aan doen dat ze zulke gevoelens voor jouw vriend heeft, mar ze kan toch op z'n minst sorry komen zeggen!
Oud 06-09-2003, 15:16
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
barbelle schreef op 06-09-2003 @ 15:57:
Wow, dit is echt moeilijk...Ik zou zelf vinden dat ik het mijn vriend niet echt kwalijk zou kunnen nemen, je had het immers zelf over een trio gehad, en hij had blijkbaar niet door dat je het niet echt meende.
Mijn beste vriendin zou ik het sowieso al onwijs kwalijk nemen dat ze aan mijn vriend heeft gezeten, het is voor mij gewoon een soort ongeschreven regel dat beste vriendinnen niet aan elkaars vriendjes gaan zitten. Ik vind het ook wel vrij zwak van haar dat ze er niet over wil praten met je, vooral omdat ze er wel met je vriend over praat...Als ik heel eerlijk ben, zou voor mijn gevoel de vriendschap nu wel over zijn, tenzij ze echt heel veel moeite zou doen om het weer goed te maken. Dat doet ze (voor zover ik op kan maken uit je verhaal) niet.
Veel succes in elk geval...
Met mijn vriend heb ik het idd zo opgelost ja. Ik kon het hem gewoonweg niet kwalijk nemen, maar toch doet het pijn en het vertrouwen is domweg minder geworden. Hij zei zelf dat hij het zou begrijpen als ik het uit zou maken. Maar dat doe ik niet. Daarvoor hou ik teveel van hem en kon ik me in zijn situatie inleven. Als hij door was gegaan toen hij eenmaal doorhad dat ik sliep, dan was het een ander verhaal geweest, maar dat heeft ie niet gedaan.

Van mijn beste vriendin valt het mij idd heel erg tegen. Zij was wel de laatste van wie ik het verwacht had. Bij ons allebei is die regel die jij noemde een ongeschreven regel geweest ja, maar zij heeft daar met de pet naar gegooid. Ik hoorde van mijn vriend dat zij zelf ook bang was dat onze vriendschap ten einde was, maar zo makkelijk ben je nou eenmaal niet van me af. Voordat ik daar ook maar een beslissing over neem wil ik eerst antwoorden op mijn vragen. Ik wil weten waarom ze hem niet tegen heeft gehouden, waarom ze het me niet heeft verteld, waarom ze daarna nog steeds aan hem bleef plakken als ze zich er zo rot over voelde (wat ze tegen mijn vriend heeft gezegd), waarom ze er niet over begint als ik er spreek (die zeldzame keren dan)...

Dat zijn dingen die ik wil weten... Eerder durf ik nog niet zo veel te doen. Ik bedoel, het is wel mijn beste vriendin (of was iig), ze heeft vreselijk veel voor me betekent, ze was er altijd voor me, tot nu. Beste vriendinnen zit er denk ik niet meer in als het aan mij ligt, maar normale vriendschap geef ik niet zomaar op, daarvoor wil ik eerst antwoorden. Maar ik heb dus echt geen idee wat ik kan verwachten, vooral omdat ze er met mij ook niet over praat...
Oud 06-09-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 06-09-2003 @ 16:16:
Met mijn vriend heb ik het idd zo opgelost ja. Ik kon het hem gewoonweg niet kwalijk nemen, maar toch doet het pijn en het vertrouwen is domweg minder geworden. Hij zei zelf dat hij het zou begrijpen als ik het uit zou maken. Maar dat doe ik niet. Daarvoor hou ik teveel van hem en kon ik me in zijn situatie inleven. Als hij door was gegaan toen hij eenmaal doorhad dat ik sliep, dan was het een ander verhaal geweest, maar dat heeft ie niet gedaan.
Ja, lijkt me logisch dat je vertrouwen toch is geschaadt. Of dat rationeel gezien nou terecht is of niet, maakt voor je gevoel soms geen reet uit. Maar goed, dat vertrouwen komt met de tijd denk ik wel weer, wanneer dit allemaal een beetje bezonken is en je weet hoe het verder moet met je beste vriendin.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 15:21
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Klein~Meisje~86 schreef op 06-09-2003 @ 16:16:
Ben ik ff blij dat mijn vriend enbeste vriendin elkaar niet zo aardig vinden zeg...

