Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2003, 21:58
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik heb een probleempje met mn geluidskaart (vortex 2), en ik denk dat het in het irqtje zit, deze word namelijk ook door netwerkkaart en videokaart gebruikt.

Maaaar, ik kan em neit wijzigen, hoe doe ik dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2003, 22:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Bij Device Manager, druk Windowskey + Pause/Break dan naar tabblad Hardware en daar zie je knop Device Manager. Dan naar je device en dan bij tabblad resources, daar moet je IRQ enzo kunnen veranderen.
Oud 08-09-2003, 23:14
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-09-2003 @ 23:24:
Bij Device Manager, druk Windowskey + Pause/Break dan naar tabblad Hardware en daar zie je knop Device Manager. Dan naar je device en dan bij tabblad resources, daar moet je IRQ enzo kunnen veranderen.
Ja, dat weet ik ook wel, maar daar kan ik dus niets veranderen

En van hoe het nu gaat word ik gek. Steeds na een onbepaalde tijd, stopt de audio gewoon, dan loopt winamp vast alshetware en komt er gewoon geen geluid meer. Dit gebeurt ook door WMP en bv Halflife, dus het ligt neit aan winamp. Al opnieuw geinstalleerd, en in ander pci slotje gestoken, nieuwe (oude) drivers gedownload, maar niks helt

Misschien toch irq. Maar die kannik dus niet veranderen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 08:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
En in je BIOS?

Reset Configuration Data wil nog wel eens helpen, dan hergroepeert hij de devices. Dus eerst in ander PCI slot ofzo, en dan dat. En Plug N Play OS op YEs of op No, beetje spelen.

Maar let erop dat het mogelijk wel windows op z'n kop zet, die kan slecht tegen configuratiewisselingen (slecht eigenlijk, maar dat terzijde).
Oud 09-09-2003, 11:05
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-09-2003 @ 09:06:
En in je BIOS?

Reset Configuration Data wil nog wel eens helpen, dan hergroepeert hij de devices. Dus eerst in ander PCI slot ofzo, en dan dat. En Plug N Play OS op YEs of op No, beetje spelen.

Maar let erop dat het mogelijk wel windows op z'n kop zet, die kan slecht tegen configuratiewisselingen (slecht eigenlijk, maar dat terzijde).
Allemaal al gedaan Maar niks hielp. Ik heb heus zelf eerst wel even gespeeld ermee hoor
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 13:07
Enlightenment
Enlightenment is offline

Dan weet ik het ook niet hoor. Je zou het in Windows moeten kunnen veranderen, lijkt me. *shrug*
Oud 09-09-2003, 14:47
Verwijderd
Je zult dan ACPI moeten disabelen in 't BIOS. Als ik me niet vergis kun je dan alles manual een (eigen) IRQ geven.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 22:21
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 09-09-2003 @ 15:47:
Je zult dan ACPI moeten disabelen in 't BIOS. Als ik me niet vergis kun je dan alles manual een (eigen) IRQ geven.
Alleeeeeen, het grootste probleem is dan dus dat je alles compleet opnieuw zou meoten installeren lijkt me.
Maar het is dus neit mogenlijk om zonder ACPI te disablelen het irq te veranderen?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 10-09-2003 @ 23:21:
Alleeeeeen, het grootste probleem is dan dus dat je alles compleet opnieuw zou meoten installeren lijkt me.
Maar het is dus neit mogenlijk om zonder ACPI te disablelen het irq te veranderen?
Hm, probeer eerst eens alleen te disabelen in 't BIOS? Eens zien wat Windows daar van gaat vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 09:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat ik wel weer is dat je ACPI tijdens de installatie uit moet zetten, door F6 in te drukken ofzo. Vond het niet handig.

Windows wilde niet booten omdat ACPI uit stond (maar tijdens install wel aanstond). Blegh.
Oud 11-09-2003, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-09-2003 @ 10:29:
Wat ik wel weer is dat je ACPI tijdens de installatie uit moet zetten, door F6 in te drukken ofzo. Vond het niet handig.

Windows wilde niet booten omdat ACPI uit stond (maar tijdens install wel aanstond). Blegh.
Ik heb ooit ook eens lopen stoeien met ACPI/IRQ/Windows 2000 en dus ook in 't BIOS ACPI uitgeschakeld nà een installatie van Windows mèt ACPI-support. Kan me niet herinneren dat ik vage problemen kreeg naderhand, though.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten