Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De 128mb versie heeft (geloof ik, correct me if I'm wrong) 460 MHz geheugen en de 64mb versie heeft 500 MHz geheugen, een klein verschil dus. Tis waarschijnlijk niet merkbaar: de meeste GF4 4200 kaarten zijn zo goed over te klokken dat je er helemaal geen nadeel van ondervindt.
|
![]() |
|
Lager ns geheugen betekent ook hoger overclocken, dus dat argument gaat ook niet op.
![]() En in reviews is het verschil rond de 5%, wat niet onaanzienlijk is vind ik. En die 64MB versie is een stuk goedkoper, dus waarom zou je 128MB willen?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Daar heb je dan wel weer gelijk in. Er is al wel een aantal spellen dat met 64Mb gewoon niet goed meer draait. UT2003 heeft bijv. in de hoogste settings zo'n 85Mb videogeheugen nodig, en als je dat op een 64Mb kaart draait merk je gewoon dat het niet meer speelbaar is vanwege het swappen van AGP-textures.
Maar goed, bij een 4200 is het argument natuurlijk toch vooral de kosten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij CS kan ik zelfs wel boven de 100 fps komen, alleen issie daarbij gelokt (jammer genoeg) en ik draai het in combinatie met een AMD athlon 1800+ @ 1700 mhz en 768MB |
![]() |
||
Citaat:
Als je een 128 MB kaartje wil....zul je iig niet voor de TI 4200 moeten gaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt met een Ti4200 best wel in het hoogste detail spelen, mits-ie maar 128mb heeft. |
![]() |
|
Nou speel ik geen UT2k3 meer, maar stond me bij dat ze de hoogste kwaliteit opties weggehaald hebben omdat het op geen enkele kaart die toen uit was goed liep.
![]() Maar ik zou het wel eens willen testen hoor, ik heb hier als het goed is wel ergens 128MB en 64MB versies. Alleen die 64MB versies verschillen wel eens qua kloksnelheid enzo, vreemd. :/
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
UT2k3 is een vreemd spel. ik kon m op mn 700 mhz met 32 mb geforce 256 op highest detail spelen (70 fps). Zal wel wat te maken hebben met dat ie dan wel ongeveer alles zou uitzetten omdat die kaart het niet ondersteunde, maar iig, bij een klasgenoot van me met een 1000 mhz, en een 64 mb geforce4MX (ook niet snel, maar wel sneller dan een gf256) en die hoefde het geeneens te proberen. Toen ik een poos later mn GF256 opblies, en hem verving door een Geforce 4ti 4200 SE met 550 mhz geheugen (3.3 NS) kon ik dat ook niet meer. U2k rendert raar volgens mij
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dan wil ik gf 256 van jou wel eens ruilen met de mijne. Want op een 1 ghz 256 ddr en gf 256 en ik hoef echt niet te proberen om alles boven 800x600 en med te zetten want dan loopt het voor geen meter die comp. Terwijl op mijn eigen pc met een gf 4 ti 4400 gaat dat vrij goed. Maar met 64 mb geheugen red je het denk ik wel met ut 2003. De hoogste instelling kan je aanzetten in je ini file maar dan worden op sommigen stukken meer als 180 mb aan textures geladen niet echt leuk meer voor je videokaart denk ik. ik zou gewoon voor die gf 4 ti 4200 gaan is een goede kaart.
__________________
*Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken* Lid van de meest machtige club op het forum: De BBC-lid van Fietspomp_BV en van Nothing
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Jochie, met een Geforce256 kun je UT2003 niet normaal spelen. Ik weet niet wat jij onder 70 FPS verstaat, maar een éénmalige uitschieter naar boven omdat je tegen een muur staat is níet 70 FPS constant.
Ik haalde op mijn Hercules 3D Prophet MX (Geforce2 MX - 32mb SDRAM, standaard 183/166, overgeklokt naar 220/190) in het laagste detail in UT2k3 nog geen 30 FPS op een Athlon XP1700+. Dus of je praat poep, of je gebruikt rare rekenmethoden. Ik gok op het laatste. 70 FPS constant op het allerhoogste detail haal je niet met iets onder een Ti4600/Radeon 9700 i.c.m. een 2000+ of hoger. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat valt best mee, zoveel sneller dan een 2MX is een Geforce256 niet. De DDR-versie wel, though, maar ook dat is geen wereldschokkend verschil.
UT2003 is eigenlijk gewoon pas echt speelbaar vanaf een Geforce3 of een Radeon 8500. Ik heb 'm zelf ook lange tijd op en Geforce2 Ti 64mb DDR gespeeld en dat was bepaald geen pretje, dus ik kan me wel enigszins voorstellen hoe-ie draait op een Geforce256. |
![]() |
|
Het was wel high detail, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik die 70fps gemiddeld heb gemeten in een demo van dat lavalevel. zonder bots en shit. Ingame was het wel wat lager. maar vond het wel knap dat ik onder de minimale systeemeisen toch een behoorlijke peformance had. Die GF256 was heersch. Voor een 700 mhz computer was die pc lomp snel.
Het was een SDRam versie met een 110 core en 144 mhz geheugen -b merkje- . Maar kinders. het was wel een 700 mhz pc met 384 mb geheugen. *en het lag er net aan wat voor games je speelde..GTA3 kon ie niet hebben, UT2003 behoorlijk goed, Mafia beter dan met mn gf4 -Ti4200. Ik vind UT2003 een naatspel, het orgineel was veel sneller qua gameplay Ik probeer hier zeker niet mee te zeggen dat een Geforce 256 beter is dan bv een Geforce 4 ti 4200 ![]() Laatst gewijzigd op 14-09-2003 om 13:09. |
![]() |
|
Mafia doet die GF256 SDR sneller (meer fps) dan een GF4 Ti4200?
Sorry maar dat vind ik behoorlijk ongeloofwaardig. Ik kan me wel voorstellen dat bepaalde effecten uitgeschakeld zijn op die GF256, maar dan nog, dat zou ik wel eens met eigen ogen willen zien dan. Ik neem aan dat je geen standaard windows drivers voor die GF4 gebruikt. ![]()
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Windows XP vs. 2000 & "welke videokaart?" Verwijderd | 36 | 12-11-2003 18:36 |