Als ik jou was zou ik echt heel boos zijn op mijn beste vriendin! Ze wist toch dat jij niet serieus was over een trio! Tja, ik zou denk ik echt wachten totdat zij sorry komt zeggen en als ze dat niet doet...ja jammer maar dan zou wat mij betreft de vriendschap over zijn! Ze kan er natuurlijk vrij weinig aan doen dat ze zulke gevoelens voor jouw vriend heeft, mar ze kan toch op z'n minst sorry komen zeggen!
Het gebeurde op vrijdagochtend van lowlands en ik moet zeggen dat ik verder t/m maandag haar strak in de gaten heb gehouden en niets anders kon denken dan: blijf met je gore rotpoten bij m'n vent weg. Mijn vriend en ik hadden toen al gesproken, en hij heeft gedaan wat hij kon om zo onopvallend mogelijk haar bij hem uit de buurt te houden. Zeg maar, zij doet een stap in zijn richting, hij een achteruit. Later toen we thuis waren hebben we er weer over gepraat en hij zei ook dat als ik me prettiger erbij zou voelen, dat hij bereid was om zijn eigen vriendschap met mijn beste vriendin (die ook zijn beste vriendin is) te beeindigen... Maar zo'n vrag vind ik ook zo oneerlijk. Ik heb alleen van em gevraagd om op geen enkele manier meer fysiek contact met haar te hebben. Geen knuffels etc. Want daar kan ik nu dus echt niet over.
Oud 06-09-2003, 15:22
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 06-09-2003 @ 16:18:
Ja, lijkt me logisch dat je vertrouwen toch is geschaadt. Of dat rationeel gezien nou terecht is of niet, maakt voor je gevoel soms geen reet uit. Maar goed, dat vertrouwen komt met de tijd denk ik wel weer, wanneer dit allemaal een beetje bezonken is en je weet hoe het verder moet met je beste vriendin.
Jep, en dat is dus de vraag momenteel...
Oud 06-09-2003, 15:23
AngelLena
AngelLena is offline
@ reply Dusjcrib over confrontatie.

Dat probeer ik dus ook.. Maar elke keer (ik zie haar eigenlijk niet meer, ik zit weer op school, zij werkt full time dus spreken elkaar alleen op msn of via telefoon. En elke keer als ik haar er dus mee probeer te confronteren houd haar msn ermee op of is de batterij van de telefoon leeg... Laatst duurde het iets langer voordat de batterij leeg was, toen heeft ze gezegd dat we het er zeer snel over gaan hebben.. Maar ik weet het niet hoor...

Laatst gewijzigd op 06-09-2003 om 15:26.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:46
Angeles
Angeles is offline
Volgens mij heeft zij nogal misbruik gemaakt van de situatie. Van je vriend vind ik het ook niet echt slim dat hij bijvoorbeeld helemaal niet door had dat jij compleet passief was (toen je sliep) en helemaal niet actief meedeed, dat had toch wel een bel moeten laten rinkelen, lijkt mij, maar goed, wellicht had hij het inderdaad echt gewoon niet door. Daar heb je nu een besluit over genomen en gelukkig zijn jullie eruit gekomen.

Bij je vriendin is het een heel ander verhaal. Zij wist dondersgoed dat jullie het niet meenden en zij heeft hem gewoon laten begaan, dat is gewoon een smerige streek. Ik denk dat ze het zelf ook wel doorheeft en dat ze je daarom ontwijkt. Als je haar spreekt kan je denk ik het beste heel open en duidelijk laten merken dat je door hebt dat zij heel goed wist waar ze mee bezig was. Ik denk dat ik haar in jouw plaats niet erg snel meer zou vertrouwen.

Maar goed, wacht dat gesprek, als het er nog komt, even af, vanaf daar kun je verder kijken wat er gebeurt.
Oud 06-09-2003, 22:52
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Angeles schreef op 06-09-2003 @ 17:46:
Volgens mij heeft zij nogal misbruik gemaakt van de situatie. Van je vriend vind ik het ook niet echt slim dat hij bijvoorbeeld helemaal niet door had dat jij compleet passief was (toen je sliep) en helemaal niet actief meedeed, dat had toch wel een bel moeten laten rinkelen, lijkt mij, maar goed, wellicht had hij het inderdaad echt gewoon niet door. Daar heb je nu een besluit over genomen en gelukkig zijn jullie eruit gekomen.

