Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2003, 18:36
Boogie
Boogie is offline
Een kwart van de huiskatten en -honden in de Verenigde Staten en Europa is te dik. Ook bij huisdieren ontstaat hierdoor het gevaar van suikerziekte en hartziektes.

Bron: de Volkskrant

Is jouw kat of hond ook te dik? En wat doe jij aan het gewicht van je huisdier?
Oud 09-09-2003, 18:53
sexylexy
sexylexy is offline
mijn kat is niet te dik, maar wel een beetje mollig.
hij behoudt zijn normale voedselpatroon (verwende kat )
Oud 09-09-2003, 19:40
Verwijderd
Mijn honden zijn beide niet te dik.. Hoewel ik wel moet zeggen dat ze een tijdje lang wat mollig werden maar dat hebben we opgelost door wat minder voer en wat meer beweging
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:27
Verwijderd
onze katten zijn keurig op gewicht, ze krijgen savonds vlees en wat kittenmelk.. en smorgens brokken.. zelf vangen ze nog wat muizen..

onze hond (golden retriever) mag echt niet te dik worden, dan word zijn achterhand slecht. we geven hem daarom alleen smorgens brokken.. tussen de middag krijgt hij een snoepje, om op te bijten, zo'n botje ofzo.. en savonds krijgt hij een blik sperziebonen, en dat was het...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:40
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Onze honden zijn ook op gewicht (niet te dik niet te dun)

Maarre dat veel honden en katten te dik zijn is al oud nieuws, maar probeer maar eens een oud vrouwtje in het park te overtuigen dat haar teckel minstens 4 kilo te zwaar is en dat het erg slecht voor het arme beessie is
Oud 09-09-2003, 21:03
Verwijderd
Mijn kat is dik. Eerst wist ik niet hoe het kwam omdat ik hem altijd normaal te eten geef.
Nu weet ik het. Mijn vader zit handen vol met brokjes de kamer door te gooien omdat de kat er dan zo leuk achteraan rent. *very annoyed*
Ik probeer mijn kat in beweging te krijgen door hem achter touwtjes en andere speeltjes aan te laten rennen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 21:31
Waldkrieger
Waldkrieger is offline
Drie van mijn katten zijn redelijk op gewicht. We geven ze niks bijzonders (droge brokjes en wat zachtvoer), maar het ze maken allemaal onderdeel uit van hetzelfde ras, dus daar zal het 'm deels inzitten. Ze kunnen daarentegen nog prima rennen en springen, en zijn nu ook weer niet buitensporig dik. Volgens mij zijn het prima gezonde huiskatten over het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 21:35
Lotte
Lotte is offline
Mijn oudste kat is aan het afvallen en heeft het op dit moment errug zwaar. Heel aanhalig enzo. Gaat opeens heel vaak op de trap liggen languit. Maar hij rent nu wel weer wat beter zonder dat al zijn vetkwabben heen en weer gaan en hij half struikelt over zichzelf.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 07:54
murwari
murwari is offline
Ik heb een kat en die is soms wat aan de mollige kant, maar krijgt niet teveel eten, dus is wel ok.... misschien soms wat minder hapjes tussendoor ofzo De andere poes is ook niet te dik, en eet ook zeker niet teveel... Prima dus
Oud 10-09-2003, 11:04
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Ik heb een kat, en hij is niet dik, ook nooit geweest.

Hij krijgt gewoon de goede hoeveelheid eten en is elke dag buiten, dus geeft veel energie uit aan hardlopen, springen en klimmen ... (daar verdwijnen dus al die lekkernijen die hij krijgt , en ik denk dat ook als hij wat meer voedsel zou krijgen, hij niet dik zou worden)
Oud 10-09-2003, 13:38
Verwijderd
Mijn katten zijn niet te dik, we hebben er 3 en alle 3 hebben ze een gezond gewicht voor hun grote.

De laatste keer dat we met onze kater, Repsaj, naar de dierenarts gingen zei deze echter dat hij wel de verkeerde kant op ging en licht overgewicht had. Wij kunnen hier echter niets aan doen, hij is per dag maar een paar uur binnen en eet dan echt niet enorm veel. Hij eet bij ons minder dan de twee poezen die op normaal gewicht zijn.

Waarschijnlijk heeft/had hij dus nog een adresje waar hij te eten kreeg, we hebben het aan wat mensen gevraagd die vertelden hem wel eens te zien maar iedereen ontkende hem eten te geven, ja, dan hield het op.

Hij lijkt nu weer te zijn afgevallen dus het lijkt erop dat hij alleen nog maar bij ons eet, hij komt ook wat vaker langs om even te eten. Verder vangt hij wel veel wild maar volgens mij eet hij het zelden zelf op (brengt het naar de poezen).
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 16:08
Thomas
Thomas is offline
Onze hond is net 10 weken oud en gewoon op gewicht.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 16:57
Souris
Souris is offline
onze katten zijn eerder te dun dan te dik
Oud 10-09-2003, 17:10
Verwijderd
dat krengerige hondje van ons was volgens mn moeder 200 gram te zwaar
werd gelijk op een streng dieet gezet. Beest is nou bijna niets meer.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 18:46
blacky
blacky is offline
Mijn katten zijn juist heel dun. Ze kunnen veel eten, maar aankomen doen ze niet. Ze zijn vier jaar en 2 kleine hummeltjes, maar heel erg lief.
Oud 16-09-2003, 13:01
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
die van mij is idd veels te dik ja denk wel een kilootje of 15

zit de hele dag te mekkeren om eten, maar ik hou evengoed van hem hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten