Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2003, 13:17
Sentingua
Sentingua is offline
He mensen,

Ik krijg binnenkort een proc met HyperThreading erop. Maar ondersteund windoos 2000 dit? Want bij SP1 van XP zitten blijkbaar een aantal problemen als je HT hebt
Oud 14-09-2003, 13:54
skins
skins is offline
Windows (of een ander OS) moet 2 procs aan kunnen.

Win2k kan dit, dus kan je ook je HT gebruiken.

Heb zelf WinXP met sp1 en ook HT en ik heb geen problemen met HT.

Let wel op dat HT in je bios zeer waarschijnlijk uit staat standaard.
Oud 14-09-2003, 22:06
Droyd
Droyd is offline
Mobo moet het vast ook ondersteunen dacht ik, dus hou daar rekening mee Zolang je mobo dat dat doet kan je met 2k zeker HT gebruiken.
Oud 14-09-2003, 23:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Windows XP Home kan dit niet (geen SMP iig), Windows XP Professional wel. Windows 2000 sowieso, want hier is geen consumenten-versie voor beschikbaar, dé grote fout van MS, die nog doorborduurde op de win9x-familie met WinME.

Let wel dat HTT niet altijd vooruitgang boekt, soms ook achteruit gang. De vooruitgang die het boekt zit zo tegen de 5% RT.
Oud 15-09-2003, 11:11
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-09-2003 @ 00:22:
Windows XP Home kan dit niet (geen SMP iig), Windows XP Professional wel. (...)
Let wel dat HTT niet altijd vooruitgang boekt, soms ook achteruit gang. De vooruitgang die het boekt zit zo tegen de 5% RT.
Begrijp ik nou goed dat een PIV 800MHz HT helemaal geen profijt heeft van die HT onder XP Home?
En de 800 MHz FSB?
Oud 15-09-2003, 11:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nee, tenzij Microsoft stiekem toch SMP-achtige supporpt (misschien alleen voor HTT?) in WinXP Home heeft gestopt d.m.v. SP1.

Aangezien Microsoft en Intel ("WinTel") billemaatjes zijn, zal me dat niets verbazen.

FSB snelheid (200MHz overigens) heeft verder niets met technieken als HTT te maken, maar met de communicatie tussen processor en Northbridge, wat sterk de geheugenbandbreedte bepaalt en de communicatie met de southbridge.

Laatst gewijzigd op 15-09-2003 om 11:24.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 11:30
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-09-2003 @ 00:22:
Windows XP Home kan dit niet (geen SMP iig), Windows XP Professional wel. Windows 2000 sowieso, want hier is geen consumenten-versie voor beschikbaar, dé grote fout van MS, die nog doorborduurde op de win9x-familie met WinME.
Ik vond dat nooit zo'n probleem.. Ik zat altijd die losers uit te lachen die WindowsME installeerden. Ik heb het 10 minuten gedraaid, 't zat op een nieuwe computer ooit. Wat een bagger zeg.
(maarja, ik ben dan ook iemand die nooit zo van consumentenversies houdt, van wat dan ook)
Oud 15-09-2003, 11:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat neemt niet weg dat veel mensen die gewacht hebben op de volgende Windows versie vreselijk teleurgesteld werden. Ze dachten eindelijk dat ze van de crashes en andere problemen af waren, terwijl Windows ME het juist erger maakte.

Microsoft had Windows 2000 als opvolger van Windows 98 moeten positioneren en Windows ME nooit uit moeten brengen. Dit geven ze zelf ook min of meer toe, maar zijn nu op de goede weg met de NT-familie en de ter dood veroordeling van de Win9x-familie (waar al geen support meer op wordt gegeven).

Maar is wel erg offtopic enzo.
Oud 15-09-2003, 13:06
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Dat waren dus van die mensen die niet fatsoenlijk met win98se om konden gaan blijkbaar.. Bij mij crashte het nooit. Mja, ik zat dan ook altijd te hakken in de registry..

De conclusie kan dus waarschijnlijk zijn: HTT is net zoiets als MMX, als je software het niet ondersteunt heb je er geen flikker aan, en wordt het misschien wel trager..
Oud 15-09-2003, 13:58
Sentingua
Sentingua is offline
*gaat mooi voor 2k *
Oud 15-09-2003, 16:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 15-09-2003 @ 14:06:
Dat waren dus van die mensen die niet fatsoenlijk met win98se om konden gaan blijkbaar.. Bij mij crashte het nooit. Mja, ik zat dan ook altijd te hakken in de registry..
Erg makkelijk om maar te concluderen dat mensen niet met Win98 om kunnen gaan, maar zo werkt het dus niet.

Bij sommige mensen werkte Win98 inderdaad vrij oke, bij anderen een ramp, ook na een verse installatie (iets wat je met win98 sowieso elke maand moet doen). Win98 heeft een verotte architectuur, en een héél andere filosofie dan de WinNT-familie.
Citaat:
De conclusie kan dus waarschijnlijk zijn: HTT is net zoiets als MMX, als je software het niet ondersteunt heb je er geen flikker aan, en wordt het misschien wel trager..
Nee MMX zijn instructie-extensies, iets heel anders dan een techniek als HTT. MMX wordt ook nooit trager, bij HTT is die mogelijkheid er wel. Bovendien valt MMX per applicatie te bepalen (app gebruikt de instructies, of niet), HTT staat aan of uit voor alle applicaties, dus ook de applicaties die er niet voor zijn geoptimaliseerd en dus mogelijk langzamer worden.
Oud 15-09-2003, 16:16
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-09-2003 @ 17:05:
Erg makkelijk om maar te concluderen dat mensen niet met Win98 om kunnen gaan, maar zo werkt het dus niet.

Bij sommige mensen werkte Win98 inderdaad vrij oke, bij anderen een ramp, ook na een verse installatie (iets wat je met win98 sowieso elke maand moet doen). Win98 heeft een verotte architectuur, en een héél andere filosofie dan de WinNT-familie.
Ik kon er ruim een jaar op draaien.. En als ik het bij anderen ook gekortwiekt had, dan liep het ook gewoon heel lang goed. Maarja, dan moesten ze weer iets idioots installeren waar ze niets van snapten..
Reageren

Regels voor berichten