Bij je vriendin is het een heel ander verhaal. Zij wist dondersgoed dat jullie het niet meenden en zij heeft hem gewoon laten begaan, dat is gewoon een smerige streek. Ik denk dat ze het zelf ook wel doorheeft en dat ze je daarom ontwijkt. Als je haar spreekt kan je denk ik het beste heel open en duidelijk laten merken dat je door hebt dat zij heel goed wist waar ze mee bezig was. Ik denk dat ik haar in jouw plaats niet erg snel meer zou vertrouwen.

Maar goed, wacht dat gesprek, als het er nog komt, even af, vanaf daar kun je verder kijken wat er gebeurt.
Ik vertrouw haar ook voor geen meter meer nee... En het doet gruwelijk veel pijn. En juist omdat ik zo passief was draaide mijn vriend zich om om te kijken waar ik mee bezig was, toen merkte hij dus dat ik werkelijk sliep. Is meteen opgehouden.

En ik wacht dus nu het gesprek af, wat het voorlopig wel niet zal worden, ik heb haar vanmiddag nog proberen te spreken maar zoals normaal deed haar msn het ineens weer eens niet... En ze gaan straks op vakantie met haar broer voor een tijdje... Dus zal nog wel even duren of helemaal niet meer komen. In dat laatste geval is het heel simpel, dan zet ik een punt achter onze vriendschap. Het minste wat ze kan doen waarbij we aan de hand van de antwoorden verder kunnen praten over hoe en wat is vertellen wat er gebeurd is en haar excuses aanbieden. Niet aan mijn vriend, maar aan mij. Gebeurt dat niet, sorry, maar dan is't over.
Oud 06-09-2003, 23:07
Verwijderd
Van jouw vriend lijkt het me een misverstand, dat is vergeeflijk. Van jouw beste vriendin is het een streek omdat zij wist dat jij het niet meende.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 23:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
shit, dit is inderdaad ontzettend moeilijk. ik denk dat ik mijn vriendin echt een tijdje niet meer als vriendin zou zien. wat denk ik na een tijd wel weer terug zal komen als alles wat bedaard is. maar zolang zij nog wat voor hem voelt en ik het nog niet verwerkt heb, zou ik echt afstand nemen.
en dat moet jij misschien ook doen. ik zou denk ik mijn vriend ook niet meer kunnen vertrouwen.

echt goed advies heb ik niet voor je, k vind het echt een ontzettende moeilijke situatie. afstand nemen zal goed zijn. als je je vriend kan vergeven is dat mooi, maar hij mag nu best wel even wat moeite voor je doen om je vertrouwen helemaal terug te winnen. laat hem dit ook weten, want straks blijft dit tussen jullie staan.
en je vriendin mag ook wel dr spijt betuigen, anders blijf jij deze wrok houden en zal het nooit (iig voorlopig niet) helemaal goed komen. het zal dan tussen jullie in blijven staan.

sterkte ermee.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 23:37
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 07-09-2003 @ 00:12:
shit, dit is inderdaad ontzettend moeilijk. ik denk dat ik mijn vriendin echt een tijdje niet meer als vriendin zou zien. wat denk ik na een tijd wel weer terug zal komen als alles wat bedaard is. maar zolang zij nog wat voor hem voelt en ik het nog niet verwerkt heb, zou ik echt afstand nemen.
en dat moet jij misschien ook doen. ik zou denk ik mijn vriend ook niet meer kunnen vertrouwen.

echt goed advies heb ik niet voor je, k vind het echt een ontzettende moeilijke situatie. afstand nemen zal goed zijn. als je je vriend kan vergeven is dat mooi, maar hij mag nu best wel even wat moeite voor je doen om je vertrouwen helemaal terug te winnen. laat hem dit ook weten, want straks blijft dit tussen jullie staan.
en je vriendin mag ook wel dr spijt betuigen, anders blijf jij deze wrok houden en zal het nooit (iig voorlopig niet) helemaal goed komen. het zal dan tussen jullie in blijven staan.

sterkte ermee.

Inderdaad. Mijn vriend en ik hebben het zoals gezegd uitgepraat, ik heb hem laten weten dat er wel een deuk (hoe onrationalisitsch het ook is) in mijn vertrouwen naar hem is gekomen, maar dat ik daar overheen kan komen. Hij doet nu echt zijn uiterste best om het dus goed proberen te maken tegen mij... Hij heeft zelf al een vakantie voor ons 2en ingepland in december en daarin heeft hij ook nog een verrassing voor me... Hij zegt alleen nog niet was (hoe irritant).

