Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2003, 23:42
Ice Fairy
Ice Fairy is offline
ik heb recentelijk mijn diploma gehaald. Aan de ene kant wil ik gelijk doorstuderen (aan de universiteit) , omdat ik alle leerstof nog +- ken, maar aan de andere kant wil ik een jaar aan mijn sport besteden. Nadeel is dan dat ik zeker naar het buitenland moet (en daar een jaar blijven om niets anders te doen dan trainen), omdat er hier niet echt goeie faciliteiten zijn en tsja.. financieel gezien is het niet echt goedkoop.
Wat zouden jullie kiezen?

ps: zijn er hier ook kunstschaatsters?
Oud 11-09-2003, 00:03
Kirk22
Kirk22 is offline
ik weet niet of je het geld hebt om er een jaar tussenuit te gaan om te trainen. Ik weet ook niet in hoeverre je er verder mee kan na dat jaar. of je het talent hebt om er je geld mee te verdienen. (mss bij shows ofzo of als pro)

maar als je het ooit wilt doen dan is tussen je diploma en de universiteit wel de beste optie. als je wacht dan word de kans dat je alsnog een jaar gaat schaatsen wel kleiner denk ik.
Oud 11-09-2003, 10:14
Verwijderd
Ik zou het gewoon doen, want het is daar inderdaad nu de beste tijd voor! Als je eenmaal bent begonnen met je studie aan de universiteit, is het volgens mij een stuk moeilijker om er een jaar tussenuit gaan en dan alleen te sporten. Dan krijg je waarschijnlijk ook nog gedoe met je studiebeurs enzo, dus dat kost ook geld. Dus, als je het financieel gezien kan, gewoon doen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 11:04
Tofke_H
Tofke_H is offline
Lang leven de Topsportscholen in Belgie. Daar krijg je gewon les maar krijg je heel veel tijd om dagelijks je sport te kunnen beoefenen.
Oud 11-09-2003, 11:41
Ice Fairy
Ice Fairy is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 11-09-2003 @ 12:04:
Lang leven de Topsportscholen in Belgie. Daar krijg je gewon les maar krijg je heel veel tijd om dagelijks je sport te kunnen beoefenen.
Dat is ook zo maar het niveau van een sport zoals kunstschaatsen is daar eerlijk gezegd niet denderend hoog anders was ik wel gebleven. Als ik ga doorstuderen doe ik dat op de universiteit van Antwerpen. Trouwens tekort aan tijd is niet het enige probleem bij deze sport.
(ik weet het ,ik heb niet bepaald de handigste sport uitgezocht *zucht* )
Oud 11-09-2003, 18:24
Verwijderd
Beide

Ik sport elke dag en doe 5vwo

Gaat prima samen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 18:36
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Ice Fairy schreef op 11-09-2003 @ 12:41:
Dat is ook zo maar het niveau van een sport zoals kunstschaatsen is daar eerlijk gezegd niet denderend hoog anders was ik wel gebleven. Als ik ga doorstuderen doe ik dat op de universiteit van Antwerpen. Trouwens tekort aan tijd is niet het enige probleem bij deze sport.
(ik weet het ,ik heb niet bepaald de handigste sport uitgezocht *zucht* )
Hoe kan je nou verwachten dat in Belgie kunstschaatsen op een fansoenlijk niveau gegeven wordt Geen enkele sport dat typisch voor de winterspelen is, heeft enig niveau in Belgie. Buiten een Nederlandse Belg (al is dat ook ongeveer einde latijn), een flits van een kunstschaatser (waar we niets meer van gehoord hebben) en het shorttrack-team (waar we niets meer van gehoord hebben).
Oud 11-09-2003, 23:49
Ice Fairy
Ice Fairy is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-09-2003 @ 19:24:
Beide

Ik sport elke dag en doe 5vwo

Gaat prima samen
Ja dat heb ik ook gedaan toen ik nog op de middelbare school zat met richting wetenschappen-wiskunde en 8u wisk per week, maar op de universiteit wordt dat een heel ander verhaal denk ik. En zoals ik al eerder aanhaalde: het niveau van kunstschaatsen in de Benelux is niet erg hoog.
Oud 11-09-2003, 23:55
Ice Fairy
Ice Fairy is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 11-09-2003 @ 19:36:
Hoe kan je nou verwachten dat in Belgie kunstschaatsen op een fansoenlijk niveau gegeven wordt Geen enkele sport dat typisch voor de winterspelen is, heeft enig niveau in Belgie.
Jammer genoeg heb je daar wel gelijk in
In België komt er eigenlijk al enigzins wat verbetering ook al is het maar een beetje. Het is eigenlijk gewoon jammer dat er niet veel mensen meer zijn die nog intresse hebben in deze sport. Ergens ook wel begrijpelijk als je eenmaal de politieke smerigheid hebt gezien Die heb je jammer genoeg ook bijna in alle sportwerelden.
Oud 12-09-2003, 07:14
Verwijderd
Zijn er in het buitenland niet speciale sportscholen, waar je kan leren en kan trainen (wat overigens wel erg duur zal zijn denk ik) ?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 13:27
Ice Fairy
Ice Fairy is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 12-09-2003 @ 08:14:
Zijn er in het buitenland niet speciale sportscholen, waar je kan leren en kan trainen (wat overigens wel erg duur zal zijn denk ik) ?
Ja, maar persoonlijk denk ik dat het een slecht idee is om beide tergelijkertijd te doen als je echt iets wil bereiken in het ene of het andere.(het is overigens best duur )
Reageren

Regels voor berichten