Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Daar heb je gelijk in, er wordt inderdaad onvoldoende gedaan aan interactie tussen verschillende groepen. Maar laten we wel wezen: zo bijzonder veel communicatie is er ook niet mogelijk. Er is zeker nog niet voldoende toenadering gezocht, dat is zo, maar uit de meeste gesprekken komt toch dat men zich bewust is van het probleem en een oplossing wil zoeken, maar daadkracht ho maar. Daar is namelijk een complete cultuuromslag voor nodig, die zo omvangrijk is dat hij zich onmogelijk binnen één generatie kan voltrekken.,
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Serieus, het is gewoon een vicieuze cirkel, net als in Palestina. Veel criminaliteit wordt veroorzaakt door een kleine groep allochtonen, dat straalt af op de meerderheid die geen delicten pleegt, dat heeft tot gevolg dat Nederlanders wantrouwend en neerbuigend tegenover allochtonen staan, dus voelen ze zich achtergesteld, dus komen ze in een sociaal isolement, dus gaan ze weer makkelijker delicten plegen, etcetera. Eigenlijk is het een niet te stoppen proces, dat is nou juist het jammere ervan. |
![]() |
|
Je doet alsof er een bepaald scenario bestaat dat objectief het beste is, en ook zo door iedereen beschouwd zal worden mits de mensen maar goed kijken.
Als iemand het er niet mee eens is; bijvoorbeeld als een bepaalde groep mensen liever binnen zijn eigen soort gemeenschap leeft, dan moeten we dat niet respecteren, maar moet de staat "hun ogen openen"? Dit is natuurlijk een illusie. Er bestaat helemaal geen een enkele objectieve waarheid of idee dat door iedereen gesteund zal worden... |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zie meer in een quotum voor heel Nederland en een actief uitzettingsbeleid van uitgeprocedeerde asielzoekers; in de vele artikelen werd Rotterdam charlois als voorbeeld genomen, en de nieuwe bewoners van die wijk waren voornamelijk illegale somaliers en nigerianen. die hadden allang moeten worden uitgezet (en hoe ze een huurhuis kunnen krijgen zonder vast inkomen of verblijfsvergunning is mij echt een raadsel
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat dat een probleem is, kan niemand meer ontkennen, ook de grootste bomenknuffelende hippie niet. De discussie gaat nu over hoe het aangepakt moet worden. Want dát het aangepakt moet worden, staat vast. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
bovemndien, ik heb totaal geen idee waarom burgemeesters nou weer denken een mogelijkheid te hebben de nationale regering van beleid te kunnen laten veranderen. En dan gaat zo een antilliaanse minister ook nog met die burgemeesters in discussie... stom stom stom
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast moet je mijn woorden niet te letterlijk opvatten, het ging mij erom dat veel Nederlanders elke allochtoon als een bedreiging zien, terwijl dat niet zo is, en anderzijds allochtonen (te) snel geneigd zijn zichzelf als slachtoffer te zien. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.sp.nl/partij/theorie/prog...samenleven.stm en dat is natuurlijk niet bepaald sociaal te realiseren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals ik al vaker hebt gezegd is migratie binnen een stad heel moeilijk te reguleren. Je kunt kansarme allochtonen wel een woning aanwijzen in een blanke wijk, waar ze dan met voorrang kunnen wonen, en je kunt de autochtonen in die wijk dmv een systeem van premies en subsidies proberen in die wijk te houden, maar als mensen willen wegtrekken omdat hun buurt 'verzwart' dan kun je daar als overheid helemaal niets tegen doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik begrijp niet wat dit te maken heeft met allochtoon/autochtoon.
allochtonen die het geld hebben trekken zo snel mogelijk uit deze buurten weg, autochtonen die geen geld hebben blijven daar. Moet je je dan niet richten op de criminaliteit, verpaupering enz. in het algemeen, en niet alleen op "het probleem" de allochtonen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan kan men wel hoogdravende preken over gastheer en gast gaan houden, maar dat draagt absoluut niet bij aan de oplossing van de problemen. Evenmin heeft het te maken met botsende normen en waarden. Gisteren bij Rondom Tien was dat bijv. duidelijk: zowel de Turkse als de Nederlandse ondernemer waren het erover eens dat de jongeren brutaal en vervelend waren. Het is dus veeleer een generatiekloof, als men het dan toch een naam wil geven. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Waar ben je nog NIET achter? Geel | 352 | 16-06-2011 17:58 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Rotterdam wordt snel allochtoon *Burning water* | 365 | 01-09-2003 18:28 |