Mijn (ex) beste vriendin heeft nog op geen enkele manier laten weten dat het haar spijt, nog niet eens over wat er gebeurd is, dus die kan het voorlopig echt shaken bij mij. We hadden samen een hangertje gekocht die symbool stond voor onze vriendschap, maar die is nu dus iig tijdelijk af.
Oud 06-09-2003, 23:38
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2003 @ 00:07:
Van jouw vriend lijkt het me een misverstand, dat is vergeeflijk. Van jouw beste vriendin is het een streek omdat zij wist dat jij het niet meende.
Precies. Maar wat nu?
Oud 07-09-2003, 00:22
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 07-09-2003 @ 00:38:
Precies. Maar wat nu?
Als ik jou was zou ik afwachten wat die ''vriendin'' doet...
Sorry maar een beetje met de vriend van je vriendin vozen?
Dat noem ik geen vriendin meer...
Oud 07-09-2003, 00:27
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 07-09-2003 @ 01:22:
Als ik jou was zou ik afwachten wat die ''vriendin'' doet...
Sorry maar een beetje met de vriend van je vriendin vozen?
Dat noem ik geen vriendin meer...
Nou ja, dat kan een keer gebeuren, het is en blijft een kutstreek, maar daar valt over te praten. Maar tegen mijn vriend zeuren over hoe kut ze zich wel niet voelt en ik haar alle gelegenhied geven om haar excuses aan te bieden en nadere toelichting te geven en vervolgens niets van zich laten horen en doen alsof haar neus bloedt? Dat vind ik pas echt een naaistreek. Ik trek haar uitspraken tegeover mijn vriend sterk in twijfel. Als ze zich echt zo kut had gevoeld had ze dat tegen mij moeten laten weten. Ook tegen mijn vriend, maar al helemaal tegen mij.
Oud 07-09-2003, 00:35
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Mhh, mijn enige vraag aan jou is, wil jij nu nog wel dat t goedkomt tussen jou en je vriendin?

Ikzelf zou zoiets niet kunnen denk ik, dus zo ja, heb ik veel respect voor je!
Oud 07-09-2003, 00:44
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 07-09-2003 @ 01:35:
Mhh, mijn enige vraag aan jou is, wil jij nu nog wel dat t goedkomt tussen jou en je vriendin?

Ikzelf zou zoiets niet kunnen denk ik, dus zo ja, heb ik veel respect voor je!
Natuurlijk zou ik dat het liefste willen... Ik bedoel, ze is mijn beste vriendin al bijna 3 jaar... Dat is niet zomaar iets om weg te gooien. Maar dan moet er wel over gepraat worden. En als zij dat vertikt, getuigt dat mijns inziens over onze relatie. Die stelt dan domweg minder voor dan wat ik verwacht had, en dan is't over....
Oud 07-09-2003, 01:06
AngelLena
AngelLena is offline
Ben er inmiddels achter dat zowel ik en mijn vriend geblockd zijn door haar... Dat tooltje van MSN is toch best handig. Nou, dat maakt me toch best pissig... Ik had een mail klaarliggen, ik verstuur em nog niet, ik geef haar dit weekend, heb ik morgenavond nog niets van haar vernomen, dan ga ik mailen.
Oud 07-09-2003, 01:26
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 07-09-2003 @ 00:38:
Precies. Maar wat nu?
Voor mij zou de logische consequentie zijn:

1. jouw vriend wist het niet, dus treft hem geen schuld -> vergeven.
2. jouw vriendin wist het wel, misbruik van de situatie, ze heeft dus schuld -> hartig woordje mee wisselen, even goed verrot schelden, eventueel vriendschap verbreken maar dat is niet noodzakelijik.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 01:30
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2003 @ 02:26:
Voor mij zou de logische consequentie zijn:

1. jouw vriend wist het niet, dus treft hem geen schuld -> vergeven.
2. jouw vriendin wist het wel, misbruik van de situatie, ze heeft dus schuld -> hartig woordje mee wisselen, even goed verrot schelden, eventueel vriendschap verbreken maar dat is niet noodzakelijik.
1. is al gedaan.
2. ik wacht nog steeds af of ze elf ergens mee komt. Ik heb de tijdlimiet gesteld tot na dit weekend, dan heeft ze tijd genoeg gehad, als ik dan nog niets heb gehoord, dan laat ik van me horen.

