Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik denk dat het kan, bij het onbreken van moeder/vadergevoelens, waardoor je afstand neemt, en dus zo je niet bind aan je kind.
of inderdaad handicap jaloesie en egoisme(jezelf alleen t beste gunnen en niet kunnen hebben dat je eigen kind t beter kan) of dat t kind zelf heel veel verkeerd gedaan heeft(stelen, de ouder slaan, bedreigen,dingen vernielen ect) dat je dan niet meer van de ander kan houden. ik denk dat er zat redenen kunnen zijn dat zoiets gebeurd,het is niet meteen vanzelfsprekend dat je ouders van je houden,om je geven en je t beste van de wereld gunnen, de meeste doen dat wel door moeder/vader gevoelens en/of trots. |
![]() |
||
Citaat:
|
Boston Public, twee of drie weken geleden. Een man was de pooier van zijn eigen dochter. Nee, dan heb je niet het beste voor met je kind. En het gebeurt natuurlijk ook in Real Life, daar twijfel ik niet aan.
Sommige ouders laten hun kind dingen doen die ze zelf in hun leven hadden willen doen. Dan twijfel ik eraan of je het voor je kind doet of voor jezelf; heb je dan wel het beste met je kind voor? En sommige ouders houden niet van hun kinderen. Ook dat gebeurt, al kan ik geen voorbeeld geven. Achja, drugsverslaafden zou je natuurlijk kunnen noemen, al gaat zelfs dat ik de meeste gevallen volgens mij niet eens op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @Kruimel: Die aflevering heb ik gezien...maar is dat niet een zelfde soort situatie als met mishandeling? Die ouders kunnen wel van hun kinderen houden, ze weten alleen niet het te uiten...? Ik noemde ook mensen met een handicap, maar dat was dan meer een kwestie van niet kunden, vond die klasgenoot... Ik vind dat niet willen, vaak ook niet kunnen is... |
![]() |
||
Citaat:
Denk ik...
||
Verwijderd
|
Citaat:
@********: Maar bij jou is het dus niet altijd...? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ouders heel erg goed hun kinderen 'links' laten liggen en niet het beste met hen voor hebben.
Een vriendin van mij wordt al ruim 12 jaar lang geestelijk mishandeld door haar moeder. En die moeder wil altijd alles maar versperren enzo.. Nu is ze van haar fiets gevallen (drie dubbele salto over de schelpjes) en heeft ze iets in haar rug gebroken. Heeft die moeder niet eens zin om haar te helpen dat vin dik zielig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Even als recent voorbeeld: Ik bood aan om langs te komen, het leek hem leuk. Ik kwam daar s'avonds aan. Hij begroette me heel kort, heeft de hele avond geinternet en mij beneden laten zitten. Ik was die avond ziek geworden, hij bleef internetten.Ik had het hem meerdere malen gezegd dus het is niet zo dat hij het niet wist. Hij had niks op. Ik moest mezelf vermaken met mezelf, er was verder nauwelijks wat te doen. Ik zie niet in waar hij het beste met me voorheeft in deze situatie ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ouders die in eerste instantie geen kinderen wilden, zullen niet zo liefdevol met hun kinderen omgaan. Je zit er tenslotte met een kind opgescheept dat niet gepland was en eigenlijk alleen maar jouw leven verstoord.
Ik heb wel verhalen gelezen en gehoord over mannen die geen kinderen wilden en dat vrouwlief tóch zwanger raakte. het gevolg was dat vader de kinderen het leven zuur maakte of negeerde ze totaal. Beide situaties lijken me absoluut vreselijk. Er zullen ook moeder zijn die er te laat achterkwamen dat ze zwanger waren en het kind hebben gehouden. Een cabaratiere heeft daar zelfs een show over gedaan. Zij was een ongewenst kind en haar moeder heeft nooit echt van haar gehouden. Ze vertelde het vanuit het perspectief van haar moeder. Natuurlijk heb je ook carriereyuppen. De kinderen zijn er enkel voor de show. 'Mijn moeder is nu grootmoeder dus die houdt op met zeuren en mijn biologische klok ook.' Om 7.00 bij de creche afzetten voor het ontbijt en om 19.00 ophalen. Dan hebben ze de pyama al aan en kunnen ze zo naar bed. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oud voorbeeld: Ik was in de woonkamer aan het spelen. Ik was 6, er was nog niks met me aan de hand om het maar zo te zeggen. Ik had lol, ik maakte een beetje lawaai. Hij zette me in de douche met het licht uit en de deur opslot. Liet me daar soms uren in zitten. Ik jankte, het hielp niet. Uiteindelijk werd ik door mn moeder 'bevrijd'. Mn vader vond dat hij gelijk had en bleef ermee doorgaan als mn moeder weg was. Dit heeft meer dan een jaar lang afgespeeld, dagelijks, of in elk geval vaak. Later kwamen andere maatregelen. Is dit misschien een beter voorbeeld? |
![]() |
|
Het kan zijn dat een ouder niet van zijn kind houdt... maar ik kan me niet voorstellen dat een ouder niet om zijn kind geeft (om iemand geven is iets anders dan van iemand houden) en er ook niet het beste mee voorheeft. Je hebt toch zeker ook bij andere mensen het beste met hen voor? Met je kind dan al helemaal... toch?
Ripper
|
ik denk dat je dingen door elkaar haalt.
ik denk dat ouders bijna altijd wel van hun kinderen houden, maar dat ze de kinderen pijn doen omdat ze af en toe te goed willen zijn. ik wil wel ff kwijt dat dat natuurlijk niet voor altijd geld. ik word al jaren psygisch mishandelt door mn ouders en heb het hun al een aantal keren duidelijk gemaakt. dus ik ben het eens en oneens. chretienne
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Maar bijna altijd, is niet altijd. En mijn vraag is dus: zijn er ouders die niet het beste met hun kind voor hebben. En zo ja, wanneer, waarom, vb, enz. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Of mishandelen, afstaan enz getuigen van geen liefde
(willen/kunnen) geven aan het kind is in elke situatie af, en zal dus ook per situatie verschillen. Want, er zijn ook dingen als invloeden uit het verleden, (ouder die is mishandeld, en dat afreageert), je kind gedwongen afstaan, enz. Ik denk dat het geen liefde willen/kunnen geven vooral in moeilijke(re) situaties is, bijv als het kind ongewenst is, door verkrachting is verwekt, hij/zij allerlei (onverwerkte?) gevoelens losmaakt enz. Mja, je zou dat wel als een soort 'handicap' kunnen zien, de situaties van hierboven zijn niet echt doorsnee denk ik. Er zullen ws vast wel ouders zijn die niet om hun kind geven ed, ook als er geen moeilijke situatie/gevoelens bijspelen, maar daar kan ik ook geen voorbeeld bij verzinnen...
||
Citaat:
Dat is niet zo, natuurlijk niet, (imho), maar als hij wel dénkt dat het zo is, betekent het nog niet dat hij niet het beste met je voor heeft. Want in zíjn denkwereld heeft hij dus wél het beste met je voor... Niet iedereen kijkt hetzelfde tegen dingen aan ed.
||
Citaat:
overigens niet als aanval bedoelt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|