Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2003, 13:03
Miracle
Miracle is offline
Hoe ga jij daar mee om? Wat vind je erger: (negatief) commentaar op stijl of inhoud? Kwetst het je als iemand zegt dat hij/zij je gedicht niet mooi vindt, of probeer je je niet gekwetst te voelen maar lukt dat nog niet zo goed?

Ben je zelf eerlijk over andermans gedichten?
Zeg je tegen iemand die je een gedicht van zichzelf laat lezen, dat je hem niet mooi vind (diegene heeft NIET je mening gevraagd)

Een hoop vragen en ik ben erg benieuwd naar de antwoorden. Zelf schrijf ik nooit gedichten, maar analyse vind ik soms wel leuk.

De antwoorden mogen per vraag of in een verhaaltje
Oud 11-09-2003, 17:01
Jamezy
Jamezy is offline
Persoonlijk vind ik alle kritiek okay, negatief of opbouwend... Maar schrijven doe je voor jezelf, niet omdat je wilt dat anderen het mooi vinden, lijkt me
Op die manier is het ook makkelijker niet gekwetst te zijn, als iemand je schrijfsel de grond in stampt...

Waar ik me wel aan erger, is aan GEEN kritiek krijgen. En dan bedoel ik HELEMAAL NIKS. Natuurlijk post je je gedichten omdat je wilt dat ze gelezen worden, maar dan kun je nog voor jezelf schrijven... Irritant dan, als het lijkt alsof iedereen op de ignore-modus staat
Oud 11-09-2003, 17:39
tacidvs
tacidvs is offline
Niveau van de kritiek is te laag.
Oud 11-09-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Jamezy schreef op 11-09-2003 @ 18:01:
Persoonlijk vind ik alle kritiek okay, negatief of opbouwend... Maar schrijven doe je voor jezelf, niet omdat je wilt dat anderen het mooi vinden, lijkt me
Op die manier is het ook makkelijker niet gekwetst te zijn, als iemand je schrijfsel de grond in stampt...

Waar ik me wel aan erger, is aan GEEN kritiek krijgen. En dan bedoel ik HELEMAAL NIKS. Natuurlijk post je je gedichten omdat je wilt dat ze gelezen worden, maar dan kun je nog voor jezelf schrijven... Irritant dan, als het lijkt alsof iedereen op de ignore-modus staat
dat vind ik nou ook! je zegt het beter dan ik het had kunnen doen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:23
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 11-09-2003 @ 18:39:
Niveau van de kritiek is te laag.
Ik weet dat ik geen topkenner van de regels van poezie ben, maar is het niet zo dat alle beetjes kunnen helpen?

Ik ben (tegenwoordig wel) eerlijk over wat ik zeg over andermans gedichten. Ik probeer het wel om op een vriendelijke manier te brengen als ik iets niet geweldig vind. Ik doe mijn best niemand te kwetsen, dat doe je namelijk nogal snel wanneer iemand zich zo open stelt door een persoonlijk gedicht te plaatsen. Reacties van anderen, welke soort dan ook, zijn bij mij altijd welkom.
Reageren

Regels voor berichten