Kan je je daarin vinden of denk je: drastischer kan ook wel.
Oud 07-09-2003, 09:10
engeltje202
engeltje202 is offline
Ik vind dat je je heel goed houd in zo'n situatie en ja het is wel een kutstreek van je 'vriendin' maar opgeven zou ik ook niet kunnen het was toch je beste vriendin.. Maar dan moet ze er wel moeite voor doen! En blijkbaar doet ze dat dus niet dus een hartig woordje met dr spreken is wel nodig!

Sterkte meid!!!
Oud 07-09-2003, 09:51
WB_Oud
WB_Oud is offline
Persoonlijk vind ik het ook wel vreemd hoe het met je vriend is gegaan, hij had dus niet door dat je sliep en de eerste seksuele handeling verrichte hij bij je vriendin? Tja, als ik jou was (gelukkig ben ik dat niet) zou ik je vriend ook niet zomaar kunnen vergeven. Uiteindelijk misschien wel, maar hij zou weten wat hij gedaan had.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 10:41
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 07-09-2003 @ 02:30:
1. is al gedaan.
2. ik wacht nog steeds af of ze elf ergens mee komt. Ik heb de tijdlimiet gesteld tot na dit weekend, dan heeft ze tijd genoeg gehad, als ik dan nog niets heb gehoord, dan laat ik van me horen.

Kan je je daarin vinden of denk je: drastischer kan ook wel.
Ik zou haar indd bellen en proberen om een afspraak te maken, face to face met haar praten...als zij dat niet wil, zou het echt over zijn. Dan betekend de vriendschap blijkbaar toch niks meer voor haar.
Oud 07-09-2003, 10:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
het kan mij ontgaan zijn, tijdens het lezen maar: Hoe weet je zo zeker dat ook je vriendin het als een geintje zag en wist dat jij het als een geintje bedoelde? En hoe weet je zo zeker dat je vriendin wist dat jij sliep?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 12:03
Punkygirl
Punkygirl is offline
Weet je.. ik heb eigelijk geen advies voor ej ofzow.. ik kan alleen maar zeggen dat ik het echt zo ontzettend knap van ewj vind dat je nog zo rustig op alles reageert en nog moeite doet om een vriendschap te herstellen na zon kut streek.

Echt waar meid heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het goed komt !!!
Oud 07-09-2003, 18:11
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
WB schreef op 07-09-2003 @ 10:51:
Persoonlijk vind ik het ook wel vreemd hoe het met je vriend is gegaan, hij had dus niet door dat je sliep en de eerste seksuele handeling verrichte hij bij je vriendin? Tja, als ik jou was (gelukkig ben ik dat niet) zou ik je vriend ook niet zomaar kunnen vergeven. Uiteindelijk misschien wel, maar hij zou weten wat hij gedaan had.
hmm... dit was dus precies mijn eerste gedachte....
Oud 07-09-2003, 19:07
ne0
ne0 is offline
kan het ook nie gewoon zow zijn dat je vriendin bang is de confrontatie aan te gaan met je ? dat ze zich ondanks dat ze wist dat et "gein" was zich toch heel erg schuldig voelt ensow ?
Oud 07-09-2003, 19:13
pyres74
pyres74 is offline
wel een beetje raar dat je vriend dan eerst aan die vriendin gaat zitten ipv aan jou

maar goed; ik zou echt gaan confronteren met dat meisje want dat ze hem leuk vindt zonder het jou te zeggen is natuurlijk fout.
niet meer bellen ofzo; gewoon langsgaan zou ik zeggen.

wat betreft je vriend; tja als hij zegt dat hij het echt geloofde.....
ik snap natuurlijk wel dat jij hem niet meer zo vertrouwd. zou ik ook niet doen maar het is wel zo ..... jij lag er naast.
en ik vind het gewoon echt fout dat hij dan eerst aan haar zit en dan pas aan jou wilden zitten
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 19:17
WB_Oud
WB_Oud is offline
En daarnaast, dat hij niet eens doorheeft dat jij met je rug naar hem toeligt! Ik kan het me echt niet voorstellen, hoe graag ik dat ook wil proberen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 19:23
Gatara
Gatara is offline
wat een situatie

Misschien zou je je vriend je beste vriendin kunnen laten pushen er het met jou over te hebben. Misschien luistert ze wel naar hem.
Oud 07-09-2003, 19:28
Verwijderd
Ik vind het trouwens wel vaag dat het niet duidelijk was dat hij het triootje wel serieus meende en dat jij dat niet deed...

