Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2003, 19:16
jeroenkroes
jeroenkroes is offline
Ik heb de laatste tijd vaak ruzie met mijn ouders.

Ik moet in het weekend heel vaak verplicht thuis zitten omdat ze vinden dat ik me de laatste tijd misdraag en mezelf niet meer ben.
Ik ga met lui van mijn werk om en daardoor ben ik een heel anders mens geworden en ik voel me er gelukkig bij.

Laatst had ik een telefoonrek. van 600 euro daar waren mijn ouders echt ontzettend kwaad over maarja dat begrijp ik wel. Ik heb een collega van 23 jaar waar ik veel mee omga maar iedereen vind dat een associaal wijf maar ik ken haar van een andere kant, mijn ouders willen niet hebben dat ik daar nog thuis kom anders heb ik geen benen meer onder mijn lijf.

Wat heb je als 17 jarige hier tegen in te brengen? kwil ook graag leuke dingen doen in het weekend en niet alleen naast hun zitten op de bank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2003, 19:32
Quiana
Quiana is offline
--> L&R.

Heb je er al eens goed met hun over gepraat?
(en met goed praten bedoel ik rustig blijven enz,
en niet woedend weglopen als je het er niet mee eens bent)

Vertel waarom en hoe en wat je dingen wilt,
vraag uitleg waarom ze willen dat je bepaalde dingen
wel/niet doet. Probeer het ook van hun kant te bekijken,
probeer evt te 'onderhandelen' oid..
(bijv om het weekend thuis zitten ipv elk weekend oid)

En een beetje lief gedrag tov hun voordat je met
ze gaat praten ed helpt ook wel.
Oud 13-09-2003, 19:59
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Inderdaad. Goed praten met je ouders. Vraag waarom ze dingen vinden, en probeer uit te leggen waarom jij er anders over denkt. Ga niet meteen dingen 'eisen' of verwachten, maar probeer een tussenoplossing te vinden. Een compromis. Zo geven jullie elkaar een beetje gelijk, je zal zien dat het dan steeds beter gaat.

Ga er in ieder geval niet ruzie over maken, dus niet schreeuwen, schelden, en roepen hoe oneerlijk ze wel niet zijn. Dat lost niets op, maakt het alleen maar erger. Want dan is er voor je ouders helemaal geen reden om naar je te luisteren...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten