Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2002, 14:51
Sithan
Sithan is offline
*Mn verhaal*

Sinds kort is het uit met mijn vriendin, vanwie ik dacht dat ik haar goed kende en dat we nogal gevoelige gedachten met elkaar deelden...Ze vertelde me toen over de ellende die ze in haar verleden heeft doorgemaakt etc etc...Ik had het idee dat het dat allemaal voorbij was....maar nu kreeg ik vorige week woensdag plotseling te horen dat ze het niet meer zag zitten tussen ons en dat ze dr zaken alleen moest oplossen ik had geen idee wat die 'zaken' en dacht dat t gewoon iets onboeiends was...ze was echter de dag ervoor al naar de dokter geweest alleen wilde ze me niet vertellen waarom dat was...Ik maakte me natuurlijk zorgen en ging die middag bij haar langs om te vragen wat er nou precies aan de hand was...Ze bleek psychisch in de war te zijn , tenminste daarom slikt ze diazepam en dat ze daar dus in dr eentje uit moet komen...

Wat ik nou absoluut niet begrijp is hoe iemand zoiets zolang verborgen kan houden zoiezo...en telkens als ik haar nu zie weet ik wat er werkelijk aan de hand is maar de rest van haar vrienden dus niet...hoe kan iemand zo goed blijven toneelspelen vraag ik me dan af....

Iemand ervaring met zoiets? Ik niet namelijk....
Oud 17-04-2002, 15:30
Verwijderd
kan best dat ze zich ervoor schaamt...
ik heb ook wel ooit dat ik me ervoor schaam en ook niet veel mensen in me omgeving weten het.
maar verder... weet ik niet...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 15:54
heaven or tha hell
heaven or tha hell is offline
ik denk uit schaamte jah, sommigen denken dan ook dat ze 'anders' zijn, anders dan de rest om hen heen..vandaar dat ze het heel vaak niet vertellen en verborgen houden, uit schaamte
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:17
r1bow
r1bow is offline
Ik denk dat ze het verborgen heeft gehouden omdat ze zich ervor schaamde, of omdat ze niet wilde dat jij erop kon rageren. Sommige dingen vertellen mensen nou eenmaal niet graag en snel ook al zijn ze nog zo close... eigenlijk ben je er wel op tijd bij, want jij bent nu degene die weet wat er aan de hand is en die haar een beetje kan helpen toch? Anders kan je misschien met haar ouders gaan praten ofzow.. iemand moet het toch weten? Jah je moet het natuurlijk niet aan haar vrienden gaan vertellen want dat kan ze zelf ook wel, ze heeft juist haar eigen redenen ervoor dat ze het niet aan haar vrienden verteld.. ze zit blijkbaar met haarzelf in de knop en wil niet dat iedereen haar problemen weet want dat maakt haar kwetsbaar..? misschien is ze wel heel onzeker en wil ze niet dat mensen haar pijn kunen doen en ligt dat onderwerp juist heel gevoelig waardoor ze het liever niet aan iedereen verteld. Ik vind dan dat jij niet het recht hebt om voor haar maar ff al haar vrienden te nformeren, maar je kan haar misschien wel een beetje ine gaten houden en goed opletten of ze geen domme dingen doet, en als ze dat wel doet of als je bang bent dat ze dat doet kan je alsnog hulp inschakelen..

Ze heeft niet voor niets je in vertrouwen genomen, schaad dat vertrouwen nou niey.. dan doe je haar alleen maar meer pijn mee...

begrip en wederzijds vertrouwen is de basis voor een goede vriendschap
Oud 18-04-2002, 17:44
zonneschijn
zonneschijn is offline
allereerst, rot voor je dat het uit is met je vriendin. dit verhaal klinkt mij echter ook heel bekend in mijn oren. ook ik heb het een tijdje geleden uitgemaakt met mn vriend, ook omdat ik eerst maar met mezelf in het reine moet komen.
ook ik speel toneel, en goed ook, want mensen hebben me niet door, dit is gewoon een bescherming, omdat heel veel mensen depressieve mensen veroordelen.
velen begrijpen het niet en denken dat je je aanstelt of dat je gek bent, er is te veel onbegrip om zomaar aan iedereen te laten weten wat er aan de hand is, vandaar dat ik toneel speel.
en jou ex-vriendin misschien ook wel.
en inderdaad, als ze dit goed doet, heeft niemand haar door.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 18:34
punkyfish
punkyfish is offline
misschien dat je iets hebt aan dit topic... daar staat wat in over maskers die mensen ophebben en waarom enzo. hopelijk heb je er iets aan...

verder sluit ik me aan bij wat de rest gezegd heeft, en wens ik je heel veel sterkte en succes!
Reageren

Regels voor berichten