Die vriendin lijkt me daar ook over gelogen te hebben. Jij zegt dat zij het ook niet serieus meende, maar ik denk van wel dan?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 15:27
AngelLena
AngelLena is offline
Wat betreft mijn vriend: het serieus nemen ervan was gewoon een miscommunicatie. Over MSN kan je geen gezichtsuitdrukkingen lezen. Dus hij geloofde ook echt dat wij serieus waren terwijl mijn vriendin en ik nog een appart gesprek hadden waarin we er alleen maar over zaten te geinen en elkaar duidelijk lieten merken dat wij niet serieus waren. Trio, oke, ben ik best voor in, maar niet met mijn beste vriendin.
Waarom hij met haar begon is ook eigenlijk redelijk logisch, hij is van zichzelf al wat onzeker, bij mij weet ie alles wat ie wel en niet kan doen, bij haar niet, en dan is het voor hem makkelijker om met de ander te beginnen dan bij mij, ik spring vanzelf wel in, zij niet.
Hij wist echt niet dat ik sliep, logisch ook, hij lag met zijn hoofd richting haar, ik aan zijn andere kant, ik draaide me om, viel in slaap. Hij merkte toen dat ik wel erg passief was, had verwacht dat ik in zou springen dus toen hij zich omdraaide en merkte wat ik aan't doen was (slapen dus) schrok hij zich dood en hield meteen op.

Wat mijn vriendin betreft, ik heb haar 2 keer een mail gestuurd over waarom ik niets van haar gehoord had over het geval. Op de eerste kreeg ik terug dat haar msn stuk was...
Toen heb ik nog 1 gestuurd, toen kreeg ik terug: ik had em naar de andere kant van de tent moeten schoppen, maar da's achteraf en meer heb ik er niet over te zeggen. Kan er ook niet echt heel erg mee zitten. Gebeurt is gebeurt.

Nog geen vorm van excuses dus...
Oud 08-09-2003, 16:06
pyres74
pyres74 is offline
ik zou der "ff opzoeken"

want iemand die zoiets flikt, is geen echte vriendin
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:25
Silverchoice
Silverchoice is offline
Dat ze dr niet heel erg mee kan zitten zegt al genoeg lijkt me...
Oud 08-09-2003, 16:53
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 08-09-2003 @ 17:25:
Dat ze dr niet heel erg mee kan zitten zegt al genoeg lijkt me...
In principe ben ik het met je eens ja...
Kreeg net nog een berichtje van haar, ze voelt zich er een beetje halfjes onder, niet zwaar kut, maar ook niet nonchalant.
Ik zou me zwaar kut voelen iig. Ik heb nou een mail gestuurd waar mijn vragen instaan:

Waarom ze het me niet verteld had en waarom ik nu naar alles moet vragen voordat er iets uit komt?
Wat er volgens haar precies gebeurt was?
Waarom ze hem niet tegen heeft gehouden?
Of ze hem stiekum toch nog steeds leuk vind?

Ik heb er ook in gezet hoe ik me voel, dat ik het niet langer accepteer dat ze zo naar hem toe trekt (ook lichamelijk, vooral lichamelijk), en dat het me vreselijk veel pijn doet dat ik alles uit haar moet trekken. Ik weet nu al wel dat onze vriendschap nooit meer zo sterk kan zijn. Maar of het totaal over is, dat hangt van haar antwoorden af denk ik...

Trouwens nog een nieuwe ontwikkeling:

Mijn vriend stond laatst bij haar in het dorp op de bus te wachten en die wou zelf ook nog even met haar praten omdat ze aangaf dat ze zich er niet echt erg rot onder kon voelen, hij heeft zelf zijn antwoorden ook nog niet helemaal binnen. Dus vroeg hij of ze misschien even langs kon komen. Kreeg hij berichtje terug: nee, ik heb er geen zin in dat jij mij een schuldgevoel aan gaat lopen praten.
Oud 08-09-2003, 16:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-09-2003 @ 17:53:
Of ze hem stiekum toch nog steeds leuk vind?
waarom deze vraag? Wat zouden consequenties zijn van beide mogelijke antwoorden (ja en nee) ?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:08
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 08-09-2003 @ 17:55:
waarom deze vraag? Wat zouden consequenties zijn van beide mogelijke antwoorden (ja en nee) ?
Omdat dat grotendeels een aantal zaken zou verklaren. Waarom zo lichamelijk zo naar hem toe trekt, waarom ze alles toegelaten heeft etc...

Laat ik het zo zeggen: op een gegeven moment kwam de buurvrouw op lowlands bij ons en die vroeg aan mijn vriend: niet om het 1 of het ander hoor, maar we vroegen het ons even af, met wie ga je nou, haar die nou tegen je aan hangt, of haar die naast je zit. Nou dat was ik dus, ik zat ernaast, toekijkend hoe zij hem ongevraagd als stoel gebruikte... Stel je eens voor hoeveel pijn zo'n vraag eigenlijk doet.

Een verklaring zoals dat zij hem nog steeds leuk vind, zou veel ophelderen...
Oud 08-09-2003, 17:13
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb weer een mail terug, ze zegt dat ze geen verdere gevoelens heeft voor mijn vriend dan vriendschappelijk, dat ze niet weet hoe het heeft kunnen gebeuren en dat ze de nare gewoonte heeft om haar ruzies nooit uit te praten en verder weinig eigenlijk geen antwoorden voor me heeft.

Met andere woorden, ik heb er weer lekker veel aan... Heb teruggestuurd dat ze er maar over heeft te praten omdat ze me anders kwijtraakt, want hier kan ik dus echt geen vrede mee hebben...
Oud 08-09-2003, 17:23
engeltje202
engeltje202 is offline
Het is in ieder geval een begin maar er moet zeker meer van haar kant komen!
Laat het ons horen
Oud 08-09-2003, 17:24
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-09-2003 @ 18:08:
<reply>
Doch, je geeft geen antwoord op de vraag die ik stelde. En waar ik voornamelijk op doelde was de consequentie voor de relatie tussen jou en je (ex)vriendin.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:26
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
engeltje202 schreef op 08-09-2003 @ 18:23:
Het is in ieder geval een begin maar er moet zeker meer van haar kant komen!
Laat het ons horen
Vind ik ook en dat zal ik zeer zeker doen. Het begin is er idd, maar zoals ze zegt, het verbaast mij niets als dit het laatste is wat ik van haar hoor hierover, want ze zei het zelf al, ze praat haar ruzies nooit uit. Ik vind dat ze het maar heeft te doen in dit geval. Gaat hier nu even niet om zomaar een lamzak, maar om haar beste vriendin. Die nu haar beste vriendin overigens niet meer is.
Oud 08-09-2003, 17:29
Dark-Princ3
Dark-Princ3 is offline
ik denk als het volgens haar ook wederzijds is (beste vriendinnen) zal ze je niet lang meer negeren want iedereen heeft wel een behoefte aan een beste vriendin het zou wel kut zijn als ze dat niet meer met je wil zijn maar ze vraagt er ook wel zelf om ook al is ze verliefd op je vriend zogenaam dan
moest ze hem maar gaan waarschuwen en vertellen dat het niet kan enz dat het een misverstand is ofzo maar mischien wou ze het toch wel doen met je vriend denk het wel ..want je hebt altijd een rem zon rem heb ik ook gehad met men vriendin toen ze net uit had met men oude kameraad dus ik vind het gewoon bull shit ze meot maar naaar je toe komen en excusses aan bieden ander heeft ze maar pech toch? ?

het is moelijk het is je beste vriendin maar toch zij zit fout ..dus als zij het weer goed wilt moet ze maar naar je toekomen

zo denk ik er over

ik kan neit weten hoe je vriendin denkt :: maar je moet wel met haar praten ..maar zij moet naar je toe komen
als dat niet gebeurd moet je het beschouwen als gebeurd en niet meer met haar incontact komen dus vriendinnen zijn

ik ben benieuwdd

wens je nog veel sucses

koes koes
Oud 08-09-2003, 17:35
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Dark-Princ3 schreef op 08-09-2003 @ 18:29:
ik denk als het volgens haar ook wederzijds is (beste vriendinnen) zal ze je niet lang meer negeren want iedereen heeft wel een behoefte aan een beste vriendin het zou wel kut zijn als ze dat niet meer met je wil zijn maar ze vraagt er ook wel zelf om ook al is ze verliefd op je vriend zogenaam dan
moest ze hem maar gaan waarschuwen en vertellen dat het niet kan enz dat het een misverstand is ofzo maar mischien wou ze het toch wel doen met je vriend denk het wel ..want je hebt altijd een rem zon rem heb ik ook gehad met men vriendin toen ze net uit had met men oude kameraad dus ik vind het gewoon bull shit ze meot maar naaar je toe komen en excusses aan bieden ander heeft ze maar pech toch? ?

het is moelijk het is je beste vriendin maar toch zij zit fout ..dus als zij het weer goed wilt moet ze maar naar je toekomen

zo denk ik er over

ik kan neit weten hoe je vriendin denkt :: maar je moet wel met haar praten ..maar zij moet naar je toe komen
als dat niet gebeurd moet je het beschouwen als gebeurd en niet meer met haar incontact komen dus vriendinnen zijn

ik ben benieuwdd

wens je nog veel sucses

koes koes
Wat is het gebruik van leestekens toch vreselijk handig

Maar even kleine correctie op je verhaal: zij heeft mij laten weten dat ze geen verdere gevoelens voor mijn vriend heeft dan vriendschappelijke. Al twijfel ik daar nog steeds aan, net als jij...
Ik vind ook net als jij dat zij naar mij toe moet komen met haar verhaal, doet ze dat niet, zeg ik bye bye. Ik heb haar nu een allerlaatste kans gegeven om alles aan me te vertellen, het is aan haar of ze die pakt. Ik ben zeer benieuwd.
Oud 08-09-2003, 17:45
WB_Oud
WB_Oud is offline
Ik ook...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:52
Dark-Princ3
Dark-Princ3 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-09-2003 @ 18:35:
Wat is het gebruik van leestekens toch vreselijk handig

Maar even kleine correctie op je verhaal: zij heeft mij laten weten dat ze geen verdere gevoelens voor mijn vriend heeft dan vriendschappelijke. Al twijfel ik daar nog steeds aan, net als jij...
Ik vind ook net als jij dat zij naar mij toe moet komen met haar verhaal, doet ze dat niet, zeg ik bye bye. Ik heb haar nu een allerlaatste kans gegeven om alles aan me te vertellen, het is aan haar of ze die pakt. Ik ben zeer benieuwd.
sorry , van lees tekens

maar als ze geen verdere gevoelens heeft voor je vriend waarom doet ze dan zo klef en jou een beetje pijn doen. Ik vind het gelul wat ze dan zegt, als het zo is dat ze die niet heeft (gevoelens) waarom praat ze het niet uit met je dan, het geeft gewoon aan dat ze die wel heeft want als ze die niet had zou ze het allang met je uit gepraat en er lucht over gedaan .ik denk dat je wel betere bestevriendin verdient die je teminste respecteerd .

maar ik ga weer nog maals veel sucses

koes koes
Oud 08-09-2003, 18:01
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Dark-Princ3 schreef op 08-09-2003 @ 18:52:
sorry , van lees tekens

maar als ze geen verdere gevoelens heeft voor je vriend waarom doet ze dan zo klef en jou een beetje pijn doen. Ik vind het gelul wat ze dan zegt, als het zo is dat ze die niet heeft (gevoelens) waarom praat ze het niet uit met je dan, het geeft gewoon aan dat ze die wel heeft want als ze die niet had zou ze het allang met je uit gepraat en er lucht over gedaan .ik denk dat je wel betere bestevriendin verdient die je teminste respecteerd .

maar ik ga weer nog maals veel sucses

koes koes
Misschien heb je wel gelijk ja... Ik twijfel me ook helemaal dood over deze zaak.
Oud 08-09-2003, 20:49
AngelLena
AngelLena is offline
ik heb uit haar kunnen trekken dat ze niet weet wat ze voelt, over het voorval zelf weet ik niet hoe ze erover denkt, daar krijg ik nog steeds niets uitgetrokken, maar wel over het feit dat ik haar niet meer vertrouw, dat vind ze kut, maar ze kan er toch ook weer niet mee zitten omdat ik alleen maar beter af zou zijn als ik dat idd niet zou doen...

Ik vind het een vaag kind, is ze altijd al geweest, maar niet zo..

ps: nog steeds geen excuses, alleen een ik ga op vakantie dus kan niet op je verjaardag komen
Oud 08-09-2003, 20:51
WB_Oud
WB_Oud is offline
Maak een afspraak zou ik zeggen, en praat met haar onder 4 ogen. En laat haar niet weggaan tot ze alles heeft verteld wat je maar mogelijk zou willen horen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten